Toon posts:

Kabelmodem inst.:lange utpcable of lange coaxcab?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort kabel via bART en heb gekozen voor het doe-het-zelf pakket. Nu vraag ik mij af of je beter je modem in de meterkast kan zetten of gewoon naast je computer. Dus of een lange utp kabel naar boven of een lange coax kabel naar boven.

Ik dacht zelf aan de modem in de meterkast, dus een lange utp kabel naar boven toe.

D007

ohja, is er een snelheidverschil tussen een 10mbit en een 100mbit netwerkkaartje? Ik bedoel dus de snelheid van je internetverbinding.

Verwijderd

JA MODEM ZO DICHT MOGELIJK by de cai aansluiting !!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ok 1: je kan beter dus voor een lange COAX kiezen omdat die beter afgeschermd is tegen interferentie. Bovendien kan je vaak aan je kabelmodem zien wat zijn status is.

Dan 2: Het hangt er vanaf waar je modem op afgemonteerd wordt, is dat boven 10 Mbit dan zou ik altijd voor een 100 Mbit netwerkkaart gaan. En ik zou gewoon ook al voor een 100Mbit gekozen hebben ze zijn niet veel duurder dan 10 Mbit.

Meh ...

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58
IDD. UTP = digitaal (geen signaal verlies) en COAX = analoog (signaal verlies is altijd aanwezig!)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het hier allebei geprobeerd en het maakte niks uit.
Modem bij computer vind ik handiger

• spook
  • Niet online
Lange UTP kabel. Veel minder data velies en storingen.
Coax (voor kabel modem)
optimaal: 1m
max.:15m

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:53
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ohja, is er een snelheidverschil tussen een 10mbit en een 100mbit netwerkkaartje? Ik bedoel dus de snelheid van je internetverbinding.[/quote]Dat maakt niks uit. Ik heb een dual speed hub en daarop zitten lichtjes die aangeven hoeveel netwerkverkeer er is. Als ik download staat de 10mbit meestal op 1% of 2%, dus bandbreete genoeg op 10mbit.
Internet via de kabel is best snel, maar 10mbit, dat haal je toch niet met een huis-tuin-en-keuken abo.
Als je het voor het keizen hebt kun je beter voor 100 mbit gaan, want dat is niet (veel) duurder, maar voor internet maakt het niks uit.

Verwijderd

no way je kan beter langen utp pakken ik werk by een kabel isp dus heb er echt wel verstand van kabel modem zo dicht mogelijk op de cai aansluiting en gewoon een langen utp

Verwijderd

100 of 10 mbit maakt niks uit voor je kabel modem want hij pikt geen 100mbit verbinding
kabel modem's pikken alleen 10 mbit

Verwijderd

Ik zou als ik jou was lekker een utp kabeltje aanleggen, dat heb ik zelf ook, bij mij is de afstand namelijk groot tussen pc en aansluiting kabel ( 40 meter). UTP is dan sneller. Dit uit eigen ervaring. De chello Monteur zei dat je dat nooit met coax moes doen

• Twarp

Twarp

just grin...

Zolang je coax niet langer is dan 18 meter toch echt kiezen voor coax dan utp. En nogmaals shielding voor coax is beter dan utp! 185 meter voor coax en 100 voor utp!!! zijn de specs voor netwerken. Zie ook networking essentials van MS Press.
Bovendien is het voordeel om te zien wat je kabel modem doet reden genoeg al om die dicht bij je PC te hebben.

Meh ...

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Twarp,

Jij hebt het nu over coax NETWERK kabel. Deze coax zit nog voor het eigenlijke netwerk, dus het maakt dus echt wel uit. Net wat Snake zegt: UTP is digi, coax is ana. En jij hebt het trouwens over twee verschillende snelheden. Coax is voor 10 Mbit. Die 100 Meter UTP waar jij het over hebt is voor 100MBit. Als je Cat5 UTP kabel neemt op 10Mbit kan je ook wel een eind verder als 100 meter.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Twarp

Twarp

just grin...

Whoaaa, OOK standaard coax is shielded!!! Het analoge signaal is een broadband signaal die later gedecodeerd wordt naar digitaal. Ik weet dat het een analoog signaal is. Dus gaat je 10 Mbit theorie al niet op!!! Voor een digitaal signaal heb je natuurlijk wel gelijk maar voor een broadband niet!!! Goede Cat 5 kan wel verder dan 100 meter maar is niet volgens specificatie. vergeet dat niet. Wat ook nog voor kan komen met UTP is storingen op radio en televisie maar eerlijk gezegd moeten je tv kabel en de utp kabel dan naast elkaar liggen wil je het echt merken. dus als je je utp kabeltje naast je TV kabel naar boven stuurt kan je problemen verwachten (slecht signaal bij enkele zenders) Als je boven al een TV aansluiting heb en die kabel is niet langer dan die 18 meter kies dan voor die optie. een filter plaatsen en je modem aansluiten en je bent klaar. Kost ook minder al denk ik dat je niet te krenterig moet zijn met dit soort dingen.

In het kort dus als je TV kabel niet te lang is gebruik (Max 18 M) die dan op je kamer. Utp kan je altijd later nog verder helpen. Verder zorg ervoor dat je utp uit de buurt van je TV blijft ivm storingen op je zenders. Anders zolang je het geen hout kan schelen wat je status van je modem is en je heb geen tv kabel naar boven lopen waar die kabel langs moet dan kan je eventueel wel utp gebruiken en je modem in de meterkast plaatsen.

Nou over die 100 Mbit dat is wel duidelijk de com modems kunnen 30 Mbit aan dus krijg je zoŽn modem dan is het duidelijk.

Snake: ooit gehoord van attenuation? dit geld ook voor utp. En is bij utp erger dan bij coax. Maar bij broadband signalen moet je wel goed uitkijken.

Fox-web: Je reactie is begrijpelijk maar helaas niet correct. Attenuation in coax is lager dan in utp. kijk naar de doorsnede verschil tussen die 2. Dikkere aders hebben minder verlies.

Sub-zero: vooor jou deze quote van snake een paar dagen geleden.

Snake
Geplaatst door Snake - dinsdag 17 oktober 2000 19:55

--------------------------------------------------------------------------------
Com21 1000 en 2000 series haalt wel 30Mbit/s, volgens de officiele specs!
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Robust Upstream
QPSK upstream modulation provides 2.56Mbps of upstream bandwidth in a 1.8MHz channel, while Forward Error Correction and Frequency Hopping provide error-free performance in the harshest of cable environments.

High Speed

64QAM demodulation provides 30Mbps of down stream bandwidth in a single 6 MHz channel for efficient use of the RF spectrum.

Meer info: www.com21.com

Denk allen even na:
installatie gemak boven alles. Als de kabel er al ligt gebruik hem dan anders ben je langer bezig en kost het meer. Aanpassen van een bestaande installatie is goedkoper dan een complete installatie. Maar let wel op OCen is leuk maar de hogere snelheden haal je hier alleen als je binnen de specs blijft!!!

Meh ...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je boven al een TV aansluiting heb en die kabel is niet langer dan die 18 meter kies dan voor die optie. een filter plaatsen en je modem aansluiten en je bent klaar.[/quote]Uhm, jij hebt zelf zeker geen kabelmodem? Die dingen moeten direct op je kabelaansluitpunt aangesloten worden, niet op zomaar een TV verdeeldoos ergens in je huis.

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor de info !

• Fox-Web
Over je Coax kabel gaat de volledige bandbreedte, dat wil zeggen: TV signaal 10-20%, Radio signaal 10-20% en de rest!!!!! Als jij je coaxje van je TV af wilt tappen, mis je dus erg veel bandbreedte.

Even over die dikke ader.... Coax kan dan wel een dikkere ader hebben maar de volledige bandbreedte gaat daat overheen dus grotere magnetische velden. Bij UTP zijn de aders getwist. Bij een juiste aansluiting van je aders in de RJ-45 connector, heffen de velden elkaar op. Daarom hoeft UTP niet speciaal geshield te worden. Dank u......

• Twarp

Twarp

just grin...

Laat maar bij mij werkt het prima en ik ben tevreden. De doorvoer snelheden zijn boven gemiddeld en daar laat ik het bij. Het blijft rede twisten. Als je de ware redenen weet waarom bepaalde keuzes worden genomen dan zou je hetzelfde zeggen. BTW ik heb genoeg werkende ontwerpen ontwikkeld voor deze technologie en de grootste reden is en blijft installatie gemak!!! Je heb gelijk dat coax wat moeilijker is te installeren dan prefetch utp. Wat ik mij eigenlijk nog afvraag is waarom niemand ooit stp heeft genoemd dat is altijd nog beter dan utp, en bijna gelijkwaardig met coax wat interferentie betreft. En ja het filter moet in de meterkast dicht bij het CAI aansluitpunt. Zolang je coax gebruikt gebruik dan de stuggere en iets dikkere kabel (je kabelboer weet het wel) met een dikke centrale ader! suc6

Meh ...

• TrailBlazer
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die opmerking van digitaal dus geen dataverlies klopt dus niet he. Na een grote afstand wordt je signaal gewoon minder "mooi" je flanken worden minder stijl en dus krijg je fouten

• Twarp

Twarp

just grin...

ps bij coax blijven de velden binnen de kabel, dank u!!

Meh ...

• Fox-Web
Niemand heeft het nog over stp gehad, omdat je daar wat moeilijker moet doen om de shielded RJ45 connectoren er aan te zetten. Het is ook nog altijd maar de vraag of de metalen buitenkant van de connector goed contect maakt met de backplate van je netwerkkaart. Als dat niet zo is, dan heb je er geen bal aan zo'n dure kabel.

• Twarp

Twarp

just grin...

Ik bedoelde een 2e kabel langs de tv kabel dan bij voorkeur een coax ivm interferentie.
dus 100 % kabel voor de gehele bandbreedte
dus minder signaalverlies naar buiten

Dank u allen voor de discussie.

live long and prosper

Meh ...

• Twarp

Twarp

just grin...

Prefetch is iets duurder maar wel beter en zelf geen geklooi.

Als je iets doet werk dan tenminste proffesioneel en stem je commentaar daar ook op af.

Meh ...

• Fox-Web
Is wel makkelijk ja, je krijg dan alleen van die grote gaten door de muur. Maar ja wat maakt het uit...

Denk allen even na:
installatie gemak boven alles.

• Twarp

Twarp

just grin...

Valt wel mee ook stp heb je makkelijk geknepen. Tenminste ik wel.

Die gaten vallen wel mee als je coax naar boven trekt zolang je maar binnen die 18 meter blijft he.

Meh ...

• Fox-Web
Ik hoort het al weer...

d007 haalt hier geen nuttige info meer uit.

Verwijderd

Topicstarter
hehehe :)
Het wordt nu wel erg technisch he!
maar ik ben er allang uitgekomen :p
ik leg gewoon een utp kabel naar boven, de tv boven wordt toch nooit gebruikt (ivm storingen en heb geen zin om een versterker te kopen :) )
maare iig bedankt!

• Fox-Web
verstandige beslissing!!

Veel plezier met je aansluitig. En dat je maar een hoge uptime mag hebben.

The spirit of chello is with you!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik neem bART :p

helaas is dat wel via upc :(

• Fox-Web
dat bedoel ik. Wat maakt bArt of chello dan nog uit.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Heleboel blatiebla hier :)
Als je de mogelijkheid hebt om het te testen of gewoon al een coax op je computerkamer hebt dan zou ik voor coax gaan :)
Het is alleen principieel beter om UTP te gebruiken en het kblmodem bij de aansluiting te zetten, dit vanwege de eventuele storingskans ;)
Maarja als je er vanuit gaat dat er vanaf de kabelhub tot jouw huis al zeker 100+ meter wordt afgelegd maakt die laatste 10 meter ook niet meer uit :)

Powered bij meergranenbrood.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 15:35 schreef sub-zero het volgende:
100 of 10 mbit maakt niks uit voor je kabel modem want hij pikt geen 100mbit verbinding
kabel modem's pikken alleen 10 mbit[/quote]Jij zegt verstand te hebben van kabel modems? mwahaha :) sorry hoor maar t ligt r heelemaal aan wat voorn connector r op t modem zit kan ie 10 of 100 aan, kabel modems kunnen gewoon 100 mb aan hoor.lancity com21 docsis etc etc, t ligt rr gewoon aan hoe ze geleverd en ingesteld zijn.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1