Toon posts:

[Bios] Cmos bios ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem. zie mn mobo info in mn sig. maar ik kan niet in mn bios komen... in mn handleiding staat "press DEL if you want to enter your bios" dus ik doe dat tijdens opstarten... dan laadt tie mn bios maar hij blijft zeg maar "hangen". ik krijg een zwart beeld met een blauwe rand aan de onderkant.
betekent dit dat hij nog aan het laden is of is tie gewoon vastgelopen 8)7 ?

Hoe fix it dit :/

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

blauwe rand lijkt op een vastloper
is dit plotseling gebeurt of nadat je een fikse overklokpoging of iets anders hebt gedaan

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

*-_dubbelpost_-*

Verwijderd

Topicstarter
StraracZ schreef op 25 augustus 2002 @ 21:28:
blauwe rand lijkt op een vastloper
is dit plotseling gebeurt of nadat je een fikse overklokpoging of iets anders hebt gedaan ?
nog nooit gebeurt ik heb eigenlijk nog nooit in deze comp's bios gezeten :? ik heb de handleiding van mn soltek mobo nog eens doorgelezen en staat gwoon in dat ik DEL moet drukken :X en dat beeld blijft gwoon zwart met de blauwe rand, hoe lang ik ook wacht. ik heb nu een .bin (bios file) gedownload van soltek, maar waar zet ik deze file neer ??

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Dat probleem wat jij hebt komt hier ook wel voor op een ECS K7S6A. Wat help is of op DEL drukken meteen als je de pc aanzet, of pas als hij de IDE drives al heeft gedetecteerd. Als je dan je bios ingaat doe ie het wel.
Die bin file moet je in je bios zetten. Dit doe je door naar de site van je mobo fabrikant te gaan, en daar een flash progje te downloaden. Formateer daarna een diskette met opstartbestanden ("format a: /s"). Zorg wel dat er geen autoexec.bat of config.sys opstaat.
Zet vervolgens het flash progje en bin file erop.
Start nu op met de diskette en typ in de promt dit in: "progje.exe biosfile.bin" en geef een enter. Nu wordt je bios geflashed.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
thnx m8 ik zal het ff proberen :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Jaymz

Keep on moving !

SA => PMG :)

Verwijderd

Topicstarter
heh???? die snapkniet :d

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:40:
[...]

het gaat om een bios, wat een onderdeel van je mobo is. :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:40:
[...]

Dit betekent dat Jaymz jouw topic van SA naar het l33t3 PMG subforum heeft verplaatst :+

Voor dat jij jouw BIOS gaat flashen zou ik eerst eens goed op de mobo site lezen hoe dat moet want als het mis gaat doet 'ie het niet meer. Je kan evt. nog je BIOS resetten d.m.v. de Clear CMOS jumper (zie manual).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 26 augustus 2002 @ 16:17:

[...]

Dit betekent dat Jaymz jouw topic van SA naar het l33t3 PMG subforum heeft verplaatst :+

Voor dat jij jouw BIOS gaat flashen zou ik eerst eens goed op de mobo site lezen hoe dat moet want als het mis gaat doet 'ie het niet meer. Je kan evt. nog je BIOS resetten d.m.v. de Clear CMOS jumper (zie manual).
Dat hebbik idd gedaan, ik heb gereset en dus werkt alles nu weer gewoon :*) enneh ik heb een Athlon Xp 1800 gekocht en er staat nu dus Xp 1900+ _/-\o_ 1337 overclocking skills wehheheh. Btje bij btje werkt het wel :) Thnx 4 your help(s) tweakers :)
Pagina: 1