Ik heb de documentatie doorgelezen en gezocht op GoT en op google. Maar kom ergens niet uit bij de configuratie. Zo moet er ergens in smb.conf worden toegevoegd:
interfaces = x.y.123.123/16 192.168.1.1/24
nbfw backend hosts = 192.168.1.2 192.168.1.3
nbfw deny hosts =
nbfw netbios names = MY-WORKGROUP BACKEND-2 "BACKEND 3" "USER 2" USER-3
Het probleem zit em wat ik moet invullen bij netbiosnames.
Het verschil is me niet duidelijk hoe ik nou moet invullen dat ik op werkgroep "Thuis" de pcs "pc1","pc2","pc3" en "pc4" heb. In mijn ogen zijn ze niet consequent met de aanhalingstekens in het voorbeeld. Weet iemand nou hoe dit precies ziet, en hoe ik dus in mijn geval em moet invullen? moet nou de gebruiker, werkgroep of de user tussen aanhalingstekens?
Edit: Ben hier nu uit. Was simpeler dan ik dacht. Maar zit nou met ander probleem. het werkt niet
interfaces = x.y.123.123/16 192.168.1.1/24
nbfw backend hosts = 192.168.1.2 192.168.1.3
nbfw deny hosts =
nbfw netbios names = MY-WORKGROUP BACKEND-2 "BACKEND 3" "USER 2" USER-3
Het probleem zit em wat ik moet invullen bij netbiosnames.
Het verschil is me niet duidelijk hoe ik nou moet invullen dat ik op werkgroep "Thuis" de pcs "pc1","pc2","pc3" en "pc4" heb. In mijn ogen zijn ze niet consequent met de aanhalingstekens in het voorbeeld. Weet iemand nou hoe dit precies ziet, en hoe ik dus in mijn geval em moet invullen? moet nou de gebruiker, werkgroep of de user tussen aanhalingstekens?
Edit: Ben hier nu uit. Was simpeler dan ik dacht. Maar zit nou met ander probleem. het werkt niet
[ Voor 0% gewijzigd door robbertb op 25-08-2002 20:46 . Reden: Nieuw probleem ]