Toon posts:

nette wiskunde

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma (of misschien iets voor bij word) waarmee ik NETTE breuken, limieten ed op papier kan krijgen. dus niet als 2/3 maar

2
-
3

en ook limieten ed.

Heb zowaar nog nix gevonden :S

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:19

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het kan iig met LaTeX , veel van mijn cursusen op de unief zijn daarmee gemaakt :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 21:28

Zoefff

❤ 

Word heeft gewoon een plugin, de "vergelijkings editor", waarmee je prachtige formules kan maken :)

Invoegen ==> Object ==> Microsoft vergelijking (of zoiets...)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

TrailBlazer

Karnemelk FTW

start zoeken eqedit.exe

Verwijderd

matlab

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 25 augustus 2002 @ 21:57:
Word heeft gewoon een plugin, de "vergelijkings editor", waarmee je prachtige formules kan maken :)

Invoegen ==> Object ==> Microsoft vergelijking (of zoiets...)
Niet gelukt :(

Verder, graag url's erbij!

• joca
  • Laatst online: 12-07-2025
maple

Edit: Maple kan ook grafieken, tabellen weet ik zo ff niet, maar vast wel.

Verwijderd

Topicstarter
het zou verder ook fijn zijn als het proggie ook tabelletjes kan maken bij formules en evt ook grafieken, of is dat te veel gevraagd?

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 16:59
In Ofiice 2000 zit een vergelijkingseditor. Zoals iemand hierboven al zei.

Ik doe het altijd zo als ik hem wil hebben:

Start Word
Rechtermuis op de knoppenbalk
Aanpassen
Opdrachten
Invoegen (Categorien)
En dan in die list ernaast gaan zoeken naar een wortel met een a er onder, das de vergelijkingseditor. Die op knoppenbalk slepen, daarop klikken en doen wat ie vraagt :D

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

matlab kan dat... url http://www.mathworks.com/

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Zowel matlab als maple kunnen dat. Niet zeuren om links want als je zelf 2 seconden de moeite neemt om google te raadplegen heb je antwoord.

Latex kan netjes formules in text-vorm neerzetten, is echter geen wiskundig programma (text-editor)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:00
Latex of de images uit mapple hebben mijn voorkeur.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kan zijn dat die vergelijkingseditor van MS Word (zit erin vanaf Office 95 ofzo) niet geinstalleerd is, dan moet je ff de setup draaien en dat onderdeeltje alsnog ff installeren.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Janoz
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Latex is gratis te downloaden (de windows versie heet miktex) en hiervoor zijn op internet duizenden tutorial sites te vinden. Zelf vind ik deze erg goed. Mikteg is hier te downloaden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Uhm .... ik heb op school wel eens Maple moeten gebruiken en dat zag er erg goed uit...

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:35

RUFFNECK

Poentje

Maple... laatste versie is geloof ik 8 ?
Die is egt goed hoor!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Vudif doet dit ook...

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:24

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 22:05:
[...]

Niet gelukt :(

Verder, graag url's erbij!
Je moet die vergelijkingseditor wel apart installeren geloof ik (standaard install is geen volledige).

Dit is iig bij office97

"man is not truly one, but truly two,"

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

In OpenOffice.org zit OpenOffice Math, een perfecte formule-editor. Hier een paar voorbeelden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Zomaar wat: newline
6 over 25x - 51^6x - 12
newline
newline
Nog iets: newline
int from {6} to {20} (51x - 6^x) 
newline
newline
Condensatorformule: newline
I(t) = I(0)e^{-t over RC}
newline
newline
Einstein is liev: newline
E = mc^2

Wordt:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wiskunde.jpg?is=.jpg

Het pakket is volledig gratis. Uiteraard kan je er nog veel meer mee, waaronder sommeertekens, limieten, speciale tekens (pi, mu, lambda, etc.).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Er bestaat een commerciele variant van de Microsoft Vergelijkingseditor: Mathtype.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 21:15

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 23:21:
Er bestaat een commerciele variant van de Microsoft Vergelijkingseditor: Mathtype.
Ik weet dat iedereen Office kopieert van iedereen. Maar om te zeggen dat Microsoft nou niet commercieel is :)

BTW Matlab is een heel mooi programma maar ook heeeel erg duur

• windancer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 01:06
Mijn mening : als je alleen incidenteel gebruik gaat maken van formules : gebruik de equationeditor van Microsoft. Als je het regelmatig moet doen : inversteer wat tijd in LaTeX.

Alle mensen die ik ken die LaTeX gebruiken willen nooit meer iets anders en ze herkennen iets wat met LaTeX geschreven is op een kilometer afstand.

• windancer
Ik heb het stukje van intoxicated ook even in LaTeX geschreven :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Zomaar wat :
$$ \frac{6}{25x}-51^{6x}-12 $$

Nog iets :
$$ \int\limits_{6}^{20}(51x-6^{x}) $$

Condensatorformule
$$ I(t) = I(0) e^{\frac{-t}{Rc}} $$

Einstein is liev :
$$ E=mc^2 $$

wordt

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/c.hanskamp/LaTeX.png

zoals je ziet : het is iets ingewikkelder maar ziet er stukken beter uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 25 augustus 2002 @ 23:08:
In OpenOffice.org zit OpenOffice Math, een perfecte formule-editor. Hier een paar voorbeelden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Zomaar wat: newline
6 over 25x - 51^6x - 12
newline
newline
Nog iets: newline
int from {6} to {20} (51x - 6^x) 
newline
newline
Condensatorformule: newline
I(t) = I(0)e^{-t over RC}
newline
newline
Einstein is liev: newline
E = mc^2

Wordt:
[afbeelding]

Het pakket is volledig gratis. Uiteraard kan je er nog veel meer mee, waaronder sommeertekens, limieten, speciale tekens (pi, mu, lambda, etc.).
HEEL erg vriendelijk bedankt! Echt een superpakket met super initiatief en het werkt! ThanQ

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

windancer schreef op 26 augustus 2002 @ 10:17:
zoals je ziet : het is iets ingewikkelder maar ziet er stukken beter uit ;)
Dat is gewoon een kwestie van lettertypes. In OpenOffice Math kan je zelf je lettertypes kiezen, ook specifiek voor tekst, formules, variabelen etc. En dan kan je het er precies zoals jouw voorbeeld uit laten zien :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Raafz0r
  • Laatst online: 08-09 18:35
MathType is ook een goeie, soort van uitgebreide equationeditor (standaard in Word)

Ow en om nou Maple en Matlab te gaan gebruiken om alleen wat van die dingen op papier te krijgen is wat overdreven, dat zijn echt krachtige numerieke wiskunde paketten :)

Verwijderd

Ze zijn alle drie al genoemd, toch even mijn mening. Als student wiskunde heb ik hier regelmatig mee te maken:
1. LaTeX is uitermate geschikt voor stukken met vooral veel formules en andere wiskundige symbolen. Het is ook niet bepaald makkelijk als je het nog nooit gebruikt hebt.

2. Als extra optie bij Microsoft office kan je de vergelijkings editor / equation editor installeren. Hiermee kan je simpele wiskundige dingen mee weergeven is een "normale" tekst.

3. Als alternatief voor de MS vergelijkings editor is MathType komt op hetzelfde neer alleen veel uitgebreider. Waarschijnlijk is deze het handigste voor jou.

Verder zijn er nog wiskunde programma's als MatLab, Mathematica en Maple maar dat lijkt me niet echt handig als je daar verder nooit mee werkt.

Verwijderd

Matlab, Mathematica en Maple zijn best wel overkill voor een paar simpele breuken ;)

Voordat je dergelijke programma's een beetje onder de knie hebt, heb je je breuk al niet meer nodig :)

• windancer
Okay, ik zou graag willen zien dat OpenOffice Math dat stukje hetzelfde rendert als LaTeX. Ik weet vrijzeker dat het niet gaat lukken omdat er zit belachelijk veel intelligentie over wiskundige formules in LaTeX zit. ;)

En als het gelukt is om dat stukje te generen heb ik nog een stukje voor je :
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~c.hanskamp/LaTeX2.png
intoxicated schreef op 26 augustus 2002 @ 22:38:
[...]

Dat is gewoon een kwestie van lettertypes. In OpenOffice Math kan je zelf je lettertypes kiezen, ook specifiek voor tekst, formules, variabelen etc. En dan kan je het er precies zoals jouw voorbeeld uit laten zien :)

Verwijderd

Kan die ook formules uitrekenen? 8)7

Dat is natuurlijk nog beter he >:)
Pagina: 1