file uploaden

Pagina: 1
Acties:

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb een probleem met het uploaden van een bestand met php. Ik gebruik het script dat in de manual staat maar dat werkt niet. Hoe kan ik makkelijk een bestand uploaden via php. Ik hoef niet te kijken of het bestand te groot is.

Alvast bedankt _/-\o_

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan hier eens kijken voor een aantal kant en klare scripts:

http://www.hotscripts.com...ipulation/Upload_Systems/

Een andere vraag: Waarom werkt het script niet? Wat doet het niet? welke foutmelding geeft het? Wat heb je zelf geprobeerd om het werkend te krijgen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• s_schimmel
Het script:
if (is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['video']['tmp_name'])) {
move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['video']['tmp_name'], "files/video/$bestandsnaam");
} else {
echo "Possible file upload attack. Filename: " . $HTTP_POST_FILES['userfile']['name'];
}

De error:
Warning: Unable to create 'files/video/': Is a directory in /www/htdocs/superkoe/sebastiaan/nieuws/vidtoe2.php on line 13

Hij upload dus niet. Ik heb geprobeerd om $bestandsnaam weg te laten zodat het hetzelfde stukje code is als in de manual. Dit werkte ook niet. Heb toen de manual eens uitgeplozen maar zo kwam ik er ook niet uit.

Verwijderd

CHMOD deze map naar 777

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45

Snow_King

Konijn is stoer!

files/video

/www/htdocs/superkoe/sebastiaan/nieuws/

klopt dat wel?

geef eens een echt real path op om naar te uppen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zo te zien is $bestandsnaam leeg :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Aanvullend op Janoz, hij upload dus _wel_, maar kan de file niet moven omdat jij niet goed opgeeft waarheen.

• s_schimmel
Die path is wel goed. Zo krijg ik hem tenminste van mijn provider. Ik heb hem ook wel lokaal draaien maar ik heb mijn permissions niet goed ingesteld in apache dus mijn script mag niet schrijven (geen idee hoe ik dat doe).

De veriabele $bestandsnaam heb ik al opgegeven net boven dit script. Vergeten mee te kopieren en plakken.

En zalio een chmod 777 uitvoeren onder windowsxp wil niet echt.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45

Snow_King

Konijn is stoer!

zet eens _name achter je variabel dus: $bestandsnaam_name

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
maar ik heb mijn permissions niet goed ingesteld in apache dus mijn script mag niet schrijven (geen idee hoe ik dat doe).

En zalio een chmod 777 uitvoeren onder windowsxp wil niet echt.
In de verkenner kies menu Tools | Forder Options en in tabblad View de-selecteer "Use simple file sharing" en klik OK.
Ga nu in de verkenner naar de map waar Apache moet mogen schrijven en klik met rechts op de map en kies Properties. vervolgens kun je in het tabblad Security rechten aan users en groups toekennen/ontnemen.

Je kunt dus ook de group Everybody alle rechten geven. (777)

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

Pagina: 1