Meestal kon je daarmee een cpu op een bord prikken dat er niet voor bedoeld was, pentium klasse processor op een 486 bordje bv.
Het ging bijlange niet zo snel als een nieuw mobo met processor, maar was wel goedkoper.
Het ging bijlange niet zo snel als een nieuw mobo met processor, maar was wel goedkoper.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Overdriven
HIER !!! PAK AAN
Hangt er vanaf...
Er zijn verschillende types:
Overdrive voor 486, presteert je 486 als een Pentium 83 MHz ofzo.
Overdrive voor pentium (zonder mmx), presteert als een pentium met mmx, op meer MHz, weet ik niet precies.
Overdrive pentium pro, presteert als een P2 333.
Dus vertel over wat meer over jouw overdrive...
Overdrive voor pentium (zonder mmx), presteert als een pentium met mmx, op meer MHz, weet ik niet precies.
leule sleutelhanger van maken
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Gewoon op een Socket prikken en gaan met de geit 
Het zijn gewoon allemaal Single Voltage CPU's met een relatief hoge snelheid en warmteproduktie. Daarom zit op de meeste (alle?) overdrive modellen een kleine HSF combi vastgesoldeerd (!)
Het zijn gewoon allemaal Single Voltage CPU's met een relatief hoge snelheid en warmteproduktie. Daarom zit op de meeste (alle?) overdrive modellen een kleine HSF combi vastgesoldeerd (!)
Een CPU upgraden op een moederbord waar (eigenlijk) geen snellere CPU meer op past als ik me niet vergis.
ff die fan er er af krijgengcb schreef op 25 augustus 2002 @ 20:34:
Hangt er vanaf...
ok
hijs er af
er staat
PODPMT60X150
W/MMXTM TECH
L7234084-0904
SL24V V1.1
Intel (M)(C) '92'95
k hoop dat jullie hier verder meekunnen
t lijkt me een socket 7 proc..
Je kon die dingen toch over een andere processor klikken oid??
en er bestond ook 1 die een 486 van je 386 maakte
What a fine day for Science! | Specs
de overdrive is dood heb je nix meer aan (tenzij je nog achter een 386 zit)
Ja, zo kun je het ook stellen: PentiumMMX was er in de snelheden van 166, 200 en 233MHz, maar deze konden alleen op Dual Voltage Socket7 plankjes draaiden. Diegenen met een Single Voltage Socket5 mobo konden niet verder dan 133 à 166MHz. Voor hun was er dus de Single Voltage Overdrive CPU. Tegenwoordig lijkt dit een beetje onzinnig, maar in die tijd was een snelheidstoename van 33 à 66MHz al héél wat!Keesk schreef op 25 augustus 2002 @ 20:34:
Een CPU upgraden op een moederbord waar (eigenlijk) geen snellere CPU meer op past als ik me niet vergis.
"De" Overdrive is een Pentium-1 core, in een socket-4 (80486DX) behuizing, met een 2.5 multiplier op de 33 MHz processor-klok.gcb schreef op 25 augustus 2002 @ 20:34:
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
ja alleen die overdrive dingen waren zo duur dat je net zo goed een nieuw mobo kon halen.BalusC schreef op 25 augustus 2002 @ 20:40:
[...]
Ja, zo kun je het ook stellen: PentiumMMX was er in de snelheden van 166, 200 en 233MHz, maar deze konden alleen op Dual Voltage Socket7 plankjes draaiden. Diegenen met een Single Voltage Socket5 mobo konden niet verder dan 133 à 166MHz. Voor hun was er dus de Single Voltage Overdrive CPU. Tegenwoordig lijkt dit een beetje onzinnig, maar in die tijd was een snelheidstoename van 33 à 66MHz al héél wat!
http://www.kingston.com/support/install/pu/tc200a01.pdf FOUT!
je hebt geen echte intel, maar een kingston.. maakt niks uit, lees de pdf en je weet wat je er mee kunt.
OEPS! shit... onzorgvuldig ge-google-d door mij.
Je hebt helemaal geen kingston in handen, maar WEL een intel.. zal ff verder zoeken
je hebt geen echte intel, maar een kingston.. maakt niks uit, lees de pdf en je weet wat je er mee kunt.
OEPS! shit... onzorgvuldig ge-google-d door mij.
Je hebt helemaal geen kingston in handen, maar WEL een intel.. zal ff verder zoeken
ff PDF reader downloadengcb schreef op 25 augustus 2002 @ 20:43:
http://www.kingston.com/support/install/pu/tc200a01.pdf
ok gelezen
Dat ding gaat dus zowel als in een socket 5 zowel in socket 7 ?
en wil 2.9 of 3.3 volt hebben? ( pc54 ? )
en is zo iets nou sneller dan een 200MMX van intel een echte?
of valt dat weer tegen?
Hiero een PDF'je over de Pentium® OverDrive®.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
http://www.intel.com/supp...ors/overdrive/pentiummmx/
Staat info over je proc, het is een Intel P150MMX.. echt
Staat info over je proc, het is een Intel P150MMX.. echt
w00t. Die dingen zijn l33t
Ik kan me nog herinneren dat ik als klein snotjong die dingen 'nieuw' in de winkel zag liggen 
Kmoet wel zeggen dat die dingen behoorlijk warm worden
Kmoet wel zeggen dat die dingen behoorlijk warm worden
C:\>_
Sja, lees de core code af en gooi enkele parameters in GoogleVerwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 21:26:
ok tis een 150
dat is uhm 2.5x60 MHZ FSB?
en hoeveel voltjes?
en p54 of p55?
Je hebt een Overdrive procesoor voor een Pentium 60 in handen. Oftewel: heb je een P-60 in je moederbord zitten (=socket 4!), dan dien je die er uit te halen en door de Overdrive CPU te vervangen. Presto! Een Pentium 150! Nog steeds niet echt snel, maar in vergelijking een behoorlijke vooruitgang.
Na de P6T Overdrive (een overdrive CPU voor socket 8 (=Pentium Pro)) is Intel gestopt met het fabriceren van Overdrives. Gelukkig maar: die dingen waren _schrikbarend_ duur.
Na de P6T Overdrive (een overdrive CPU voor socket 8 (=Pentium Pro)) is Intel gestopt met het fabriceren van Overdrives. Gelukkig maar: die dingen waren _schrikbarend_ duur.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Fout dus, het is een So5 CPU, niet een So4 geval, bedoeld om een single-voltage mobo een MMX CPU te geven.Jiffy schreef op 26 augustus 2002 @ 12:54:
Je hebt een Overdrive procesoor voor een Pentium 60 in handen. Oftewel: heb je een P-60 in je moederbord zitten (=socket 4!), dan dien je die er uit te halen en door de Overdrive CPU te vervangen. Presto! Een Pentium 150! Nog steeds niet echt snel, maar in vergelijking een behoorlijke vooruitgang.
Wat je ermee kan, Dannyke
Aan mij geven
Als je er zelf niets mee doet zou het in mijn verzameling niet misstaan. Uiteraard kan ik je wel iets ervoor geven- email me
Oslik blyat! Oslik!
Je hebt gelijk: http://www.intel.com/support/processors/overdrive/prt.htm
Daar staat ie tussen! Niet echt vreselijk zinvolle upgrade tegenwoordig, maar hij is als curiosum wel grappig.
Daar staat ie tussen! Niet echt vreselijk zinvolle upgrade tegenwoordig, maar hij is als curiosum wel grappig.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Pagina: 1