bx chipset met p3 800

Pagina: 1
Acties:

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
Ik heb hier eem ms-6156 mainboard (bx chipset) met daarop een ms-6905 slot1 converter. Daarop weer een p3 800 coppermine proc
alles netjes aangesloten, ik wil opstarten.. en nix.
dus alle jumpers gecontroleerd, en deze zijn goed.

Dus ben begonnen alles stap voor stap op te bouwen.
maar alles zonder resultaat.
de pc wil niet booten, ik kom niet eens in het bios.

op de convertor heb ik de vaste cpu spanning gebruikt (1.65v) en de auto select functie.
ik heb de fsb op de convertor al op 133mhz en op 100mhz gezet.
het mainboard heb ik eigenlijk ook alle jumpermogelijkheden gehad, maar nog steeds niet booten.

Volgens de manual van de 6905 wordt de coppermine ondersteund, en de jumper op de converter staat ook op coppermine ingesteld.

ik heb ook voor het mainboard gekeken bij msi, en die zegt hetzelfde, dit bord zou tot 1 ghz kunnen gaan

ik ben door mijn opties heen.
wie weet hier meer van?

omdat het kan!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd om de BIOS te flashen met de laatste update, waarin de meest recente P!!! microcode zit?

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
bios flashen is niet mogelijk omdat ik niet eens in het bios kom

omdat het kan!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Kan je niet een oude PII erop doen en dan bios flashen?
Bios al een keer gereset?

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
bios is al gereset idd, en ik heb niet de beschikking tot een slot1 p2 proc.
ik weet dat de p3 proc werkt, want die kon ik wel in een ander systeem testen, en deze werkte gewoon netjes

omdat het kan!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien is het iets heel simpels: vaak hebben die convertors een PPGA/FC-PGA selector jumper. Soms heet hij zo, soms heet hij iets als Coppermine enable- probeer die te verplaatsen. Wat de handleiding aangeeft kan soms verkeerd zijn

Oslik blyat! Oslik!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
dion_b wat jij zegt is correct, deze jumper is idd aanwezig en heet coppermine 256k, deze staat op enebled (tis tenslotte ook een coppermine) maar dit mag ook niet baten

iemand nog een suggestie, ik ga morgen in ieder geval wel een slot 1 proc ritselle voor de biosupdate

omdat het kan!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Kan het moederbord wel Coppermine aan (bv. m.b.t. de Vcore)?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De VCore heeft hij al afgesteld op de converter, het hangt niet van de mobo af :)

Nu rest alleen nog het flashen van de BIOS.. Kun je niet aan de oorspronklijke processor komen, die eerder op die moederbord heeft gedraaid?

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
even de vraag van EXX, de plank kan een coppermine aan , maar dat had ik al eerder vermeld gloof ik.
ben nu bezig een p2 slot 1 te "lenen", en nu hope dat et lukt :)

omdat het kan!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

BalusC schreef op 26 augustus 2002 @ 09:14:
De VCore heeft hij al afgesteld op de converter, het hangt niet van de mobo af :)

Nu rest alleen nog het flashen van de BIOS.. Kun je niet aan de oorspronklijke processor komen, die eerder op die moederbord heeft gedraaid?
Dat de Vcore al op de convertor is afgesteld zegt op zich nix. De VRM van het moederbord moet het ook kunnen leveren. Kijk bv. naar de oudere ASUS P2B's. Die had een VRM die niet lager kon dan 1.8V, dus moest je de slotkey adaptor op 1.8V instellen, anders gebeurde er niets. Misschien is hier iets soortgelijks aan de hand. Het kan ook afhangen van de revision van het Mobo; ik vond deze pagina hierover: http://www.msi-computer.de/support/ckl_faq.html.

Hoogstwaarschijnlijk ligt het echter idd aan het BIOS, zie: http://www.msi.com.tw/pro...hp?UID=259&NAME=MS-6156BX

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat het met een biosflash wel moet werken, als hij volgens de site van MSI coppermines ondersteunt.

[nohtml]
BalusC schreef op 26 augustus 2002 @ 09:14:
Jawel, daar hangt het wel van af. Mijn vorige dual mobo kon niet lager komen dan 2volt, dus coppermines ondersteunde hij niet, die draaien op 1,65 (en later 1,70) volt. Ik kon de converter prima instellen op 1,7v, maar het mobo kon dat dus niet leveren en deed dus ook niks :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
ff update, ik heb er ff een p2 prc ingepropt, en pl0p het systeempje draait.
meteen de laatste bios versie erin geflashed, nog een keer laten booten.

daarna de convertor er weer in met de p3 erop, en alweer nix
de proc is een pc133 mhz proc, maar ik laat em wel gewoon draaien op 100mhz.
dus x6 van de mp in de proc op 600 mhz dus

maar alweer vang ik bot, weer alle instellingen gechecked maar weet nog steeds nix.
alles werkt, want alles is getest en functioneerd ok.
alleen de combinatie niet.
er zijn opmerkingen geweest over de vcore, maar volgens de site van msi moet het kunnen.
dit staat bij het mainboard en bij de convertor

iemand nog suggesties?

|edit|

op deze url staat de lijst met ondersteunde procs

http://www.msi.com.tw/pro...hp?UID=112&NAME=MS-6156VA

|edit|

omdat het kan!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de BIOS wel gereset voordat je de nieuwe P!!! erop prikte?
Grrrrrene schreef op 26 augustus 2002 @ 17:03:
Jawel, daar hangt het wel van af. Mijn vorige dual mobo kon niet lager komen dan 2volt, dus coppermines ondersteunde hij niet, die draaien op 1,65 (en later 1,70) volt. Ik kon de converter prima instellen op 1,7v, maar het mobo kon dat dus niet leveren en deed dus ook niks :)
Dat wist ik niet. Ik had verwacht dat de mobo bijvoorbeeld gewoon 2,00V aan de converter moest leveren, waarna de converter het zelf weer naar 1,70V oid kon omzetten.
Pagina: 1