Ik heb een Abit KG7, 128MB DDR en nu een HDD van 40gb 7200toeren. Als ik de computer aanzet, spint soms de hd niet op. Maar de com geeft dan ook geen beeld! Door wat te klote met het uit en aan knoppie van de voeding (overigens 250W maar) spint hij soms ineenkeer wel en dan gaat het beeld ook ineenkeer aan. Wat kan het voorn probleem zijn? (misschien niet belangrijk maar, ik hoor soms een soort gebuzz als er stroom opstaat (moederbord ofzow iig ergens) en als ik het stroom eraf haal dan houdt het op en als ik hem aanzet spint hij vaak wel op) Ik heb de search gebruikte dus, dont u search me
Mogelijkheden:
- aandrukken videokaart;
- aandrukken connector voeding naar moederbord;
- aandrukken connector voeding harde schijf;
- aandrukken IDE-kabel harde schijf;
- vervangen IDE-kabel harde schijf;
- uitproberen harde schijf in ander systeem;
- controleer of de jumper van de led van de harde schijf goed is aangedrukt.
Oftewel 'trial and error'.
- aandrukken videokaart;
- aandrukken connector voeding naar moederbord;
- aandrukken connector voeding harde schijf;
- aandrukken IDE-kabel harde schijf;
- vervangen IDE-kabel harde schijf;
- uitproberen harde schijf in ander systeem;
- controleer of de jumper van de led van de harde schijf goed is aangedrukt.
Oftewel 'trial and error'.
tja, ik kan je zeggen dat dit allemaal niet het geval is! De ide is goed, en hij spint gewoon niet op.
En in een ander systeem... Kep er geen dus kan ook niet testen
Verwijderd
Probeer eens alles af te koppelen behalve MoBo, HDD en videokaart!
Het kan zijn dat jou voeding 't niet trekt, de spanning zakt dan in en dan kun je hele gekke dingen krijgen.
Zowiezo is 't altijd verstandig om eerst eens te beginnen met alles uit je pc te gooien en dan een voor een er weer alles in zetten.
Het kan zijn dat jou voeding 't niet trekt, de spanning zakt dan in en dan kun je hele gekke dingen krijgen.
Zowiezo is 't altijd verstandig om eerst eens te beginnen met alles uit je pc te gooien en dan een voor een er weer alles in zetten.