onclick Link veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 16:15
dis mijn website: www.lighttowntours.nl/test2.html
Ik wil nu het volgende maken. Als ik nu op agenda klik, komt er bovenin een menuutje tevoorschijn met een 3tal andere knoppen. Als ik nu op foto's klik, verandert de tekst op 1 van die knoppen al, dat doe ik mbv onclick="button1.innerHTML='Partyplan'", en een <div id="button1"></div> rond de tekst op die knop, maar de link verandert nu dus nog niet, en ik weet zo niet hoe ik dat aan moeten pakken. Die link verandert overingens de content van de iframe eronder, dus die werkt als volgt: onclick="document.getElementById('left').src='work1.html';". Na de muisklik moet die er (bijv) zo uitzien: onclick="document.getElementById('left').src=foto1.html';"

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:43
*post verwijderd*
Laat maar. Ik zat weer te blaten :+

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Dr_Frickin_Evil
ik zal het even duidelijker maken. Ik wil in de javascriptfunctie onclick=" "een variabele in kunnen voeren. Op een soortgelijke manier als je dat in een [img]"blablabla"[/img] doet bijvoorbeeld. Hoe doe ik dit in javascript?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

zoiets:
code:
1
2
<a href="blaat.html" id="blaat" name="blaat">blaat</a>
<a href="javascript://" onclick="document.links('blaat').href='melp.html';">wijzig</a>

onclick wijzig je nu de link blaat.html in melp.html..

www.jurgroessen.nl

• Dr_Frickin_Evil
nou zo bedoel ik het niet helemaal. Ik heb het normaal zo staan:
code:
1
<td width="100" align="center" onclick="document.getElementById('left').src='work1.html';" class="menu1">

dit moet na een onclick event bij een andere knop veranderen in
code:
1
<td width="100" align="center" onclick="document.getElementById('left').src='agenda1.html';" class="menu1">

hoe doe ik dat?

Verwijderd

dude gebruik ff [code] tags...
enneuh dat kan je toch gewoon dan met document.write() doen ofzo?
(/me heeft zich nog nooit echt verdiept in JS)
Pagina: 1