Hoi allemaal ik heb ff een vraagje, ik ben voor m'n tante ff een pc in elkaar aan het prutsen. Nu heeft ze 2 pc's staan en ik moet daar eigenlijk met al die onderdelen 1 goeie van maken. Nu het probleem...
ik heb pc 1:
processor: AMD k5 133mhz
Motherboard: type? Merk: American megatrends het Bios is uit 1995
Geheugen: 64 mb ram
Hd: 1 gb
Pc 2:
Processor: Pentium 90
Motherboard: Type? Merk: Abit Computer Corp
Geheugen: 32 mb ram
Wat blijkt ze zijn beide even snel terwijl de AMD sneller zou moeten zijn met zijn 133 mhz en meer geheugen (hij is wel iets sneller maar niet overtuigend genoeg vind ik). Wat heb ik gedaan 2 afzonderlijke programmatjes gedownload waar je de syteem configuratie kan detecteren. Hij geeft bij de pentium aan dat het een gewone pentium 90 is..klopt dus. Maar bij de AMD constateren allebei de programmatje maar 99 mhz kloksnelheid. Hoe kan dit ?? het Bios geeft aan 133 mhz. Kanb dit doordat het moederbord ouder is ofzo ?? Wie kan het mij vertellen
ik heb pc 1:
processor: AMD k5 133mhz
Motherboard: type? Merk: American megatrends het Bios is uit 1995
Geheugen: 64 mb ram
Pc 2:
Processor: Pentium 90
Motherboard: Type? Merk: Abit Computer Corp
Geheugen: 32 mb ram
Wat blijkt ze zijn beide even snel terwijl de AMD sneller zou moeten zijn met zijn 133 mhz en meer geheugen (hij is wel iets sneller maar niet overtuigend genoeg vind ik). Wat heb ik gedaan 2 afzonderlijke programmatjes gedownload waar je de syteem configuratie kan detecteren. Hij geeft bij de pentium aan dat het een gewone pentium 90 is..klopt dus. Maar bij de AMD constateren allebei de programmatje maar 99 mhz kloksnelheid. Hoe kan dit ?? het Bios geeft aan 133 mhz. Kanb dit doordat het moederbord ouder is ofzo ?? Wie kan het mij vertellen