Toon posts:

Usb, 2 computers knopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar ben ik weer,

Hallo allemaal,

Ik heb me er eens even in verdiept en alle topics en faq gelezen over 2 computers aan elkaar knopen dmv usb, maar ik kan nergens eruit halen wat voor progjes er op de markt daarvoor zijn. Of ziet windows dit gewoon en zegt "netwerk gevonden" en dan kan je bestanden, enz delen?

2e vraag:

Het aan elkaar knopen van 2 comp dmv usb, met de ene comp win98 en de andere xp, geeft dat problems?.....en dms utp netwerkkaarten geeft dat dan problemen tussen 98 en xp?

M. vr. gr.

Michel

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Exigence

dnkroz

Lees dit eerst maar eens: Begroeting onder posts & replies

Over je vraag: je hebt specials "USB-Links" en de meeste computerzaken, dat zijn USB crosscables met een verdikking waar de netwerkchip in zit verwerkt, Sitecom heeft ze wel.

Verwijderd

Je gaat me toch niet vertellen dat dit ook niet mag onder openingstopics :D

Mag ik even lachen :D :D :D

Verwijderd

Topicstarter
Rustig jongens, probeer tegelijk even antwoord te geven op mijn vraag :*)

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

of je met usb computers aan elkaar kunt knopen weet ik niet. Een netwerk met w98 machines en xp machines hoeft geen problemen op te leveren. Houdt er alleen rekening mee dat je vanuit w98 geen ntfs schijven kunt benaderen. (iig niet zonder speciale software, ntfs for windows oid)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Je kunt computers inderdaad aan elkaar knopen (zoals erik al zei). Ik heb het thuis ook,
zit een programmatje als PC-Linq bij (of iets dergelijks), je "ziet" de andere computer niet als in een netwerk, maar het werkt ! (zoek anders even bij google over PC linq). Bij de meeste computerzaken hebben ze het wel, ik heb em ooit bij de Dixons gehaald....:)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

niXnut schreef op 26 augustus 2002 @ 08:55:
of je met usb computers aan elkaar kunt knopen weet ik niet. Een netwerk met w98 machines en xp machines hoeft geen problemen op te leveren. Houdt er alleen rekening mee dat je vanuit w98 geen ntfs schijven kunt benaderen. (iig niet zonder speciale software, ntfs for windows oid)

Wanneer gaat iedereen nou eens ophouden met dit fabeltje te verkondigen. ;(
Daar klopt nl. niets van.

Win98 ziet met filesharing helemaaaaaaal geen NTFS.
Het engiste wat win98 moet kennen is SMB en dat kent ie natuurlijk.
Volledig onafhankelijk van het filesystem.
Wel heb moet je natuurlijk je rechten op je NTFS filesystem in orde zetten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Predator schreef op 26 augustus 2002 @ 11:03:

[...]

Wanneer gaat iedereen nou eens ophouden met dit fabeltje te verkondigen. ;(
Daar klopt nl. niets van.

Win98 ziet met filesharing helemaaaaaaal geen NTFS.
Het engiste wat win98 moet kennen is SMB en dat kent ie natuurlijk.
Volledig onafhankelijk van het filesystem.
Wel heb moet je natuurlijk je rechten op je NTFS filesystem in orde zetten.
Ook goed, jij je zin

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Overweeg 2 netwerkkaarten als dat kan, is vaak sneller en universeler.
USB 2.0 "crosscables" heb ik nog niet gezien, en dan is 100MBit netwerk sneller.

Daarnaast is de prijs van een netwerkkaart (2x) + crosscable (dus wel een echte ;) ) vaak lager dan zo'n USB geval, plus dat je dan nog een netwerkje kunt opzetten met andere mensen dmv een hub oid.

Wat is precies de reden dat je kiest voor USB? (BV. Laptop) Of is een gewoon netwerk ook mogelijk?

Verwijderd

Kijk hier even, ik heb dit.

http://80.247.198.48/prod...hp?product_id=33&grp_id=1

Werkt perfect !

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er alleen even om snel wat data over te seinen naar de andere comp. ik hoef niet persee in de andere comp. te wezen. Dus ik dacht usb kabel kan je er gewoon infrotten als beide comp aan staan en dan snel wat over seinen.
Het zit namelijk zo:'m'n schhonvader heeft een nieuwe comp gekocht en nu wilt hij echt een hele berg data (oa mp3tjes van z'n zoon) over zetten op de andre. Ik mag geen netwerkkaartje in de ene zetten (boe!) en ik mag niet die nieuwe comp. open maken om effe tijdelijk de hd over te zetten, maar de nieuwe comp heeft wel een netwerk kaart. dus usb naar utp zou eventueel oook nog een oplossing zijn. Ik mog wel een kabeltje kopen van em. Ikzelf heb wel een parallel kabel maar dat gaat traaaaaag (70kb/sec).....

dus wat is het goedkoopst usb->usb, of usb->utp en wat is het makkelijkst?. snelheid tussen utp en usb maakt mij niet zoveel uit. Ik vind usb->usb ook wel acceptabel.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

niXnut schreef op 26 augustus 2002 @ 12:50:
[...]

Ook goed, jij je zin

Mijn zin :?

Het is gewoon zo...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 13:09:
Het gaat mij er alleen even om snel wat data over te seinen naar de andere comp. ik hoef niet persee in de andere comp. te wezen. Dus ik dacht usb kabel kan je er gewoon infrotten als beide comp aan staan en dan snel wat over seinen.
Het zit namelijk zo:'m'n schhonvader heeft een nieuwe comp gekocht en nu wilt hij echt een hele berg data (oa mp3tjes van z'n zoon) over zetten op de andre. Ik mag geen netwerkkaartje in de ene zetten (boe!) en ik mag niet die nieuwe comp. open maken om effe tijdelijk de hd over te zetten, maar de nieuwe comp heeft wel een netwerk kaart. dus usb naar utp zou eventueel oook nog een oplossing zijn. Ik mog wel een kabeltje kopen van em. Ikzelf heb wel een parallel kabel maar dat gaat traaaaaag (70kb/sec).....

dus wat is het goedkoopst usb->usb, of usb->utp en wat is het makkelijkst?. snelheid tussen utp en usb maakt mij niet zoveel uit. Ik vind usb->usb ook wel acceptabel.
Je kan ook een combinatie kopen daarvoor. Kijk hier maar eens

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Door TheGhostInc - Monday 26 August 2002 12:55

Overweeg 2 netwerkkaarten als dat kan, is vaak sneller en universeler.
USB 2.0 "crosscables" heb ik nog niet gezien, en dan is 100MBit netwerk sneller.
Ik zit er over te denken om binnenkort 2 PC`s (Win XP & Win 98) via USB2 te verbinden. Maar wat ik hierboven lees; bestaat die mogelijkheid (nog) niet? En kan je daar een progje voor downen zodat beide PC`s elkaar zien, of moet je daar enkelt instellingen voor veranderen?
Sry, kweet het, 2 personen die vragen hebben in 1 topic... Maar ik wou niet een (voor jullie uitgekouwde(?)) topic openen... Search was niet echt duidelijk...
Admin?

Use the Search Luke...

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Waarom gewoon geen NIC??? Voor de prijs hoef je het niet te laten.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1