Toon posts:

[Leadtek GeForce4 ti4200] Video-IN aansluiten hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Leadtek GeForce4 ti4200 128MB ViVO en wil eens kijken of ik mijn console op mijn videokaart kan aansluiten. Ik wil namelijk console-spellen over mijn monitor kunnen spelen. Met deze ViVO kaart moet dat geen probleem zijn toch? Ik heb alles goed aangesloten (denk ik) en het meegeleverde videocapture (vivo-software) geïnstalleerd. Alleen zegt hij dat 'ie niets kan vinden. Dus het is me nog niet gelukt. Wie weet raad? Is er een mooie FAQ ergens te vinden ofzo, waar het beschreven wordt? Alvast bedankt,

K.

Verwijderd

Ik heb hem net ff geprobeerd en het ging heel simpel!

blauwe kabel op pc.. s-video kabel van VIDEO (!) naar pc en hij deed het meteen :)

Verwijderd

Topicstarter
hummmz... ik snap je niet helemaal. Ik heb hier een ViVo kabeltje (blauw) in mijn videokaart gestopt en daarin heb ik de video-uitgang (geel connectortje) van mijn console
gestopt. Doet niets :( Misschien mis ik een kabeltje... bij mijn Leadtek zat een vivo-kabel (blauw) een S-Video-kabel (grijs) en een AV-kabel (zwart met gele connectortjes)

Verwijderd

Ik zou een uitleggen hoe ik het hier heb:

Videokaart in PC
---> Blauw VIVI kabeltje
---> s-video kabel/geel kabeltje in het tv-in gedeelte van de VIVI kabel
---> S-video/geel kabeltje in scart overzetblok
---> overzet scart-blok (LET OP: moet wel een scart-blok OUT zijn) in video

Dan zou hij het moeten doen..

open het programma 'WinFAST MyViVo Sceduler'

en die het beeld...

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 22:18:
geïnstalleerd. Alleen zegt hij dat 'ie niets kan vinden. Dus het is me nog niet gelukt.
Wat zegt dat hij niets kan vinden? Lijkt mij geen kabelprobleem maar een softwareprobleem.
Wanneer ik niets aansluit op mijn Leadtek MyVivo kan ik nog steeds gewoon het zwarte (geen videosignaal) beeld opnemen. Is de ' nVideo WDM video capture (universal)' wel goed ge-installeerd?

Verwijderd

Topicstarter
"Cannot find any video-capture divice" zegt hij als ik de software opstart ... daarna kom ik wel gewoon in het programma ...

Ik zal even proberen te schetsen hoe het bij mij is aangesloten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
PC (videokaart) -------------------} {------------------- Console
                 |                  |             |
                 |                  |             |
                 V                  |             V
              ViVo kabel            |  Scart kabel van de Console (rood, wit, geel)
                                    |
                                    |
                                    V
Hier haal ik het gele connectortje uit de scart en plug hem in het gele ingangetje van de Video-IN kabel

Verwijderd

Heb je de WDM 1.08 drivers van nVidia al geinstalleerd ? En verzin volgende keer een betere topictitel, heb 'm nu gefixed ;)

Verwijderd

Topicstarter
WDM 1.08 drivers van nVidia? Nee dacht van niet... waar kan ik deze halen? Ik heb nu alleen gewone drivers en allee het capture progie geïnstalleerd.

Verwijderd

Even zoeken op nVidia.com dan he ? ;)
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000 (voor zowel XP als 2000)

Verwijderd

Topicstarter
OK... bedankt! Klus is geklaard, maar nu zegt hij wat anders: "Cannot Preview Videostream" Ik neem aan dat ik in de instellingen moet gaan rommelen?

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Ik heb t zelfde probleem , als waar jij nu 'beland' bent. Ik zal hier mijn verhaal neerzetten (dit heb ik vanmorgen naar de shop gemaild) >> helemaal opnieuw geinstalleerd:

- eerst laatste display driver (leadtek.nl)

- Detonator driver (nvidia.com)

- WDM driver

- AGP driver update (staat op de leadtek cd) > ik heb nu als laatste de VIA driver geinstalleerd (eerlijk gezegd weet ik niet welke ik moet hebben: sis, via etc)

- My VIVO app.

- Utilities

* Gisterenavond wilden we een dvd bekijken op de tv, echter kreeg ik niet de tv-out aan de praat.

In de display properties kon ik geen ander output device selecteren, dan de analoge monitor (?)

In de Winfox Utilities , is de optie 'hardware monitor' (als enige) niet beschikbaar. Ik las in de handleiding dat deze na de DirectX SDK (?) zou moeten werken. Ik weet echter niet wat hiermee bedoeld wordt, directX 8.1 is geinstalleerd.

Bij 'Hot Reference' , is de optie 'directx device manager' niet beschikbaar.

*Talloos ge-herstart, drivers opnieuw geinstalleerd, helaas...

Situatie:

Alle benodigde software is geinstalleerd (zie add/remove soft.) , geen conflicterende software (ik had hiervoor ook een vivokaart, van asus)

Laatste drivers van Leadtek & Nvidia geinstalleerd.

Winfast My Vivo Scheduler geeft bij t opstarten aan: 'Cannot Preview Video' (Instellingen staan op CVBS & pal)

Aansluiting: Scart/tulp blok staat op 'in' switch , daar in geprikt zit een (goede, duurdere) audiokabel die de gele tulp verbindt met de gele tulp aansluiting van blauwe (leadtek) composite/svhs kabel. De andere kant v/die kabel (svhspoort) zit achterin de videokaart. (div malen ge-herstart)

(mijn topic: Leadtek ti4200 VIVO probleem )

Ciao Sven

Verwijderd

Topicstarter
Hummmz, ik heb je topic gelezen... volgens mij is er echt iets dat wij fout doen... of onze hardware werkt gewoon niet mee :(

• SvenG
Ik zou niet weten WAT we dan fout doen. Ik ben hierover in gesprek met een medewerker van de shop waar ik 'em heb besteld. Ik heb t zelfs met de TV & de VCR geprobeerd.(dit zou geen verschil mogen uitmaken.) Hiervoor had ik een ASUS ti200 Deluxe (ook VIVO) , daar werkte in ieder geval de TVout wel van. Het zit dus hardwarematig/softwarematig in de computer/kaart.

Ciao Sven

Verwijderd

SvenG schreef op 26 augustus 2002 @ 12:03:
Ik zou niet weten WAT we dan fout doen. Ik ben hierover in gesprek met een medewerker van de shop waar ik 'em heb besteld. Ik heb t zelfs met de TV & de VCR geprobeerd.(dit zou geen verschil mogen uitmaken.) Hiervoor had ik een ASUS ti200 Deluxe (ook VIVO) , daar werkte in ieder geval de TVout wel van. Het zit dus hardwarematig/softwarematig in de computer/kaart.

Ciao Sven
Heb jij het al geprobeerd om je tv-out aan de praat te krijgen met tv-tool?

En ik voor kajutsa:

Probeer eens je video-in met Windows Moviemaker of een ander capture programma.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Movie Maker 8)7 ?

Hoe moet ik daarin te werk gaan??? O-)

• SvenG
Tipje ?
Hi, die medewerker van die SHOP, vraagt me net of ik wel gelet heb op de composite in & out (blauwe kabel)? Dat heb ik dus niet, misschien dus dat ik 'em in de verkeerde composite aansluiting van die blauwe kabel geprikt heb (dat zou heel erg stom zijn)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:23:
Windows Movie Maker 8)7 ?

Hoe moet ik daarin te werk gaan??? O-)
Ik neem aan dat je XP heb. Dan moet je naar Accesories en daar staat het bij.

uhm geloof dat je een nieuw project moet openen en dan je input moet instellen op die WDM drivers en op capture drukken. Maar ik neem ff aan dat er een hele mooie help file bijzit ;)
Tipje ?
Hi, die medewerker van die SHOP, vraagt me net of ik wel gelet heb op de composite in & out (blauwe kabel)? Dat heb ik dus niet, misschien dus dat ik 'em in de verkeerde composite aansluiting van die blauwe kabel geprikt heb (dat zou heel erg stom zijn)
Staat er ook heel licht op. aan de zijkand tussen die 2 bobbels ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je uitleg van WMM!

En leg dat verhaal van die composite eens uit... ik vat er niets van :D

• SvenG
Heej, composite is is een tulpaansluiting (net als audio wit/rood) Wit staat voor audio-links, rood audio-rechts & GEEL is VIDEO , oftewel, BEELD. Je kunt dus om 2 (gele) video-composite aansluitingen te verbinden , gewoon een audiokabel gebruiken. (het moet dan wel wit naar wit of rood naar rood zijn) Wat is (hopelijk!@) fout heb gedaan is dat ik om DVD te kijken op de tv, niet de OUT uitgang heb gebruikt.

Duzzz: wil je beeld vanuit je computer bekijken op n ander medium, zoals een TV (of VCR). Danb gaat het beeld dus UIT de computer naar het andere medium. In dat geavl moet je dus de composite (geel/video) OUT gebruiken van die blauwe kabel. Wil je beeld 'capturen' , dan moet je de composite IN gebruiken, het beeld gaat dan immers je computer in. Eigenlijk is het heel simpel te weten wanneer je de IN of OUT moet benutten, daar het een verkeer is. (*volg het signaal , dan wordt vaak alles duidelijk)

Ciao Sven

Verwijderd

Nog even een plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.de.vlieger/myvivo-a250letd-.jpg

Deze staat waarschijnlijk ook op de achterkant van de doos.

offtopic:
[quote]
Ciao Sven
[/quote]

Die hoef je niet te doen :) Tweakers groeten elkaar permanent B)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 13:45 . Reden: :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja... ik ben eigenlijk geen echte tweaker! >:)

Ik zit dag en nacht op de C!T forums, maar daar wisten ze niet echt veel raad ermee. Dus ben ik een vieze overloper geworden 8) ;)

Maargoed, dat plaatje staat inderdaad op de achterkant van mijn retail-doos. Maar ik snap echt niet hoe je dat op die manier moet aansluiten. Ik heb zo het idee dat ik een kabeltje mis en ik ga zo even naar de winkels om die te halen. Jullie horen er nog wel van!

Nu ben ik een tweaker en natuurlijk groet ik permanent, dus ik hoef het nu niet meer bij elke post te doen !! >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 14:15 . Reden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309815 ]

• SvenG
D'r zit een blauwe kabel bij, een SVHS (grijs) kabeltje > of is t een keyboardverlengkabel (k'weet ff niet) & een tulp kabeltje (video/composite/gele tulp)

Thatz it

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:06:
Nouja... ik ben eigenlijk geen echte tweaker! >:)

Ik zit dag en nacht op de C!T forums, maar daar wisten ze niet echt veel raad ermee. Dus ben ik een vieze overloper geworden 8) ;)

Maargoed, dat plaatje staat inderdaad op de achterkant van mijn retail-doos. Maar ik snap echt niet hoe je dat op die manier moet aansluiten. Ik heb zo het idee dat ik een kabeltje mis en ik ga zo even naar de winkels om die te halen. Jullie horen er nog wel van!

Groeten K.
Ahhh nee, prutser :P

ok ik leg het nog een keertje uit.

Dat blauwe kabeltje steek je in je videokaart. Dan heb je 2 kabeltjes met blokkies eraan. In elk blokkie zit een goudkleurig stekkertje met een gele binnenkant en een zwart stekkertje met een heleboel gaatjes.

Die Gele is voor composiet en die zwarte voor s-video.

op de zijkant van die blokjes staat IN en OUT. IN is voor Video In en OUT voor TV-OUT.

Dus In is voor van een camera of video naar je computer en OUT is voor van je computer naar je TV.

De meeste tv's ondersteunen geen s-video dus als je van je computer naar je tv wilt pak je een Tulp/composietkabel en steek je die in het gele plugje in het blauwe OUT blokje en dan in het gele stekkertje in je TV. Als je die er niet los op hebt zitten moet een een scart blokje gaan gebruiken.

Zo eentje dus.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

Om optenemen heb je een Bron nodig. Dus een video of camera die via compsiet os s-video beeld kan uitzenden. Deze verbind je dan via of het gele stekkertje of s-video aan het blauwe blokje met IN erop.

Let op:

Doe dit als je computer uitstaat want anders is er een mogelijkheid dat het niet wordt gedetecteerd en de ingang/uitgang uitgeschakeld staat

En de groeten aan alle C!T forumganger :P
D'r zit een blauwe kabel bij, een SVHS (grijs) kabeltje > of is t een keyboardverlengkabel (k'weet ff niet) & een tulp kabeltje (video/composite/gele tulp)

Thatz it
• Blauwe kabel is dus de verdeelkabel.
• grijze kabel is s-video (SVHS kabel bestaat volgens mijn niet dat is weer iets anders.
• zwarte is Tulpkabel

Alleen zijn die dingetjes tekort om knap te kunnen gebruiken.

• SvenG
Hmmm GloriX,

waar denk jij dat s-vhs dan voor staat? Iz gewoon super vhs hoor, de aansluiting is er al langer dan de svhs vcr's in de winkel zijn...

Ook ik weet nu dat groeten niet meer nodig is :{

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 15:05 ]

Verwijderd

SvenG schreef op 26 augustus 2002 @ 15:02:
Hmmm GloriX,

waar denk jij dat s-vhs dan voor staat? Iz gewoon super vhs hoor, de aansluiting is er al langer dan de svhs vcr's in de winkel zijn...

Ook ik weet nu dat groeten niet meer nodig is :{
SVHS is het inderdaad Super VHS of Superior VHS. Maar de kabel waar we het over hebben heet s-video kabel en is speciaal voor SVHS.
Het kan zijn dat de stekker er al eerder was, maar het is de standaard stekker geworden voor SVHS systemen.

En als jij het verschil tussen een s-video stekker en een toetsenbord verlengkabel niet weet, dan leg ik het uit en is het nog niet goed. ;(

Hier is nog een link om nog wat te lezen over SVHS :)

• SvenG
haha, ik weet alleen niet meer welke ik vannacht (omstreeks 2:30) in m'n hand had. t was donker & ik was stoned. Plus ik baalde dat m'n de vivo module niet werkte.

Nu in de situatie waarin ik nu zit (slaaptekort,maar met blauwe hemel) zal t me wel lukken...(hahahah)

Maar bedankt Glorix, ge bent een hulpvolle tweaker!@ (*ik probeer zelf ook hier & daar te helpen, eerst 'ns ff mezelf helpen als ik thuis kom)

In die sitiuatie vanv=nacht zag ik ook niet dat de ene kant IN is & de andere kant van die bl. kabel OUT.

Misschien 'afterwards' een jointje ???

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de vieze C!T'er weer ;) :p

Hij doet het!!!! :D Jullie tweakers are tha bomb ;) Alleen is alles zwart-wit, maar daar kom ik wel uit... tips zijn altijd welkom!

Groeten een C!T'er.

(niet editen mod ;) )

Verwijderd

SvenG schreef op 26 augustus 2002 @ 15:22:

Misschien 'afterwards' een jointje ???
Maar niet. anders kan ik m'n kabeltje ook niet meer goed vinden 8)7
Hier is de vieze C!T'er weer

Hij doet het!!!! Jullie tweakers are tha bomb Alleen is alles zwart-wit, maar daar kom ik wel uit... tips zijn altijd welkom!

Groeten een C!T'er.

(niet editen mod )
Zet je ingang bij je instellingen van je kaart of in WMM of in dat leadtek proggie op PAL. Daarna moet het goed zijn.

Ik ben echt goed 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Zekers wel ;)

Kleurtjes zijn er nu... alleen vind ik het beeld erg onscherp en het beweegt een beetje... kan ik dit goed configureren of is dat gewoon altijd brak met video-in? Zijn er BTW nog andere capture progies? Ik wil welles andere uitproberen :p

groeten van je-weet-wel ;)

• SvenG
hewheh, deze had ik ook geweten, staat op ntsc standaard namelijk (minder beeldlijnen, andee kleuropbouw) Daz t 2de tabblad van de config van Winfast Vivo ...

* nu ik nog ...*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 15:38:
Zekers wel ;)

Kleurtjes zijn er nu... alleen vind ik het beeld erg onscherp en het beweegt een beetje... kan ik dit goed configureren of is dat gewoon altijd brak met video-in? Zijn er BTW nog andere capture progies? Ik wil welles andere uitproberen :p

groeten van je-weet-wel ;)
Genoeg

Studio7 nog eentje van Adobe, Virtuel dubGratisen nog een zootje maar die moet je maar ff zoeken. De eerste 2 zijn niet gratis BTW.

En over de kwaliteit. tja. Je moet wat met je instellingen klooien en WMM is ook niet echt geweldig. :{

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik heb Leadtek GeForce 4 TI 4400 ViVo en ik heb gemerkt dat hij de video out niet pakt als je een ftpfix heb geinstalled. Na de uninstal deed de tv out het, ik ga zo proberen de tv in werkend te krijgen.

• SvenG
GloriX, mocht je dit nog lezen: Ik hoor vrij frequent dat de beeld kwaliteit van VideoCapture met n gamecard belabberd is. Stel je copieert een VHS band op cd. Dus VCR >> Geforce ti4200. Als de VHS band van redelijke kwaliteit is, houd je dan nog 'behoorlijk' beeld over, als je dat van die cd op TV wilt tonen?

Zijn er nog proggies om t beeld 'op te vijzelen' ?

• BartNL
beeldkwaliteit van capture met mijn LeadTek MyVivo is goed en verlies t.o.v. VHS is minimaal. Pas wanneer je echt goed bronmateriaal hebt (DVD, digitale videocamera) zie je een verlies.

Zelf gebruik ik Virtualdub om opnames te fatsoeneren. Zijn hele goede filters voor (gamma, smoothing, anti-flicker e.d.) om specifieke storingen kunnen fixen. Heb hier oude videobanden mee omgezet die er zelfs op vooruit lijken te zijn gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Virtual dub he? Moet ik even gaan googlen of kun je me meteen een site geven? (hij is toch gratis?

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog bijna niks meegedaan heb. Wel ff getest enzo, maar nog niks belangrijks opgenomen.
Dus ik kan niks zeggen over de kwaliteit.

En ik heb ook een Miro dc10+ om te capturen. En die is echt super, alleen heb je dan wel 2 gig nodig per 10 minuten en werkt het kreng niet onder XP :(

Ik moet eigenlijk nog steeds studio 7 kopen om het te laten werken, maar daar heb ik weinig trek in. Alleen omdat de miro gasten geen drivers meer maken |:(

• BartNL
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:26:
Virtual dub he? Moet ik even gaan googlen of kun je me meteen een site geven? (hij is toch gratis?
hier je linkje virtualdub en nog eentje voor je filters donald graft filters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx m8!

En waarvoor zijn filters handig als ik vragen mag? O-)

Nog alleen dit en dan zijn jullie van me af ... kan ik met ass weer C!T gaan lastig vallen ;) })

• BartNL
Ik noemde die filters hierboven als antwoord op de vraag van SvenG en dat kan er o.a. mee. Verder verschilt het resultaat per filter en mag je dus zelf uitproberen. Weet niet of het echt geschikt is voor een C'T er omdat er in die filters van alles ge-tweakt kan worden :P

Verwijderd

Topicstarter
I get it... ik ben wel een C!T'er, maar mijn hele peecee is verder wel ge-tweaked ;) :p Was me een waar genoegen om me door jullie te hebben laten helpen. Een kompliment van een C!T member (daar wordt je blij van ;) )

Ik ga nu weer snel door naar mijn stamkroeg...

De groeten allemaal :D _/-\o_

• SvenG
Daz toch aardig van die C!T -er !@ Mij is t trouwens gisteren ook gelukt de TV out te benutten (dvdtje gekeken) Vanavond de IN optie maar 'ns benutten.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 18:16:
I get it... ik ben wel een C!T'er
Overloper, verrader :+
Ik zal slashhead even een verzoek doen om je te bannen op het C!T forum. ;)

Maar als je verder kijkt weet je dat de meeste C!T'ers hier ook te vinden zijn
Slashhead
BA

etc.

Verwijderd

Topicstarter
ohhh, dus het is me vergeven? >:)

Ware vrienden :*)

;)

Verwijderd

dicht... het is hier geen slowchat.
Pagina: 1