Quake Classic in leven roepen, glide2x probleem

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hoi,

Door Doom 3 technieken (dynamische schaduws, bumpmapping en andere mooie grafische effecten) heeft iemand voor Quake I engine opnieuw gemaakt en Doom3 techniek erin gepropt. Het levert leuke en realistische beelden op.

Ik heb Quake I uit stoffige hoek gehaald en probeer 'm te runnen. Probleem is dat ik geen Glide kaart heb, maar Geforce. (Asus V6800 Deluxe)

Ik heb paar wrappers gepakt van http://www.smiff.clara.net/utilities/wrappers/index.htm maar geen van allen geven meteen een resultaat.

Videodriver is v14.62a van Asus zelf. Windows 2000 Pro als OS.

Als ik opengl32.dll in Quake dir wegmoffelt, dan krijg ik melding dat er geen 3D kaart is gevonden. (geen multitexturing found) (Opengl32.dll is 155.648 bytes groot, bestandversie 1.1.0.1 van 3Dfx (3Dfx OpenGL 1.1 For Quake(TM)) en is 02-09-1998)

Met opengl32.dll erbij krijg ik andere foutmelding:
Could not initialize GL (wglCreateContext failed) - Make sure you in are 65535 mode, and try running -window

Dat is met wrapper die voor Direct3D zijn ontworpen.
Met wrapper dat voor OpenGL is ontworpen krijg ik meteen crash en wordt afgesloten.

Wat kan ik nog doen? Ik wil graag die techniek bekijken.
Heeft iemand goede tips voor me?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Er is toch gewoon een OpenGL patch voor Quake ?

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ja en ? De vraag gaat meer over Quake zelf.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ja, software problemen.
Heb inmiddels opgelost door opengl32.dll ff weg te halen. En dan gewoon runnen zonder -window mode. Dat werkt goed.

Wrapper is niet hier nodig.
Systeem dual 700E, het loopt nog redelijk op 640x480x32 met paar framedrops hier en daar.

Ik heb wel last van extra schaduws eronder die niet van Doom3 techniek komen. Hoe haal ik vaste schaduws onder figuren weg? Ze komen nog van GLQuake.