Toon posts:

Logitech Z-680??

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
WoW
SWW bied de Z-680, is dit de 5.1 versie van 560?
zo te zien wel
en lekker geprijst ze ik verwacht dat die bij meeste shops voor rond de 375€ gaat liggen!!

LOGITECH Z-680 5.1 THX / 450 W RMS € 404

VET

Op de site van Logitech zie je nix

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Google:

Last week, we e-mailed McLogic International, the local distributor for Logitech, enquiring if they could loan us a sample of the acclaimed Z-560 4.1 speakers for review. At that time, we were told that the Z-560 speakers are undergoing approval by SISIR and is not ready to pass us a review sample. Just this morning, we got the tragic news that they are NOT releasing this set of speakers in Singapore. Instead, its replacement, the Z-680, is slated to launch in October. What is the Z-680? That is for YOU to find out. Watch this space.
Meanwhile, eh, is anyone coming to Singapore? Do you mind lugging a set of speakers weighing 25Kg here? Oh, can you make it 2 sets?

en

http://warpcore.neoseeker...ew_thread&threadid=110637

aha pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.buyquick.com.au/shopimages/products/Audio%20&%20Visual/Audio/Logitech/Logitech_Z680%28LOG3334%29.gif

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Ik wil al een tijdje de z-560 kopen.
Maar ik denk dat in nu wat geld bij ga leggen voor de z-680 :9~

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.buyquick.com.au/shopimages/products/Audio%20&%20Visual/Audio/Logitech/Logitech_Z680%28LOG3334%29.gif

Naam van het plaatje:
Logitech Z680

Maar op de site buyquick.com.au staat:
LOGITECH Z-980 THX SPEAKER $690.54

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 22:09:
[afbeelding]

Naam van het plaatje:
Logitech Z680

Maar op de site buyquick.com.au staat:
LOGITECH Z-980 THX SPEAKER $690.54

Dat staat op hetzelfde forum als Duck Twacy net kwootte: Er is waarschijnlijk door iemand van Logitech een tikfoutje gemaakt met het rondsturen van een mailing. Een 9 ipv een 6. Er staat ook dat op een aantal plaatsen dat al is gecorrigeerd, maar op een aantal plaatsen ook niet (die site die jij noemt heeft het dus nog niet gefixed)

Verwijderd

Topicstarter
Jezus hou op ze
FUCK wat een mooie speakers en de kwaliteit van de 560 is over het algemeen goed
ok hoge uitval bij de Z560, maar ja dat had klipsch ook komt zeker door de krachtige sub
Creative suckage gebruikt echt een simpele sub tov z680 en klipsch

Dit wordt ZEKERZ me volgende speaker

GREAT man deze set is nog ook ten minste betaalbaar hopelijk zit er ook een DTS decoder erin

[ Voor 0% gewijzigd door Raymond op 25-08-2002 22:36 . Reden: lees mijn post over de 980 ]

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik vond nog deze specs

ADVANCED SOUND SYSTEM MODIFIES EXISTING AUDIO / VIDEO SYSTEM
INTO A HOME THEATRE PI Date : AUGUST 2002
TOTAL POWER OUTPUT 450 watts RMS
SATELLITES POWER OUTPUT 265 watts RMS (53w + 53w + 53w + 53w + 53w)
SUBWOOFER POWER OUTPUT 185 watts RMS
SYS FREQ RESPONSE 35Hz - 20kHz MAX SPL : 114 dB
SIGNAL-TO-NOISE RATIO : >100 dB (A) INPUT IMPEDANCE : 10,000 ohms
* Surround Sound Effects - HW decoding for Dolby Digital &
DTS soundtracks, Dolby Pro Logic II (Movie and Music modes)
6 Channel Direct, Stereo x2, Stereo
WARRANTY: 2 years
SOURCE INPUTS : (1) Digital optical for DVD or CD players,
PlayStation 2, Xbox, or PC sound cards
(1) Digital coaxial for DVD or CD players or PC sound cards
(1) 6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 2, 4, or 6
channel PC sound cards
(1) Analog stereo-mini for portable CD, MP3 or MiniDisc players
PKG CONT: * 1 x subwoofer, * 1 x center channel speaker,
* 4 x satellite speakers * Digital SoundTouch Control Center,
* Wireless Remote Control * User's guide
* All necessary cords & cables (including digital optical &
digital coaxial cables)
Simultaneously connect 4 audio sources, including PC, video game
console,DVD, CD & portable audio player
* 8" diameter "long-throw" subwoofer with wood enclosure

hiero
http://www.instantit.com....id=1&suppliercode=LOG3334

Voor de duidelijkheid, er zit dus een DD/DTS decoder in

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Dit wordt dus mijn speakersetje, kan ik zowel m'n Inspire 5700(kutgeluid) en Z-560 (:9~) eindelijk wegdoen :o

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 23:27:
Dit wordt dus mijn speakersetje, kan ik zowel m'n Inspire 5700(kutgeluid) en Z-560 (:9~) eindelijk wegdoen :o
wow heb jij geld teveel dat je zoveel speaker sets hebt.

ik ben al tevree met mijn inspire 5300, vinnik echt geen kutgeluid voor een pc setje.

het enige wat er er mee doe is games spelen en filmpjes kijken goed gnoeg toch?

Als ik echt goed geluid wil ga ik wel beneden een dv'd'tje kijken op de 90cm JVC breedbeeld met 5.1 dolby digital en DTE set van bose.

Das pas beeld en geluid, komt geen pc setje in de buurt en ook geen tft schermpje die close komt bij de breedbeeld 8) 8)

aahh durka durka durka

Verwijderd

He wat ding je van de altec lansing 5100? Hij is al te koop bij informatique.
http://www.alteclansing.c...etails.asp?pID=5100&sID=1 en hij ziet er vet uit is alleen nog niet op tweakers. 200 euro is ie.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
ZO DAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wanneer komt deze precies uit?
Ik was al langzamerhand aan het kijken voor nieuwe boxen. Vond die van creative wel wat hebben totdat ik het geluid hoorde van de Z-560 set bij de mediamarkt. Ik heb nu nog de Creative 4point surround set wat nog wel redelijk te doen is.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Ik denk zo rond september.
De specs zijn vele malen beter dan de 5700 en doet qua prijs weinig onder onder voor de 5700.
Heb hier zelf de Z-560 en het geluid is echt om te smullen, zeker als je het op jezelfde kamer kan vergelijken met de 5700(kwestie van digitale uitgang aanvinken in Windows)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 23:52:
He wat ding je van de altec lansing 5100? Hij is al te koop bij informatique.
http://www.alteclansing.c...etails.asp?pID=5100&sID=1 en hij ziet er vet uit is alleen nog niet op tweakers. 200 euro is ie.
Van dat soort setjes zijn er honderden(geen flame).
Het geile(zo mag je het wel noemen) van die Logitech is dat ie een DD/DTS decoder heeft, samen met een gewone 5.1 analoge ingang, dat laatste mist de Creative Inspire 5700, wat betekent dat je voor 5.1 geluid(non-dvd) een SB Live 5.1 of Audigy moet hebben(via Digital DIN)
Komt ook nog eens bij dat de geluidskwaliteit van de Logitech vele malen beter is dan de Creative Inspire 5700(heb beide setjes op mn kamer staan).
Dat alles maakt die Logitech tot een echte toppper, zeker gezien de relatief lage prijs

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Iemand al enig idee hoeveel het gaat kosten. Ik zie ergens hierboven wat prijzen staan maar die zijn best wel hoog.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Zit er een 5.1 amp in of moet je een 5.1 kaartje hebben . Keb maar een Fortissimo II :(

Verwijderd

Vandaag antwoord gehad op m'n naar SWW:

de z-680 wordt omstreeks 6-9 verwacht
we hebben nog geen exacte technische spec's

Nog een paar daagjes wachten :9~

Desolation Angel:

Met de Fortissimo II kun je met DVD's genieten van 5.1 sound via de optische uitgang die je kaart heeft

Verwijderd

Topicstarter
Paar dagen??
2 weken man:)
niet te bont maken he

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 15:28:
Vandaag antwoord gehad op m'n naar SWW:

de z-680 wordt omstreeks 6-9 verwacht
we hebben nog geen exacte technische spec's

Nog een paar daagjes wachten :9~

Desolation Angel:

Met de Fortissimo II kun je met DVD's genieten van 5.1 sound via de optische uitgang die je kaart heeft
Dit berichtje was dus door mij geschreven, collega stond nog ingelogd op GoT :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

DJ Chicken schreef op 25 augustus 2002 @ 23:48:
[...]
Als ik echt goed geluid wil ga ik wel beneden een dv'd'tje kijken op de 90cm JVC breedbeeld met 5.1 dolby digital en DTE set van bose.
Het is DTS en zoek hier maar is op het forum wat de mensen vinden van Bose :X
Wat vind de gem. tweaker van Bose?

Ontopic
Het is zeker een mooi setje, mooi voor de mensen die bijvoorbeeld goedkoop home cinema willen in hun huiskamer zonder tussenkomst van de pc.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Godver... heb ik net de 560 gekocht!!!

• JT

JT

VETAK y0

NOFI, maar dit had je kunnen weten Negotiator....ach, beetje zoeken naar iemand die je niet mag en je verkoopt je set met maar 20 euro verlies ofzo >:) Maar alleen doen bij mensen die je niet mag natuurlijk >:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

zolang je het maar bij je PC gebruikt, maakt dat 4.1/5.1 toch niet zoveel uit, omdat je altijd wel in de 'sweet spot' zal zitten is een center niet nodig. pas als je met meerdere gaat kijken, luisteren dan zal een center handiger worden.

Dit setje zou je ook als goedkoper maar vrij krachtig home cinema geluidsysteem kunnen gebruiken, icm met een DVD speler met decoder en een Televisie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Nou ik vind het nogal duur voor pc speakers..ik vind die altec lansing 5100 er beter uitzien maar die staat niet op pricewatch? hij is wel al bij informatique voor 200 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 11:13:
Nou ik vind het nogal duur voor pc speakers..ik vind die altec lansing 5100 er beter uitzien maar die staat niet op pricewatch? hij is wel al bij informatique voor 200 euro.
Maar die heeft geen Dolby Digital/DTS decoder, waar de hogere prijs juist vandaan komt

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 20:23:
WoW
SWW bied de Z-680, is dit de 5.1 versie van 560?
zo te zien wel
en lekker geprijst ze ik verwacht dat die bij meeste shops voor rond de 375€ gaat liggen!!
LOGITECH Z-680 5.1 THX / 450 W RMS € 404
VET
Op de site van Logitech zie je nix
Dis gewoon de 5.1 versie van de Z560 met een DD/DTS decoder erbij met meer ingangen, verder nix nieuws, geloof ik.
TOTAL POWER OUTPUT 450 watts RMS
Ik zie dat klote getal overal 100x staan, dat men nog steeds daar waarde aan hecht... Het is een 8" woofertje, sattelietjes zijn 10watt continu ofzo, en de subwoofer 50watt ofzo. 450Watt RMS, nou maak er maar 450 watt PMPO van... Wat net zo goed als het RMS wattage niets zegt.

Gewoon uitproberen dat ding, bij Dynabyte hadden ze de Z560 staan. Die klonk echt een stuk beter dan mijn Altec Lansing ADA885 (4.1 set met DD decoder). Veel betere frequentieresponse, de subwoofer ging wat sneller clippen geloof ik. Maar acoustische muziek klonk er echt erg goed op, voor een subwooferset! Veel duidelijke mids, beter voor gitaarmuziek. De highs klonken soms wat zacht, maar meestal zeer acceptabel.

Om trouwens maar niet hier van te spreken:
valt reuze mee als je kijkt wat je ervoor terug krijgt.
Ik bedoel, welke sets komen nog meer met een 185W subwoofer ??

../houdt het toch maar bij zn eigen 400W sub

De Promedia 5.1 komt met een 200 watt RMS sub
en de Megaworks met een 150 watt RMS sub
Ongelooflijk wat een oenen nog bestaan.

nieuws: Logitech Z-680 THX speakerset gespot
Dit setje zou je ook als goedkoper maar vrij krachtig home cinema geluidsysteem kunnen gebruiken, icm met een DVD speler met decoder en een Televisie.
YES, voor een lage prijs goed "echt dd/dts" "geluid" >:)

Verwijderd

Ja en wat houd dat nou in dan? Ik kijk soms divx/vcd op me computer maar niet dvd want dat doe ik beneden op de tv. Verder speel is soms games en verder luister ik altijd als ik achter me comp zit mp3. Wat is dan een beetje hanig om te doen?

Verwijderd

Oh ja en trouwens hebben jullie die terratec hometheater welis gezien of getest? Hij kwam goed uit speaker tests en zit ook remote etc bij voor maar 130 euro.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Zal de 680 een concurrent van de promedia 5.1 worden?

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Damn.... :)
heb ik net die inspire digital 5700 :)
ja, kweet dat t geluid niet extreem geweldig is,maar ik wilde een 5.1 set met optical ingang voor mnxdoos en allerlei decoders....
grrr....
:)
maarja die isnpire set is neit zo slecht, hoor.
maar t zou toch leuk zijn, een betere, luidere voor minder geld :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Yokozuna
[edit] Kijk maar eens naar het verschil in kracht:
Z-680: 450w RMS
Inspire 5700: 79w RMS
Goh, dan is die Inspire 5700 opeens wel heel erg duur.
Oh mijn god. Ongelooflijk dit. Trouwens dat vermogen bij de Inspire vind ik best reeel...
Die 450W klinkt zo goedkoop, waarom vermelden ze nou gewoon niet dat de satellite's 5W/stuk zijn en de woofer 18W ofzo.
Ik lag al bijna te huilen, gelukkig zijn er ook nog mensen met verstand van speakers op t.net
Zal de 680 een concurrent van de promedia 5.1 worden?
Ja, betere prijs/kwaliteit verhouding, goedkoper en wel een DD/DTS decoder.

ps. is er iets met die quotes veranderd sinds het nieuwe systeem, ik zie sosm wel 3 lege regels tussen mijn quotes staan enzo..
Geef mij nog altijd maar een stel echte speakers, 450 watt RMS in doosjes die bijelkaar 25 kilo wegen is gewoon onzin en puur om indruk te maken.
Zou het :)

• JT

JT

VETAK y0

Die satellieten zijn 15 watt per stuk en de sub 100 watt. Opengemaakt en opgezocht op internet. Zou ook heel goed kunnen voor een 8"sub en de amp is ook pittig voor zo een setje. Ook maakt dit setje het meeste kabaal van allemaal: 117 DB op 1 meter is nogal wat ! Daar kan je een kleine kamer met gemak en zelfs een gemiddelde kamer makkelijk mee met geluid vullen

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
117 DB op 1 meter is nogal wat !
Oke, opengemaakt. Maar dan nog. What the fuck moet 8" drivertje met 100watt continu vermogen. Dan scheur je zowat de ophanging van de speaker. Of hij moet een heel laag rendement hebben. OF een superlongthrow design :)

En 117dB, ik geloof wel dat het er staat. Maar waar staat dat? Cool trouwens dat je de Z560 hebt, ik vond hem heel goed klinken bij Dynabyte. Het was de beste powermetal die ik uit een pcsubset heb gehoord :) (hoewel ik Klipsch of Videologic nooit gehoord heb).
117 DB op 1 meter is nogal wat !
Als dat zo was zouden die speakers volgens mij bijna professioneel THX certified zijn...

• JT

JT

VETAK y0

Ik zeg 117 omdat die center erbij zit. Maar het is geen verdubbeling van de bronnen. Echter, de gewone 560 heeft als specs 114, dus met die center erbij zal het iets van 115-115,5 db zijn. In de praktijk bleek het 2db minder te zijn bij de 560 >:)

En die 8"is longthrow, zit een behoorlijke grote rand omheen die ervoor zorgt dat die ver kan uitslaan.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
JT schreef op 27 augustus 2002 @ 17:29:
Ik zeg 117 omdat die center erbij zit. Maar het is geen verdubbeling van de bronnen. Echter, de gewone 560 heeft als specs 114, dus met die center erbij zal het iets van 115-115,5 db zijn. In de praktijk bleek het 2db minder te zijn bij de 560 >:)

En die 8"is longthrow, zit een behoorlijke grote rand omheen die ervoor zorgt dat die ver kan uitslaan.
DAt zal het zijn.

Verwijderd

En ik was al zeer tevreden over mijn Z560 set :9~

Keb toch niks aan die Z680, want ik heb geen dvd speler.

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Edit
dubbelpost

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• JT

JT

VETAK y0

Hij bedoelt dat je niet zo moet letten op al die commerciele rotzooi en hun beweringen. Luisteren en conclusies trekken, niet waarderen op BASH en dat soort onzin.

Ecodan warmtepomp

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
OK ik zie hier iemand mensen voor oenen uitmaken omdat ze de specs geloven :)

Natuurlijk zegt het niks als fabrikanten maar een hoog getalletje opnoemen. Maar Klipsch en Cambridge hebben wel uitgelegd waar ze hun RMS rating vandaan hebben: de Promedia 5.1 en de Megaworks 510D hebben een BASH versterker die gedurende 30 seconden lang een piek van 500 watt kunnen leveren. Da's toch wat anders dan een PMPO rating, waarbij fabrikanten een uitschieter van een fractie van een seconde al opgeven....

Anyway, setjes als de Videologic Sirroco Crossfire hebben doen het met heel weinig watts, maar produceren evenveel decibelletjes als de Klipsch en Cambridge set.

Dat weet ik heus wel, ik ben maar een halve oen hoor :)

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

Wat ik niet begrijp is hoe zo'n set aan THX sertificering komt :? THX was toch minimaal 100 watt RMS per kanaal.

• JT

JT

VETAK y0

Soepster, je bent helemaal geen oen, maar je moet wel even leren dat die bullshit die zij beweren dat dat ook echt bullshit is. En al was het waar dan ist een piek die gepaard gaat met een gigantische vervorming. Die vermogen moet je niet al teveel geloven. En die doen er ook niet echt toe, want je luistert naar de db's, niet de wattages.

Walter: het is een THX multimedia certificering.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ok that explains. Als je wilt weten hoeveel een setje kan leveren kijk je achterop de voeding hoeveel die kan leveren. - 20% /2 en je hebt het vermogen per speaker

• JT

JT

VETAK y0

Nou, nee. Dit denk ik niet.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik denk het toch wel. Misscien klopt die -20% niet maar dit ligt maar helemaal aan het rendement van het systeem. Het ligt er ook aan welk principe de versterker gebruikt A, B of A/B klasse. Waarom denk je van niet?

• JT

JT

VETAK y0

Omdat mijn Yamaha versterker dan 140 watt per kanaal zou leveren terwijl hij 85 watt bij 1 khz bij 0,1 % THD is. En rendement zit niet in je amp, maar in de speakers.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Een versterker heeft wel degelijk een rendement (opgenomen / afgegeven). Ik denk dat die amp meer vermogen kan leveren maar ja veel hoger dan 0,1% THD klinkt ook weer nergens naar. En ik denk dat als je de impedantie verlaagt dat je er wat meer uit kunt halen. Maar je hebt gelijk want, ik weet niet hoe oud die yamaha is, ze gebruiken tegenwoordig helaas niet zo veel oversizede voedingsblokken meer helaas :'( .

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ok, op die manier van rendement dacht ik even niet aan, daar hebben je gelijk in. Mijn Yamaha is 3 jaar oud, en geloof mij, daar zit een ZWARE voeding in :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Bij een versterker is het gewoon hoe zwaarder (in kg) hoe beter :)

• JT

JT

VETAK y0

Bij goeder merken meestal wel ja.

Ecodan warmtepomp

• Flint
  • Laatst online: 06-08 11:05
Iemand die weet waar 't -3dB punt van de sub ligt?
Daaraan kun je zien of het een goeie sub is.

Ter aanvullig: "SYS FREQ RESPONSE 35Hz - 20kHz" zegt niet veel zonder een -3dB punt.
Als een fabrikant het niet "durft" te melden dan zit er een addertje onder 't gras ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zo'n -3db punt zegt ook geen reet hoor. Een PC sub die tot 40Hz gaat, kan beter klinken dan eentje die met een piek bij 80Hz blubberig laag tot 29Hz weergeeft... Dat hele lage laag is helemaal niet zo belangrijk als wel vaak beweerd wordt. Muziek komt redelijk zelden onder de 45Hz, en dat is echt DIEP laag en bij films is ook het stukje tussen de 40 en 50hz het belangrijkst voor een mooi vol geluid.

Op wat freaks na die echt puur op het laagste van het laagste gaan en dat uit principe willen horen na, is de rest alleen maar nagepraat. -3db punt zegt echt geen kont over hoe goed-ie klinkt.

Luisteren is het enige dat de kwaliteit verraadt

• Exirion
  • Laatst online: 16:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 19:37:
ok that explains. Als je wilt weten hoeveel een setje kan leveren kijk je achterop de voeding hoeveel die kan leveren. - 20% /2 en je hebt het vermogen per speaker

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 01:13:
Bij een versterker is het gewoon hoe zwaarder (in kg) hoe beter :)

Zelden zoveel onzin na elkaar gezien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Wat is daar onzin aan? De voeding is het belangrijkste deel van een versterker. Het aantal watts wat uit de speakers komt komt overeen met het opgenomen vermogen van de voeding. Wat is daar onzin aan. En als een versterker nou A klasse is dan gebruikt ie toch alleen de helft van de sinusspanning en dus minder dan 50% van de voeding dus moet ie toch groot en zwaar zijn. Niks geen onzin. Je hebt wel gelijk dat die 20% eigenlijk nergenst op slaat.En het verschilt natuurlijk enorm per versterker. Maar ja heb je al eens een Mark Levinson gezien van 5 kg?

• Flint
  • Laatst online: 06-08 11:05
JvS schreef op 28 augustus 2002 @ 22:56:
zo'n -3db punt zegt ook geen reet hoor. Een PC sub die tot 40Hz gaat, kan beter klinken dan eentje die met een piek bij 80Hz blubberig laag tot 29Hz weergeeft... Dat hele lage laag is helemaal niet zo belangrijk als wel vaak beweerd wordt. Muziek komt redelijk zelden onder de 45Hz, en dat is echt DIEP laag en bij films is ook het stukje tussen de 40 en 50hz het belangrijkst voor een mooi vol geluid.

Op wat freaks na die echt puur op het laagste van het laagste gaan en dat uit principe willen horen na, is de rest alleen maar nagepraat. -3db punt zegt echt geen kont over hoe goed-ie klinkt.

Luisteren is het enige dat de kwaliteit verraadt
*zucht*
Is 't een 5.1 set ja of nee :?
5.1, dan denk ik toch eigenlijk meteen aan films, en heel toevallig is bij LFE wel degelijk belangrijk dat een subwoofer op een heel laag niveau toch nog krachtig laag kan produceren.

Wat wil je nu met deze zin zeggen? want hier kan ik je niet helemaal volgen: "Een PC sub die tot 40Hz gaat, kan beter klinken dan eentje die met een piek bij 80Hz blubberig laag tot 29Hz weergeeft..."
Ik heb het juist over subwoofers die een heel laag -3dB punt hebben en dus niet subwoofers die "blubberig" klinken bij 29Hz.

En je kan laag of hoog springen, een subwoofer die een heel laag -3dB punt heeft zal normaal gesproken echt wel beter zijn.

Als je nu gewoon een antwoord op m'n vraag had gegeven was ik al lang blij geweest :z

• JT

JT

VETAK y0

Bij 0 db kan het nog blubberig klinken, dat -3db punt zegt niks over de kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

laat ik het anders stellen: Een rel die een -3d punt van 20Hz beweert te hebben, klinkt niet altijd beter dan vergelijkbare subs met wellicht een hoger -3db punt (zoals mijn mirage bps100, met een -3db punt van 29hz) en of het nou een 5.1 set is of niet, krachtig laag kan een sub met een -3db punt van 45Hz ook leveren.

Maar als jij graag specs als uitgangspunt gebruikt, moet je dat zelf weten. Ik weet inmiddels wel beter (zeker qua -3db punten, ik heb anderhalf jaar lang (hifi)luidsprekers verkocht en ben tot de conclusie gekomen dat specs echt helemaal niets zeggen. Niet op de manier zoals ze in de handleiding staan... Ook niet als er -3db staat. Een freq.-response curve zegt al wat meer, maar dan moet je er wel kijk op hebben).

Maar als jij daar wel veel waarde aanhecht en wil volhouden dat een lager -3db punt garant staat voor een beter laag, moet je dat zelf weten.

• JT

JT

VETAK y0

Niet beter, maar wel lager, alleen als dat niet mooi is heb je er niks aan.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Lucht verplaatsing is het meest interessante bij een sub. Hoe meer lucht hij verplaatst hoe meer spl hij genereert bij lage frequenties. Oppervlakte van de conus x de Xmax (maximale slag van de speaker) Een sub heeft het meeste last van z'n Xmax. De sub zal dan ook vaak veel eerder kapot gaan omdat de spoel uit de magneet schiet (bottoming out) dan dat hij meer dan het maximale vermogen te dessiperen krijgt. Het -3dB punt is ook maar een indicatie en is niet echt heel erg belangrijk want 5Hz verschil in het -3dB punt dat hoor je toch nauwelijks.

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:40:
Lucht verplaatsing is het meest interessante bij een sub. Hoe meer lucht hij verplaatst hoe meer spl hij genereert bij lage frequenties. Oppervlakte van de conus x de Xmax (maximale slag van de speaker) Een sub heeft het meeste last van z'n Xmax. De sub zal dan ook vaak veel eerder kapot gaan omdat de spoel uit de magneet schiet (bottoming out) dan dat hij meer dan het maximale vermogen te dessiperen krijgt. Het -3dB punt is ook maar een indicatie en is niet echt heel erg belangrijk want 5Hz verschil in het -3dB punt dat hoor je toch nauwelijks.
Jep, en dan nog. Als je meer diep sublaag wilt, dan ga je gewoon ergens in de hoek zitten. In een kamer liefst met houten wanden.

• Yokozuna
Wat lage tonen betreft speelt de grootte van de ophanging en de conus diameter/oppervlak de grootste rol, aight!

Maar ik wil weleens weten hoe die Z560 een 114dB maxdB spl bereikt. Op welke toon hoogte? 1KHz. En bij hoeveel vervorming? 10%? of bv . 0.2% of wat...

Mijn subwoofer had geloof ik een max dBspl punt van 103 (bij 100Hz ofzo). Dan zou de Z560 meer dan 10x "harder" gaan. Wat lage tonen betreft lijkt mij dat onmogelijk, de conus diameter is hetzelfde (8"). En de ophanging van deze sub is ook fors. Wat komt er nog meer bij kijken?

Op welke sinus golf is die max dBspl gemeten?

Verwijderd

Yokozuna schreef op 27 augustus 2002 @ 17:09:

..lap tekst...

Als dat zo was zouden die speakers volgens mij bijna professioneel THX certified zijn...
ze zijn ook thx gecertificeerd.

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:41:
[...]ze zijn ook thx gecertificeerd.
Ik had het over professioneel THX certified als je die max dBspl haalt, niet Home THX (of hoe je het noemt...) En dat was een grapje :)

Ik zag laatst 2 Peavey (wannabe PA) speakers staan met een max dBspl van 115. Volgens mij met 15" conus en een gigantische hoorn. Hoe haalt zo'n subsetje dat...

Verwijderd

114dB dat zal wel niet bij <100Hz zijn :) dan had ik hem wel al gekocht. ik denk dat het verschil tussen 114 en 103 dB iets meer dan 3,6 x zo hard is. Door een sub in de hoek te plaatsen krijg je een +6dB boost (3dB per muur) bij een bepaalde freq. (ligt aan de sub/kamer waar hij in staat) Bij een kleine sub is dit wel aangenaam maar het is vaak niet echt lekker voor het geluid.

• Yokozuna
ik denk dat het verschil tussen 114 en 103 dB iets meer dan 3,6 x zo hard is.
Hoe kom je daar dan bij? +10dB = 10x meer acoustisch vermogen (geloof ik). Dit is een nog grotere toename. Meer dan 12x meer acoustisch vermogen, hoe krijg je dat voor elkaar??

[qoute]Bij een kleine sub is dit wel aangenaam maar het is vaak niet echt lekker voor het geluid.[/quote]
Laten we het zo zeggen, bij een goeie sub hoef je niet in de hoek te gaan zitten :) Tenzij je natuurlijk bassfreak bent, maar dan kun je net zo goed een 18" blaasbak kopen voor minder dan 1000 piek... Dan heb je na een paar minuten al koppijn in een kleine kamer >:)

1.28^(dBspl toename) = toename acoustisch vermogen (of was het nou een andere term). Vul maar 11 in, dan komt er wel meer dan 3.6 uit...

En als die dBspl waarde op 1KHz is gemeten heeft de subwoofer er ook weinig mee te maken.

• JT

JT

VETAK y0

10db toename is verdubbeling van het geluid.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op 30 augustus 2002 @ 01:18:
10db toename is verdubbeling van het geluid.

Hoe kom je daarbij? 3dB is een verdubbeling.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

3db is een verdubbeling van het aantal bronnen en vermogen. Om geluid voor het gevoel twee keer zo hard te hebben is 10db extra nodig en een vertienvoudiging van het vermogen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op 30 augustus 2002 @ 01:23:
3db is een verdubbeling van het aantal bronnen en vermogen. Om geluid voor het gevoel twee keer zo hard te hebben is 10db extra nodig en een vertienvoudiging van het vermogen.

OK, we hebben het nu dus over de subjectieve waarneming van een luisteraar.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, precies waar "twee keer zo hard" in de praktijk over gaat dus :P.

• JT

JT

VETAK y0

Nou, als ik het over zulke dingen heb dan heb ik het altijd over hoe de luisteraar het waarneemt tenzij anders vermeld :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Kheb foutje gemaakt geloof ik. Het moest 2^((114-103)/3)=12,7 zijn. Per 3dB toename van de geluidsdruk(dBSPL) verdubbelt het geluidsniveau tussen de twee geluidsdrukken en voor die toename heb je twee x zoveel vermogen (watt) voor nodig. Dus als je 100 watt nodig hebt voor een 103 dB bij bv 30Hz dan heb je 200 watt voor 106dB, 400 watt voor 109dB, 800 watt voor 112 dB en 1269 watt nodig voor 114dB en zal het geluid 12,7 x zo hard zijn in theorie. Maar die dB metingen van een systeem zijn niet gecorigeerd aan de perceptie van het menselijk gehoor (zoals bv dB(A) )dus dit gaat niet echt op. Sterker nog zo wordt het ook aangenomen.

Ik heb het zelf getest en +10dB past echt meer bij ' 2x keer zo hard geluid' dan +3dB. Omdat het allemaal zo subjectief is zijn er ook zoveel van die meeteenheden die allemaal met dB's aangegeven worden. En inderdaad een sub zal vaak alleen maar last hebben van een uitschieter in de freq response als hij in de hoek wordt geplaatst.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan geluid veel beter in sone's meten, dat is veel lineairder :). Watts zeggen zo weinig allemaal :)

Verwijderd

ja en 0.5 sone = 30 phons (dat betekent: een geluid met 0,5 sone is even hard als een 1000 Hz toon van 30 dB) snappen we het nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Even onder de Audio DIE-hards
Ik wil deze set dus HEEL graag kopen. Alleen ik wil het volgende kunnen. De set moet in verbinding zijn met met computer, (standalone) DVD-speler en TV
Is deze optie wel mogelijk? en zo ja hoe doe ik dit ben HEEL erg benieuwd
any input HELPS!!!

• JT

JT

VETAK y0

Hij heeft 3 inputs, coaxiaal digitaal, optisch digitaal en 5.1 analoog. Alleen weet ik niet of hij meerdere kanalen heeft en dat je ertussen kan switchen, of dat dat allemaal voor 1 kanaal is.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Is een receiver dan geen oplossing?

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar das duurder :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1