MSI Fuzzy Logic 3 en 4 en de KT3 (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
MSI levert sinds kort de KT3 Ultra 2, ik heb de KT3 Ultra, nu is een van de leuke dingen van de KT3 Ultra 2, dat je er Fuzzy Logic 4 bij krijgt, wat inhoud dat je ook je voltages vanuit Windows kunt regelen, FL 3 kan dat niet.

Ik kan Fuzzy Logic 4 wel installeren, maar het wil niet opstarten. Nu snap ik dat ik een ander moederbord heb, maar zo veel verschil zit daar nu ook niet in.

Nu vroeg ik me af of dat op de een of andere manier toch te doen is, dat je gewoon van alle opties gebruik kunt maken, want met FL3 kun je alleen je FSB instellen.

Misschien dat het dmv. van een BIOS update kan werken, omdat het instellen van je FSB in Windows toch via je BIOS gaat, of niet?

Het verschil tussen een KT3 en KT3 2 is bijna niks, alleen op de 2 zit de USB 2.0 controller in de VIA chipset ingebakken, terwijl ik een NEC controller heb.

Iemand hier een oplossing/ervaring mee? :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Sorry, ik heb geen antwoord voor je, maar ik heb wel even een andere vraag:

Waarom doe je die zaakjes niet gewoon lekker via de bios instellen? Ik heb hier ook Easy Tune voor mijn Gigabyte Mobo, maar de ervaring leert dat je beter alle instellingen in de bios kan doen in plaats van die fancy programmatjes die soms wel 'ns weigeren. Bij mij dan. So. bios it is and it should be ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

eX0duS schreef op 25 augustus 2002 @ 20:03:
MSI levert sinds kort de KT3 Ultra 2, ik heb de KT3 Ultra, nu is een van de leuke dingen van de KT3 Ultra 2, dat je er Fuzzy Logic 4 bij krijgt, wat inhoud dat je ook je voltages vanuit Windows kunt regelen, FL 3 kan dat niet.

Ik kan Fuzzy Logic 4 wel installeren, maar het wil niet opstarten. Nu snap ik dat ik een ander moederbord heb, maar zo veel verschil zit daar nu ook niet in.

Nu vroeg ik me af of dat op de een of andere manier toch te doen is, dat je gewoon van alle opties gebruik kunt maken, want met FL3 kun je alleen je FSB instellen.

Misschien dat het dmv. van een BIOS update kan werken, omdat het instellen van je FSB in Windows toch via je BIOS gaat, of niet?

Het verschil tussen een KT3 en KT3 2 is bijna niks, alleen op de 2 zit de USB 2.0 controller in de VIA chipset ingebakken, terwijl ik een NEC controller heb.

Iemand hier een oplossing/ervaring mee? :)
ikheb de ultra-2, maar er zijn nog wel wat meer verschillen hoor, zo is het een andere bios versie, idd Usb2 (lekker snel man....) en er zijn een aantal bugs uitgehaald, in iedergeval dat vertelde een verkoper aan mij. Maar jah ik had zowiezo dat bordje al gehaald. Maar er zit inderdaad fuzzy 4 bij, werkt wel geinig, ziet er ook wel leuk uit. maar helaas werkt het neit echt fijn. heb mijn 2000xp nog geklocked (dat blijft ook zo) dus je kan niet al te ver gaan, maar misschien dat fuzzy het pas vanaf dat bord ondersteund? weet het niet zeker hoor...

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

zo maar ff FL4 bekijken, alle versies tot die toe weigerden te zien dat ik een bus had. ze gaven allemaal 0MHz FSB snelheid aan en kon dus helemaal niks aan OC-en doen. eens even kijken of 4 verbetering brengt :)

edit:

wat een crime om iets te kunnen vinden op de MSI site, heb je een link naar FL4?

[ Voor 0% gewijzigd door Termy op 26-08-2002 14:24 . Reden: msi site :r ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• eX0duS
mOrPhie schreef op 26 augustus 2002 @ 09:06:
Waarom doe je die zaakjes niet gewoon lekker via de bios instellen? Ik heb hier ook Easy Tune voor mijn Gigabyte Mobo, maar de ervaring leert dat je beter alle instellingen in de bios kan doen in plaats van die fancy programmatjes die soms wel 'ns weigeren. Bij mij dan. So. bios it is and it should be ;)
Doe ik ook, (dat moet ik zelfs :9) maar ik wil graag ook de mogelijkheid hebben om in Windows de instellingen te wijzigen. :)

• eX0duS
Termy schreef op 26 augustus 2002 @ 14:16:
wat een crime om iets te kunnen vinden op de MSI site, heb je een link naar FL4?
Heb ik wel, maar die MSI site is nu zo traag, dat ik d'r niet door kom. :(

Verwijderd

http://www.msi.com.tw/pro...ware/swr/spt_swr_list.php :) daar een heel lijst met software en drivers

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:40
Ik heb anders ook iets heel raars met MSI en hun rare tooltjes. Ik heb zelf een MSI K7T266 Pro, als ik daar PC Alert (3?) op installeer en start dan blijft dat lelijke splash-screentje staan en that's it. Ik heb dit mobo al een tijdje en het is echt het grootste wanproduct wat ik ooit heb gekocht dus het boeit allemaal niet zo.

Maar nu heeft een vriend van mij ook die KT3 gekocht, en die heeft precies hetzelfde probleem met PC Alert. Is dat normaal, of werkt het bij jullie wel gewoon?

Verwijderd

ik heb in ieder geval nooit problemen met pc alert III ,probeer eens de laatste versie

• tiguan
Ik heb de laatste versie geprobeerd en de versie op de bijgeleverde cd-rom. Werken allebei niet.

• eX0duS
Ik gebruik zelf liever Motherboard Monitor, probeer dat eens. :)

• tiguan
Ja ik snap dat er betere proggies zijn, maar ik wilde gewoon weten waarom PC Alert niet werkt.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
Ook nooit probs gehad met PCAlert III, gebruik nu wel de IV. Ziet er wat niftier uit.
MSI KT3 Ultra2 roxx :)

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Edit: verkeerde venster gepost :P 8)7
Pagina: 1