[tcp/ip] printer server

Pagina: 1
Acties:

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58
ja hallo allemaal

ik heb hier een printer server voor mij liggen en die wou ik gaan gebruiken maar nu het probleem hoe de ... installeer je z'n ding ??? ik heb al gebrobeert met een netwerk printer aan maken maar dan vraagt xp om het ip adress >> kan ik dit ergens vinden op de printer server of hoe dan ook het gaat hier om een marknet XLe van lexmark wie helpt???

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00

mr_petit

opperprutser

Die xle is toch een inbouw ding?
als je dan een testpagina afdrukt staat daar als het goed is het ip adres op.

in het geval dat het een externe is, dan zit er vast wel een knopje op waardoor er een printserver testpagina uit de printer rolt

"man is not truly one, but truly two,"

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mr_petit schreef op 26 augustus 2002 @ 00:01:
Die xle is toch een inbouw ding?
als je dan een testpagina afdrukt staat daar als het goed is het ip adres op.

in het geval dat het een externe is, dan zit er vast wel een knopje op waardoor er een printserver testpagina uit de printer rolt
mooie thumb :)

Iperf

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

nou moe 8)

• jll
okey gaat ik dat proberen er stat wel een lan adres achter op maar das geen ip nl: 002000076B0F lijkt mij meer een hex getal ofzo k heb al geprobeert het in 4 te delen alleen B0F is iets van 2800 en dat wil dus niet helemaal

Verwijderd

dat getal is het MAC adress !

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

kan je op je printer geen ip enz invoeren (of is dat ding (printserver) extern)
Bij externe printservers heb je daar vaak een proggie voor

Verwijderd

Je moet effe op de lexmark site zoeken naar de beheers tool. Je klopt dan het mac-adres van je prinserver in dat proggie en dan kun je een ip aan je printserver hangen. (Effe een crosscable tussen je pc en printserver maken he :) )

• jll
het is wel een extern geval maar bij lexmark kon ik alleen een firmwire vinden maar dan moet ik nog effe bij de beheer tools kijken dus okey ik ga weer effe proberen als ik thuis ben

• jll
okey nou testpagina heb ik inmiddels maar daar staat het ip adres op en ik dus mijn ip van mijn pc veranderen en ik testen met tespagina ik dus effe wachten en lees rustig nog effe die eerste testpagina staat er
networkcard: token ring (16mbps)
k.t sooi ik denk haas wel zeker dat dit dus verkeert is of kan het wel werken???

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

http://www.lexmark.com/US...s/0,1233,NTI5fDE=,00.html

daar staat als je het model 201 of 301 hebt, dattie token ring is (heb je nix aan)
model 202 en 302 zijn ethernet

token ring kan ook gewoon via een rj45 (maar is dus geen ethernet)

Hoe oud is dat ding wel niet?

• jll
zozo! nice zoekwerk opperprutser maar uh ik heb dus een 201 tokenring dus dat word slopen ik heb um op de pcdiscount beurs gekocht voor 5 euro en op de site van lexmark bieden ze um voor iets van 699 eurotjes aan!!!!!! reteduur ja nou idg bedankt voor de hulp

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
je kan dan nog proberen een token-ring kaartje voor een pc proberen te regelen, en dat die pc daarmee printserver wordt ofzo

Maak je eigen poll

• jll
nou ik denk dat ik effe in mijn onderdelen bak kijk er een p1 133 uit haal en inelkaar schroef afvoeren naar 75 mhz ofzo en dan fan er af nic er in mijn laserjet 4 plus en a1 plotter er aan alles sharen en dan komt het ook goed kan ook um ook gaan gebruiken om het inet te delen. zo en nu eerst effe die printer server open halen

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

BOOTZ schreef op 26 augustus 2002 @ 20:48:
je kan dan nog proberen een token-ring kaartje voor een pc proberen te regelen, en dat die pc daarmee printserver wordt ofzo
volgens mij werkt tokenring niet zo.
Er moet wel een soort van "ringswitch" tussenzitten (ben de naam ff kwijt)
Tokenring is dan wel een sternetwerk in 'topologie', maar die switch heeft een inwendige ring
ik heb um op de pcdiscount beurs gekocht voor 5 euro en op de site van lexmark bieden ze um voor iets van 699 eurotjes aan!!!!!!
misschien kan je 'm voor een leuke prijs aan een bedrijf verpatsen die nog met tokenring werkt: tokenring producten zijn duur, zeldzaam, en voor lang niet alle printers zijn tokenring kaartjes verkrijgbaar

Pagina: 1