• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Mijn schoonbroer heeft een map met foto's via een reader op mijn compactflash kaart gezet. Nu dacht ik dat kaartje thuis even in de Ixus aan de computer te hangen en zo de foto's eraf te halen maar dat werkt schijnbaar niet.
Doe ik iets niet goed of probeer ik iets onmogelijks te doen. :?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

als je camera zich niet aanmeld als verwisselbare schijf gaat het niet lukken. Koop een cardreader, er zal een wereld voor je open gaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• SEPP
Zou hij dat spontaan moeten doen of is daar software voor? Ik ga morgen iig een cardreader halen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

SEPP schreef op 26 augustus 2002 @ 01:32:
Zou hij dat spontaan moeten doen of is daar software voor? Ik ga morgen iig een cardreader halen.
Daar is geen software voor. Sommige camera's doen het, anderen niet. Mijn camera doet het ook maar ik heb die kabel nog nooit gebruikt. Een cardreader is veel sneller, handiger enz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• SEPP
De mijne dus niet.
Nu hoef ik niet verder te pielen en kan ik met een gerust hart gaan slapen. Bedankt

Verwijderd

Zó'n cardreader werkt perfect. Niet alle directories door elkaar halen, anders begrijpt de Ixus het allemaal niet meer. En liever niet met je gewone Windows Verkenner door de kaart struinen, want dan wordt overal een thumbs.db aangemaaakt, en dat kost re-de-lijk-wat-tijd. :z

Verwijderd

Met een Ixus hoef je echt geen cardreader te gebruiken. De Ixus sluit je aan op je USB poort en omdat de foto's doorgaans niet groter dan 500 KB zijn (hoogste res) gaat het lekker vlot.
Als je van de canon website de WIA driver download en installeert zal XP automatisch een driveletter in je explorer aanmaken zodat je de compactflash kaart kunt browsen.
Deze WIA driver staat ook gewoon op de bijgeleverde software CD van je Ixus.

Ik vind cardreaders pas interessant worden bij zware digicams zoals de Minolta Dimage 7i, deze produceert met gemak 3+ MB foto's

• SEPP
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 12:12:
Met een Ixus hoef je echt geen cardreader te gebruiken. De Ixus sluit je aan op je USB poort en omdat de foto's doorgaans niet groter dan 500 KB zijn (hoogste res) gaat het lekker vlot.
Als je van de canon website de WIA driver download en installeert zal XP automatisch een driveletter in je explorer aanmaken zodat je de compactflash kaart kunt browsen.

Ik vind cardreaders pas interessant worden bij zware digicams zoals de Minolta Dimage 7i, deze produceert met gemak 3+ MB foto's
Die driver had ik dus gewoon in de doos zitten maar door het gemak van XP nooit gebruikt.

Ik reageer wat laat maar toch nog bedankt.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 12:12:
Met een Ixus hoef je echt geen cardreader te gebruiken.

Was het maar zo gemakkelijk!
Met de WIA driver van Canon kun je alleen de kaart lezen, je kunt niet schrijven. Met de Canon software kun je dus niet je CF-kaart via de IXUS als verwisselbare schijf benaderen. Helaas....

Verwijderd

Hmm, gelijk. Vreemd dat dat niet kan :?
Maar het belangrijkste werkt, uitlezen van de kaart en deleten kan ook
Pagina: 1