Toon posts:

ATI Problems

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een probleem dat zich vrijwel alleen bij bepaalde programma's voordoet (in dit geval Soundforge en Powerpoint). Als ik deze programma's opstart dan loopt de computer (na een tijdje) vast, gaat de monitor uit (lampje knippert) en kun je niks anders dan herstarten. Als ik dat doe geeft Win XP de foutmelding dat de videokaart instabiel geworden is (Een Ati Radeon 64mb vivo, die overigens als een Radeon 7200 herkent wordt in XP) Ook doet sinds kort de floppydrive raar, diskettes kan hij niet meer lezen. Beide problemen zijn tegelijktijd opgedoken.

Hoe is dit op te lossen!?

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Vaag komt me dit ergens bekend voor... :?

Ik heb namelijk ook een 64VIVO die als 7200 wordt herkend onder XP (98 weet ik niet, gebruik dualboot eik niet meer). De laatste keer dat ik de drivers naar de nieuwste versie had geupdate, deed-ie ook raar. Blauw scherm tijdens booten e.d. Het had uiteindelijk iets te maken met een of ander progie dat in de opstarten groep stond. Welke dat was weet ik niet, omdat ik ze allemaal maar had verwijderd (toen kwam ik er dus achter dat het daar aan had gelegen).

Dus, wat ik wil zeggen; kijk eens of je ergens een of ander proggie heb draaien die iets met hardware te maken heeft (asus pc probe, coolmon, mbm, etc) en disable die dan. Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben of dat het uberhaupt helpt, maar dit is mijn persoonlijke gratis advies voor jou. ;)

:Y)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Drivers opnieuw installeren.
Bij voorkeur die van de meegeleverde cdrom,
als daar geen drivers voor XP op voorkomen,
dan de drivers van Win2000 gebruiken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Voor je een topic opent: lees dit eerst even

Wat heb je zelf al geprobeerd ? En je topictitel is ook niet duidelijk.

Dit topic is gesloten.