[sony HMD-A420] spookt het hier?

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Me broer heeft een 19" Sony monitor. Dat silver-look model. Harstikke strak beeld altijd gehad.
Totdat hij een paar rare tikken maakt en het beeld links wazige verticale strepen vertoonde. Ook soms witte vlekken bij een zwarte achtergrond.
Resoluties en freqeunties aanpassen maakte niks uit.
Conclusie was dat de monitor defect was. Dus ding terug naar de winkel, wel buiten de garantie inmiddels (2 jaar oud ofzo). De winkel heeft hem opgstuurd naar Sony NL, daar kwamen ze tot de concusie dat er niks mee aan de hand was. Dus me broer gaat de monitor weer ophalen. Bij de winkel is de monitor nog aangesloten en deed het idd perfect :? verschillende resoluties en frequenties geprobeerd!

éénmaal thuis was er gewoon exact hetzelfde probleem. verticale strepen aan de linkerkant van het scherm en een hoop wazigheid. Zou dan misschien toch de videokaart defect zijn? Maar nee hoor, monitor op mijn pc aangesloten en daar had die precies hetzelfde probleem. Terwijl ik zelf het kleine broertje van die monitor heb de HMD-A200.
Een andere monitor doet het ook perfect op die pc.

Als laatste hebben we nog geprobeerd of het soms aan aarde lag. Dus het ding aan aarde gehangen op het zolder, maar dat hielp dus ook niet.

Hoe kan die monitor het nou perfect doen in de winkel en hier doet die het voor geen meter op verschillende pc's :? :?
Hebben we vieze stroom ofzo :{

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Nou je maakt een grap met "vieze stroom", maar het kan best 'ns zijn dat de het wand-voltage hoger is komen te liggen. Zo merkte ik het hier toen er in 1 week 3 lampen kapot gingen en meteen aan de bel getrokken. Dus misschien is het doormeten van jullie stroomvoorziening even een idee.

Daarbij is het algemeen bekend dat televisies en monitoren magneet- en radiogevoelig zijn. Maar zo zijn tv's voor verschillende landen dan ook net anders ingesteld. Zet een tv maar 'ns op z'n kop en dan aan en je zult zien dat het beeld niet altijd even zuiver is (lees: slecht). Dus op de vraag of het "spookt" zit je er miosschien ook niet gek ver naast. Zit er bij jullie in de buurt een amateur zender misschien? Of iets dergerlijks.

Meer kan ik er ook niet van maken, sorry, maar dit waren de 2 dingen die vrijwel meteen in me op kwamen, omdat ik ooit 'ns een studie ervan heb gemaakt ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
magneetgevoelig zou het kunnen zijn, iets van subwoofers of andere dingen. Radiozender zou niet kunnen want die andere monitor heeft geen problemen en das het kleine broertje.

• KillerB
Inderdaad het "broertje" heeft er geen last van, net als een 15" monitor die op die zelfde plek staat.
Ik heb hem ook op het zolder gehad, dus magnetisme lijkt me ook niet. Enige zou de spanning kunnen zijn dan, maar dat is toch wel erg vreemd :?
Er staan namelijk wel wat meer monitoren en andere apparatuur in huis. Met en zonder aarde, nergens problemen. :{

Verwijderd

platte monitoren zijn, naar wat ik gemerkt heb, wel wat gevoeliger qua magnetisme dan niet platte, heb je hem trouwens al gedegaussed?

• KillerB
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:37:
platte monitoren zijn, naar wat ik gemerkt heb, wel wat gevoeliger qua magnetisme dan niet platte, heb je hem trouwens al gedegaussed?
yup., maar het is echt geen magnetisme hoor, ding heeft nou het hele huis wel gezien :D

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Volgens mij zijn deze monitoren ook mooi geheel afgeschermt, bij mijn CPD420G altans hebben magneten, mobieltjes enzo geen effect, als je kijkt zit er ook allemaal metaal omheen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

Novah schreef op 25 augustus 2002 @ 23:15:
magneetgevoelig zou het kunnen zijn, iets van subwoofers of andere dingen. Radiozender zou niet kunnen want die andere monitor heeft geen problemen en das het kleine broertje.
ik d8 dat sony monitoren altijd magnetisch afgesmerd waren...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1