tabel 1x veranderen --> automatisch op meerdere pagina's

Pagina: 1
Acties:

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik werk met dreamweaver mx...

nu heb ik een tabel aan de rechterkant van mijn pagina met daarin wat text en images..

ik wil deze tabel ook op zo'n 20 andere pagina's aan de rechterkant hebben met daarin precies hetzelfde... het lijkt mij het makkelijkst als ik deze tabel dus op een pagina zou kunnen veranderen en dat dan op de overige pagina's de tabel automatisch mee wordt veranderd...

weet iemand of dit kan en waar ik moet gaan zoeken??

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Homesite heeft een search & replace functie, waarmee je een hele dir kan veranderen. Misschien dreamweaver ook, maar 'search and replace' moet je dus hebben (f1)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Je zou het kunnen doen met frames, of met een server-side scripttaal waarmee je een aparte pagina met alleen die tabel erin include in de andere pagina's.
Ik persoonlijk gebruik op mijn eigen website PHP includes. Ik heb alles wat op meerdere pagina's hetzelfde is (de hele <head> en n groot deel van de <body>) in een apart bestand geflikkerd.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 08:50

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Kan je de tabel niet in een apart frame gooien?
Of als je php ter beschikking hebt op de server, een html bestandje met alleen de tabel, en dat in de andere pagina's includen en echo'en

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Reignman
dan gaat ie dus de code zoeken over meerdere pagina's en vervangt een compleet stuk code met een ander stuk code??? pakt ie dan wel de tabel die ik moet hebben en niet ook andere tabellen (code) die erop lijken of overeenkomen?

kga in ieder geval ff zoeken in dreamweaver

• Reignman
kan in de opstelling die ik graag zou willen gebruiken geen extra frame rechts gebruiken.. anders was het simpel ja..

de site wordt gehost op een apache server bij vuurwerk waar ik gewoon php kan gebruiken... dus dat lijkt me wel een prima oplossing...

ik maak dan dus een html bestand met alleen de tabel code (geen head en body tags??)..

en wat is dan de php code om dat stuk te include in een site??

zoiets toch?

<?php include(); ?>

maar wat moet er tussen de haakjes komen te staan?
ik heb:

tabel.htm (waar dus alleen een table instaat met wat text erin)
test.php (hier dus die include regel erin)

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Reignman schreef op 25 augustus 2002 @ 19:58:
kan in de opstelling die ik graag zou willen gebruiken geen extra frame rechts gebruiken.. anders was het simpel ja..

de site wordt gehost op een apache server bij vuurwerk waar ik gewoon php kan gebruiken... dus dat lijkt me wel een prima oplossing...

ik maak dan dus een html bestand met alleen de tabel code (geen head en body tags??)..

en wat is dan de php code om dat stuk te include in een site??
Je stop de HTML code van die rechtse tabel in 1 bestand, die noem je bijv. "right.php":
<TABLE>
.... blaat....
...plaatje...
</TABLE>

Vervolgens verander je de extensie van alle pagina's die dezelfde tabel bevatten naar "php", dus "index.html" wordt "index.php".

Hierna vervang die je de tabel (die je in "right.php" gestopt hebt) door het volgende:

<?php include("right.php"); ?>

That's it!!!!!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

KillR-B schreef op 25 augustus 2002 @ 20:13:
[...]

Je stop de HTML code van die rechtse tabel in 1 bestand, die noem je bijv. "right.php":
<TABLE>
.... blaat....
...plaatje...
</TABLE>

Vervolgens verander je de extensie van alle pagina's die dezelfde tabel bevatten naar "php", dus "index.html" wordt "index.php".

Hierna vervang die je de tabel (die je in "right.php" gestopt hebt) door het volgende:

<?php include("right.php"); ?>

That's it!!!!!
Om maar even over de kleine dingen door te zeiken: als je alleen html wil includen, hoef je je bestand niet naar php te vernoemen (that is: het bestand waar de tabel instaat). En er hoeft uiteraard geen puntkomma achter één regel php :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Reignman
het werkt perfect!!!!!!!!!!!!!!!! :*) :*) :*)
thnx to all!!

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Prammenhanger schreef op 25 augustus 2002 @ 20:27:
[...]

Om maar even over de kleine dingen door te zeiken: als je alleen html wil includen, hoef je je bestand niet naar php te vernoemen (that is: het bestand waar de tabel instaat). En er hoeft uiteraard geen puntkomma achter één regel php :)
als je alleen html wil includen, hoef je je bestand niet naar php te vernoemen
I know...maar als je het helemaal goed wilt aanpakken, dan noem je het bestand.inc, dan weet je meteen wat een include is ;)

En er hoeft uiteraard geen puntkomma achter één regel php
I know

Edit: Foute tags

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

KillR-B schreef op 25 augustus 2002 @ 20:42:
[...]

als je alleen html wil includen, hoef je je bestand niet naar php te vernoemen
I know...maar als je het helemaal goed wilt aanpakken, dan noem je het bestand.inc, dan weet je meteen wat een include is ;)

Edit: Foute tags
en herkent je favo editor het niet meer als html-bestand :{

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 16:15
Met iFrame's is dat toch mooier te maken als op die manier in PHP

• Reignman
Dr_Frickin_Evil schreef op 25 augustus 2002 @ 20:58:
Met iFrame's is dat toch mooier te maken als op die manier in PHP
waar kan ik daar meer info over vinden dan???

Verwijderd

Dr_Frickin_Evil schreef op 25 augustus 2002 @ 20:58:
Met iFrame's is dat toch mooier te maken als op die manier in PHP?
NEE!

Iframes zijn vervelend, met php heb je geen gezeik met oude browsers die die Iframes niet kunnen laten zien, en met php parse je gewoon een bestand in een ander bestand, de bezoeker zal t verschil niet merken.
Daar komt bij dat text-based browsers (Lynx bijv.) niet weten wat ze met Iframes aanmoeten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2002 21:18 . Reden: [b] tags om de NEE! :) ]

• Reignman
zoiets dacht ik al ja... thnx

• Dr_Frickin_Evil
kijk eens op www.w3schools.com
maar het werkt erg eenvoudig hoor, in principe gewoon als volgt
<iframe src ="source.html"></iframe>, dit zet je gewoon in een tabel op de pagina.

• Dr_Frickin_Evil
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 21:17:
[...]

NEE!

Iframes zijn vervelend, met php heb je geen gezeik met oude browsers die die Iframes niet kunnen laten zien, en met php parse je gewoon een bestand in een ander bestand, de bezoeker zal t verschil niet merken.
Daar komt bij dat text-based browsers (Lynx bijv.) niet weten wat ze met Iframes aanmoeten.
Achja, vooruitgang

Verwijderd

:Z

text-based browsers zijn niet ouderwets, en er is (bijna) altijd een betere oplossing dan Iframes. Iframes halen de structuur van je website door elkaar imo.

• Dr_Frickin_Evil
ach, mijn doelgroep gebruikt toch IE
Pagina: 1