Gamen met 2 man zonder lagg ?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 16:53
Een vriend van mij komt naast me wonen en nu zijn we er over aan het
denken om samen ADSL te pakken en internet te delen.
Nu vraag ik me af als we ADSL pakken (8Mbps up en 512Kbps down, Cistron Maxx) of we gewoon kunnen gamen met 2 man tegelijk zonder dat het gaat laggen.
De snelheid waren we van plan te delen zodat ieder er wat vooruit op gaat.
(We hebben nu beide @home :) ).

Heeft iemand ervaring mee ?

Thx :)

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je bedoelt zeker 8Mbps DOWN en 512kbps up? Dat lijkt me logischer :P

Dat zou dus 64kB/sec upload zijn, waarmee je heus ruim genoeg met z'n 2en tegelijkertijd kunt gamen :)

🌞🍃

Verwijderd

dat gaat lukken, want ik geloof dat je moet rekening houden met 6 kb upload als je aan het gamen bent

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik kan met ADSL met vier spelers spelen zonder lagg, dus met twee is dat zeker geen probleem. :*)

Bij het spelen van Red Alert 2 via Internet heb ik altijd een ping die onder de 300ms ligt (groen dus 8)), en daarbij maakt het niet uit of er ook nog op een van de andere computers wordt gespeeld.
Maar als ik iets als KaZaA tegelijkertijd draai op één van die computers dan krijg ik een ping van over de 1000ms (rood dus :(), maargoed: wat multiplayer gamen betreft: geen vuiltje aan de lucht... :9 :P :)

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

ik heb laats bij mij thuis een lanparty gehouden en toen gingen we met 5 man cs'en over een kabelmodempje.
ging prima hadden allemaal een ping van ong. 50

You can't free a fish from water.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
8 MBit p/s Downstream = 1 MB p/s = 0,5 MB/s Downstream per man
512 Kbit p/s Upstream = 64 KB p/s = 32 KB p/s Upstream per man

Qua gaming valt dit heel goed te doen, je hebt zo genoeg bandbreedte & zeker een hele goede ping

[ Voor 0% gewijzigd door AK47 op 25-08-2002 21:26 . Reden: typo ]

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
maar als jij flink zit te uploaden of downloaden dan kan jouw buurman niet fatsoenlijk meer gamen dus dan zou je toch de snelheid moeten limiteren ofzo

hondennamen.info Openscheermes.nl

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

appetoe schreef op 26 augustus 2002 @ 16:48:
maar als jij flink zit te uploaden of downloaden dan kan jouw buurman niet fatsoenlijk meer gamen dus dan zou je toch de snelheid moeten limiteren ofzo

Het zijn vrienden, ik gok dat de een wel heel hard gaat roepen als de andere teveel download/upload :P.

Met 512 kbps kun je prima met 2 man online gamen hoor iig.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01

inXs

known as inXs

Mja als je het zeker wilt weten gooi je er een server tussen die de snelheid split tussen jullie 2 pc's dan hebben jullie ook geen last meer van elkaars download gedrag.. Want dan kan je niet meer snelheid gebruiken dan je toebedeeld is.

superB

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 16:53
Bedankt voor de vele reacties tot dusver en ik zie dat tegelijk gamen geen problemen zal geven :*)

Maar dan wil ik nog wat vragen over dat delen
Wat is de beste manier om de up- en downstream eerlijk te delen ?
We willen een pc als server gebruiken en daar onze pc's op aansluiten maar wat voor software ( of hoe dat gaat ) heb ik nodig om dit te realizeren ?

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

Pagina: 1