chieftec fan in zijpaneel

Pagina: 1
Acties:

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Topicstarter
hallo iedereen.

Ik ben binnen zeer korte tijd van plan om een cheftec bigtower te gaan kopen. Nu vond ik eerst de zwarte het beste bij me passen omdat ik ook al een zwarte razer boomslang had. Nu kan ik alleen niet er achter komen bij welke bigtower nu wel of niet een fan in het zijpaneel zit.
Op de chieftec site staat dit ook niet en de foto's kloppen ook niet met de tekst. In de tekst staat dat de fan alleen optioneel is, maar op de foto's staat ie er wel bij.
Ook sites die het verkopen zijn niet echt duidelijk hierin. kon hier ook niet mijn antwoord vinden. Heb hier ook al gezocht, maar volgens mij heb ik hier nog nooit een topic over gezien

Op welke kast zit nu wel de extra fan in het zijpaneel:
De zwarte
De zilvere
De blauwe

ik snap het inmiddels al niet meer. Wie kan me helpen???????????????

>Systeemspecs<

Verwijderd

heb zelf de silvere en daar zit standaard een fan in het zijpaneel

Verwijderd

Op de zwarte zit ie idd niet...

ze zijn wel los te koop (zwarte zijpanelen met fan) of zelf te maken uiteraard :)

(/me is tevreden met zijn Chieftech in de zwarte uitvoring.. hijs koel genoeg, dus voorlopig niet meer fans :))

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb zelf de blauwe en daar zit ook standaard een fan in de zijkant :9

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:38

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

volgens mij kwee het nie zeker maar zijn dat de alienware kasten
daar zit in het zij paneel een fan maar als tweaker kun je dat natuurlijk er ook zelf in modden :)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

en de aluminium kast heeft ook standaard een fan in het zij paneel. Deze past qua stijl waarschijnlijk nog het meest bij je razer boomslang

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Alle chieftec dragons hebben een fan aan de zijkant !
De zwarte ,de blauwe en de zilveren .

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Bartjuh schreef op 25 augustus 2002 @ 21:12:
Alle chieftec dragons hebben een fan aan de zijkant !
De zwarte ,de blauwe en de zilveren .
Dan zijn ze die in mijn zwarte dragon zeker vergete :P

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DeVoTioN schreef op 25 augustus 2002 @ 21:34:
[...]

Dan zijn ze die in mijn zwarte dragon zeker vergete :P
Dan is het geen dragon ...
De dragon-versies zijn over gespoten in een mooiere kleur en ze hebben er een fan in de zijkant geplaatst ...
Dan heb jij een gewone chieftec.

Dan hebbie vast deze :
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/chieftec/da-01bd-1.jpg

Kan ook zijn dat ik hier misschien iets mis :)

• Emdicy
  • Laatst online: 01-02-2023
Bartjuh schreef op 25 augustus 2002 @ 21:57:
[...]

Dan is het geen dragon ...
De dragon-versies zijn over gespoten in een mooiere kleur en ze hebben er een fan in de zijkant geplaatst ...
Dan heb jij een gewone chieftec.
Linkje van de Chieftec site:
http://www.chieftec.com/products/dragon/dragon.htm
Allemaal dragon en geen van allen een mooiere kleur of een fan.

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb toch echt 2 dragons staan beide zonder fan :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Oh shit ,sorry
Haalde beetje dingen door elkaar !
Bedoelde Alianware dragon |:(
sorry sorry !

edit : Nou is gelijk je vraag beantwoord ,die zijfan zit alleen bij alianware kasten ...

• The_Duke
  • Laatst online: 17:32

The_Duke

ho gek!

Stuur gewoon een mail naar de shop waar je m wil halen, dan weet je het zeker.

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 21:28
Ik heb ook die zwarte kast (de big tower) (de grootste) en daar zit geen fan aan de zijkant.

Maar het is toch niet nodig hoor. De case temp blijft laag zat. ook al is het 30 graden. er kunnen 6 fans in. 2 voor de hd'rachks 1 daaronder 2 aan de achterkant en een boven de voeding 120*120 dus da koelt wel.

Zet er anders een paar thermal take's in :D

Verwijderd

Ik heb de midi tower. Die is blauw en heeft een fan in de zijkant. Fijn kastje. Zit zelfs slotje op >:)

Verwijderd

De zwarte heeft geen fan de andere twee wel. Tenminste op de foto's van de zijplaten kan ik ze niet vinden. (je had btw beter naar een foto van de zijplaat kunnen zoeken...)

Verwijderd

Is het niet zo dat de niet zwarte chieftec dragons door een ander bedrijfje (behorende bij Chieftec bv???) worden gemod en zooende met een extra fan'etje komen?

Verwijderd

De blauwe en zilvere kasten hebben dus WEL zij-fans. De zwarte NIET! En idd de alu kast heeft ook een zij-fan. Ik weet het bijna wel zeker omdat ik deze week er ruim aandacht aan heb besteed :) En inmiddels ook bij de chieftec crew hoor >:)

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01 17:34
Ik werk bij Alternate dus zie de kasten redelijk vaak... Als je het hebt over de Scorpio serie (die wij verkopen) dan leveren de zwarte en de witte standaard zonder casefan, en de zilveren, blauwe, rode en paarse MET casefan....

Verwijderd

Laat ik toevallig afgelopen week zo'n midi tower gekocht hebben. Bij mij zit in het linker zijpaneel gewoon al een fan van chieftek ingebouwd :)

Verwijderd

O ja. nog ff vergeten. Ze zijn te koop in Leiden bij Grafi-Call (http://www.graficall.nl). Deze kast is echt goed man. Ik heb er ook gelijk aan de achterkant nog maar een Pabst kast-koeler bijgehangen. M'n peecee maakt nu wel een stofzuiger geluid maar koel blijft ie wel :P

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 23:14:
O ja. nog ff vergeten. Ze zijn te koop in Leiden bij Grafi-Call (http://www.graficall.nl). Deze kast is echt goed man. Ik heb er ook gelijk aan de achterkant nog maar een Pabst kast-koeler bijgehangen. M'n peecee maakt nu wel een stofzuiger geluid maar koel blijft ie wel :P
Goh ik denk dat ze bij http://www.graficall.nl site wel eens mogen herzien ... http://www2.graficall.nl/download.htm << :P

Verwijderd

We hebben het hier over "zwart" ?
Helaas is het niets anders dan antraciet; steenkoolbruin en IBM stealth black en zo.
Echte zwarte dragon's kan ik in Nederland tot op heden niet vinden,
en om nou nieuwe towers meteen over te gaan spuiten is ook zo wat....
Dus ben ik nog steeds aangewezen op het buitenland. Directron, bijvoorbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdv/files/directron.gif

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
standaart had mijn zwarte dragon geen fan in het zijpaneel maar toen ik hem kennis had laten maken met mijn dremel had hij er zomaar 2

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Verwijderd

foto1
foto2

da is mijn blauwe kast, zit ook een fan in.
Chieftec Dragon DX-01WD

de window is nu een andere vorm, let daar niet op ;)

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
In de WD serie zit er GEEN fan in de Black kast.
Wel in de BLue en in de Silver.

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Hmmmmmmmmm. zonde dat er in de zwarte geen fan zit. Nou nog maar even kijken welke ik dan maar koop. maar er kunnen dus 6 koelers in de zwarte al standaard. allemaal 8cm zeker.
Wel veel reacties hoor. bedankt nog tweakers.

>Systeemspecs<

Verwijderd

ik heb ook de silveren bestelt MET fan in de zijkant :) (morgen in huis! yahooo, moet nog ff een dremel halen :D)

Verwijderd

Ik heb die zilveren. Trouwens die groene, gele en weet ik veel welke kleuren nog meer hebben ook die fan in de zijkant :P

Verwijderd

bij mijn weten hebben de big towers van chietfec geen fan in het zijpaneel(standaard).
mij mijn weten zij dus alleen de middi towers die een fan in het zijpaneel hebben (standaard).

plz correct me if I'm wrong :)

Verwijderd

de blauwe en de zilver hebben een fan in de zijkant de zwarte NIET... maar die is er natuurlijk wel altijd in te modden, daarvoor zit je natuurlijk op het casemodding forum >:)

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
hm dan maar een ilvere of zwarte kopen. Scheelt nu toch niks op het moment.
Wil mijn nieuwe kast niet modden omdat ik geendremel heb en de kast te mooi vind ervoor

>Systeemspecs<

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

Row

Ik heb zelf de blauwe man fan erin de midi tower (Tx-Bld)

Verwijderd

de blauwe en de silveren hebben ook de beste lak.

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
zwarte matrix towers hebben ook GEEN fan in het zijpaneel

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Ik heb zojuist de blauwe bigtower chieftec besteld. totale kosten 145 euro. Nou van de week maar eens alles inbouwen en kijken hoe hij is :D.

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Mijn chieftec zit nu in dorderecht bij de postsorteerders. Ik kan niet wachten tot hij bij mij thuis is :D :)

>Systeemspecs<

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42
maakt die fan aan de zijkant eigenlijk nog veel geluid? Anders ga ik m vervangen door een pabst ofsow :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/250-278G.JPG

deze heb ik met fan van freezinghardware.nl 90 euro excl verzend....

Verwijderd

Glorix Jim schreef op 13 september 2002 @ 13:32:
maakt die fan aan de zijkant eigenlijk nog veel geluid? Anders ga ik m vervangen door een pabst ofsow :)
is doodstil, me cpufan maakt een @$^&*@$^&@$^& lawaai :(

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Die fan maakt idd niet zoveel herrie...

ik heb voorin voor me hdd's een ystech hangen en die maakt een pokkeherrie...
zou dat door die fan komen, of omdat ie de lucht eerst door die sleuven aan de voorkant en dan tussen de hdd's door moet blazen?

• Glorix Jim
http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=6

check welke koeler je hebt en hoeveel dba ie maakt :)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
thx, niet bij nagedacht eik :)

Geluidsproductie: 28,7 dBA

maar zou die niet nog wat extra herrie maken vanwege die "obstakels" ?

• Glorix Jim
KeRsTmAnNeKe schreef op 13 september 2002 @ 14:02:
[...]

thx, niet bij nagedacht eik :)

Geluidsproductie: 28,7 dBA

maar zou die niet nog wat extra herrie maken vanwege die "obstakels" ?
Zou misschien best kunnen aangezien de airflow wordt onderbroken..

Verwijderd

De zilveren (DX-01SL-D) is supermooi en de zijfan is bij mij muisstil. Ik wordt kriegel van het lawaai van de boxed cooler, hoewel de temps in mijn machine best okee zijn. (CPU=51, system=32)

• Glorix Jim
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 00:03:
De zilveren (DX-01SL-D) is supermooi en de zijfan is bij mij muisstil. Ik wordt kriegel van het lawaai van de boxed cooler, hoewel de temps in mijn machine best okee zijn. (CPU=51, system=32)
mooi (dat over die zijfan)! Ik ga namelijk voor een Zalman CNPS6000CU koeler en een Enermax EG365P-VE(FMA) voeding. Dan dan nog wat verzinnen voor het lawaai van de HDD's en me pc wordt dan helemaal muisstil :)

• Imhotep
  • Laatst online: 09-11 21:28

Imhotep

The Dark Side

neem dan deze >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/cases/5000/casea5000aplus.jpg

Still King

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

BIJ www.perfectsystems zijn wel ECHTE zwarte kasten voor 68 euro voor een midi zonder fan btw

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• TheGhost
  • Laatst online: 02-07 10:04
op www.freezinghardware.nl kun je een zijpaneel met window en fan bestellen, zelf maken is natuurlijk ook een optie :)

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Bij welke kasten van chieftec is er boven de voeding plek voor een radiator? Ik ben namelijk op zoek naar zo'n kast maar in iedere winkel zegt men dat er geen kast dat heeft. Is dat zo? :?

Verwijderd

de full tower chieftec dragon kasten hebben boven de voeding nog plaats voor een 120mm fan, daar zou je dus ook een radiator kwijt kunnen.

hier heb je een pic van iemand die dat ook gedaan heeft :P
http://www.tellek.cistron.nl/Computer/jpg/chiefinside1.jpg

zelf heb ik de chieftec dragon midi tower (blauw) met fan in het sidepanel, het probleem met die fans is alleen het stof filter wat ervoor zit, die fan blaast voor geen meter, omdat ie simpelweg amper lucht kan aanzuigen, ik heb dat stoffilterdan ook maar vervangen voor een gewone fingerguard :D

binnenkort komt er ook nog een window in, met ccfls enz, maar tegen die tijd post ik wel pics :D

CHIEFTEC RULEZ _/-\o_

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Heb de kast nu in elkaar zitten.
Vond wel een paar nadelen bij deze "soms heilige" kast.
Namelijk de volgende:

- Hij is LOODZWAAR. Echt goed voor een slechte rug.
- Zat geen gebruiksaanwijzing bij
- De slede voor de floppy drive en hdd is echt zwaar KUT. Floppy past niet perfect en bij de HDD moet ik het plastic frontje wel erg hard er tegen aan meppen wil ik het frontje er weer in krijgen.
- Voor de rest werkt het uitnemen van het HDD/Floppy deel niet echt 100%. De thumbsrews konden beter. Krijg er nl maar een aangedraaid. Bij de andere zit het gat een of twee mm te ver :S.
- Ook zijn de brackets van de koelers soms moeilijk te bevestiggen. Je moet hard op de koelers gaan duwen wil je de bracket GOED in de gaten te krijgen.

Voor de rest heb ik geen klachten. Superkast!!!!!!!!!!!!!!!!

BTW heb dus de blauwe Bigtower.
Fans zijn stil. Word nu alleen nog gek van mijn 2 Maxtor 60 GIGs op 7200 RPM.
Heb de binnenkant ook bekleed met noppenschuim. Weet niet wat het verschil tussen voor en na is. Maar klinkt nu wel redelijk stil.
Nu binnenkort alleen mijn baybus er nog indoen. Moet nu een blauw frontje voor gaan boren IPV een witte :(.

>Systeemspecs<

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

in mijn silvere wel :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 11:44:
de full tower chieftec dragon kasten hebben boven de voeding nog plaats voor een 120mm fan, daar zou je dus ook een radiator kwijt kunnen.

hier heb je een pic van iemand die dat ook gedaan heeft :P
http://www.tellek.cistron.nl/Computer/jpg/chiefinside1.jpg

zelf heb ik de chieftec dragon midi tower (blauw) met fan in het sidepanel, het probleem met die fans is alleen het stof filter wat ervoor zit, die fan blaast voor geen meter, omdat ie simpelweg amper lucht kan aanzuigen, ik heb dat stoffilterdan ook maar vervangen voor een gewone fingerguard :D

binnenkort komt er ook nog een window in, met ccfls enz, maar tegen die tijd post ik wel pics :D

CHIEFTEC RULEZ _/-\o_
Even om te leten weten.
Klopt weinig van wat je zegt.
- De bovenste fan is een 92mm FAN geen 120mm.
- Aan de zijkant zit GEEN stoffilter. Dit is gewoon een soort fingerguard van gaas, maar het is zeker geen stoffilter. Merk namelijk niks van verminderde luchtstroom.
Weet dit 100% zeker aangezien ik bij een oude casemod van me nog enkele echte industriele stoffilters heb gebruikt.

Fan aan de zijkant werkt zeker goed _/-\o_

>Systeemspecs<

Verwijderd

Nimrod|IA schreef op 15 september 2002 @ 13:43:
[...]

Even om te leten weten.
Klopt weinig van wat je zegt.
- De bovenste fan is een 92mm FAN geen 120mm.
- Aan de zijkant zit GEEN stoffilter. Dit is gewoon een soort fingerguard van gaas, maar het is zeker geen stoffilter. Merk namelijk niks van verminderde luchtstroom.
Weet dit 100% zeker aangezien ik bij een oude casemod van me nog enkele echte industriele stoffilters heb gebruikt.

Fan aan de zijkant werkt zeker goed _/-\o_
sorry, 92mm kan ook wel, foutje

het is idd niet echt een stoffilter, maar zo werkte het bij mij wel :( het loopt bij mij letterlijk dicht van het stof, en het bellemmerd wel zekers m'n airflow, ook als ik hem net heb schoongemaakt. misschien licht het ook aan de fan die je erin hebt zitten, ik heb nog steeds de standaard chieftec (staat op intake)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 September 2002 @ 13:37:
[afbeelding]

deze heb ik met fan van freezinghardware.nl 90 euro excl verzend....
Deze heb ik ook! echt mooie kast! Echt klasse heeft deze kast :D
Pagina: 1