Toon posts:

video capture dc10+ stopt plotseling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende gebeurt bij elke keer video opnemen. Als ik vanaf mn SVHS ingang een videoband opneem op mijn DC10+ dan stopt het video capturen soms opeens. De opname gaat nog wel gewoon door (tijd loopt door en zo), alleen er wordt niks meer in het bestand bijgeschreven. Dat gebeurt bij bepaalde videobanden soms na 1 minuut en soms na een wat langere tijd van pakweg 20-25 minuten.

Als ik opneem via mn SVHS ingang van de video en geen videoband afspeel maar deze als tv tuner gebruik, dan heb ik nergens last van.

Ik draai onder XP met de laatste versie van Stduio 7, de XP hardware patch en de drivers v1.05.

Onder Windows 98 heb ik dit probleem niet, echter na verloop van tijd krijg ik de error dat er geen I/O bronnen meer zijn en dat ik de datarate moet verlagen (terwijl de datarate niet uit mag maken).

Please help me!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Gaat opnemen met VirtualDub oid wel goed?

Verwijderd

De videoframes zijn slecht, waardoor er invalid frames bij de zoran 36060 aankomen. De codec crasht daardoor en moet gerest worden, maar blijkbaar geeft de winXP driver geen signaal aan userspace hiervoor (dat doet de linux driver wel: timeout - I/O error, die van win95/98 zegt dus 't zelfde). Die hint is complete bull, het beeld is gewoon te slecht en dat kan de DC10+ niet capturen. De codec heeft een goed videosignaal nodig.

Er zijn geloof ik wel apparaatjes op de markt om het video-signaal te versterken (en invalid frames valid te maken of te vervangen door een vorig frame), maar ik weet er niet zo 1 2 3 eentje uit mijn hoofd...

Verwijderd

Een dergelijke apparaat heet een Timebase Corrector .... ga maar vast sparen. Je kunt het dan nog beter door een videorecorder halen die een TBC aan boord heeft.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb ik met Pinnacle PCTV Pro ook last van, het helpt om zonder geluid te capturen (die later of tegelijk met een sound editing proggie opnemen in .wav)
of om een lagere resolutie te kiezen.

Ik heb het ook alleen bij hele oude of hele sneeuwerige videobanden, met name banden die op 1 bepaalde videorecorder zijn opgenomen gaan shit (philips vr200 vhs in dit geval)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden: Windows XP....

Onder 98 geen problemen...
Pagina: 1