Divx/Audio/DVD ir utility WIAN

Pagina: 1
Acties:

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb een programma genaamd WIAN geschreven (ben er eigenlijk pas vorige week mee begonnen) voor op een divx/mp3 bak.
Het programma scant je cd/dvd drive en start vervolgens winamp, bsplayer of PowerDVD op. Het regelt dus niet alles zelf zoals bij divxos. Tevens werkt het samen met winlirc om winamp en powerdvd te besturen. BSPlayer moet je gewoon zelf nog ff configureren voor gebruik met je afstandsbediening. Tevens heeft het de mogelijkheid om na druk op een toets van je ab windows af te sluiten, of bijvoorbeeld het geluidsvolume aan te passen.

Omdat ik divxos eigenlijk maar niks vind, en hier toch een aantal lui rondhangen die ook zo'n all-in media box hebben gemaakt wou ik dit jullie niet onthouden.

Meer informatie is te lezen op de site die ik hiervoor heb opgericht:

http://www.geocities.com/mvz_wian/

Owja... tis uiteraard nog wel een HELE vroege ALPHA versie... dus gebruik op eigen risico.... (niet dat er nou veel mis kan gaan...)

veel plezier (hopelijk) en laat ff weten wat je ervan vind... of als je nog ideeen hebt oid

[ Voor 0% gewijzigd door -MvZ- op 26-08-2002 01:22 . Reden: kleine toevoeging ]

Verwijderd

Wou ik juist je soft gaan uitproberen las ik op de site van WinLirc dat de Irman niet wordt ondersteund :( en die heb ik nu wel juist, verdoeme toch ;)

Kan je hier iets aan doen zodat hij met girder ofzo werkt?

• -MvZ-
Ik zal kijken wat ik kan doen :)
Waarschijnlijk heb ik dat zaterdag of zondag wel af ofzo... moet nog ff uitzoeken hoe dat allemaal werkt met irman...
Maar ik laat het je dus wel weten... (komt ook wel op de site te staan als dat af is...)

maar heb dus nog wel ff geduld want ik ga morgen 4 dagen er vandoor dus....

• -MvZ-
Owkee dan....

Heb de eerste probeer versie van ondersteuning van Girder af :)

Het maakt gebruik van een WM_COMMAND message. Dus stel girder zo in dat je een command->command stuurt naar Target ->Name: WIAN, Classname: TForm1; met de volgende WParam waardes:
;WParam
;WM_COMMAND WinLIRC Keyname Function in WIAN
;1001 EJECT Eject your cd from your drive [extra]->cdrom
;1002 AUDIO If audio files on disc -> Stops BSPlayer and PowerDVD and starts winamp
;1003 MOVIE If movie files on disc -> Stops Winamp and PowerDVD and starts BSPlayer
;1004 DVD If DVD-movie on disc -> Stops BSPlayer and WinAmp and starts PowerDVD
;1005 FS Next track in winamp or powerdvd
;1006 RS Previous track in winamp or powerdvd
;1007 FWD Forward music (not supported by powerdvd)
;1008 REV Backword music (not supported by powerdvd)
;1009 STOP Stop music or dvd
;1010 PLAY Play music or dvd
;1011 PAUSE Pause music or dvd
;1012 REPEAT Toggle repeat in winamp
;1013 SUFFLE Toggle shuffle in winamp
;1014 SIZE Toggle the doublesize feature in winamp. If you can't read it on your TV :)
;n/a MUTE Mute windows soundmixer
;n/a VOL_DOWN Volume down windows soundmixer
;n/a VOL_UP Volume up windows soundmixer
;1018 POWEROFF_WINDOWS Shutdown windows and powerdown...

Ik heb het zelf nog niet echt getest hoor dus verwacht er niet teveel van. ik zal zaterdag het wel in orde maken als het nu niet werkt...

VOL_DOWN,VOL_UP & MUTE zijn nog niet ondersteund. Kan je vast ook wel met girder instellen.

download de nieuwe versie op de site...

[ Voor 0% gewijzigd door -MvZ- op 27-08-2002 00:59 . Reden: iets vergeten ]

Verwijderd

Merci kzal es zien straks of morge, ik hou u wel op de hoogte! :)