[TV-Kaart] Coax splitsen.

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 13:01

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb een Pinnacle PCTV Rave gekocht, deze is nog niet binnen, maar de kaart zal het probleem niet zijn. Ik heb eigenlijk geen probleem maar gewoon een vraag. Op ongeveer 10m kabel-lengte vanaf de PC komt bij ons de hoofd-Coax-kabel het huis binnen (de groene), deze wordt door een splitter gesplitst, 1 naar kabelmodem en 1 naar radio/TV.

Nu wil ik die van de radio/TV dus splitsen, maar als ik er nou een gewone splitter op zet, treed er dan geen kwaliteits-verlies op? Of zou ik er een signaal-versterker tussen moeten zetten? Mijn buurman zegt dat er ook splitters zijn met ingebouwde versterker, klopt dit? :)

[edit]

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/277/G1/277886G1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/280/G1/280089G1.JPG

Blijkt dus wel dat Conrad deze splitter/versterker combo's in hun assortiment hebben. Maar is een versterker aan te raden?

[ Voor 0% gewijzigd door Copyman op 25-08-2002 17:52 . Reden: edit ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 19:30

AirX

Tweak Guru

als je hem in 2en split dan heb je nog signaal genoeg, wij hebben hem hier thuis in 3en gesplit en de kwaliteit is er niet minder van geworden. Er zit bij ons gewoon een splitter zonder versterker tussen.

Dus: gewoon een splittertje er tussen en geen dure versterkers kopen :)

PS Exact zelfde situatie, bij ons wordt ie eerst ook gesplit in 2en, Kabelmodem en radio/tv. De radio/TV hebben we dan zonder kwaliteit verlies weer in 3en gesplit.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
AirX schreef op 25 augustus 2002 @ 17:49:
als je hem in 2en split dan heb je nog signaal genoeg, wij hebben hem hier thuis in 3en gesplit en de kwaliteit is er niet minder van geworden. Er zit bij ons gewoon een splitter zonder versterker tussen.

Dus: gewoon een splittertje er tussen en geen dure versterkers kopen :)

PS Exact zelfde situatie, bij ons wordt ie eerst ook gesplit in 2en, Kabelmodem en radio/tv. De radio/TV hebben we dan zonder kwaliteit verlies weer in 3en gesplit.
Dus je hebt er gewoon een simpele splitter tussen zitten van de Pr*xis of G*mma? Zit er nog verschil in splitters/coax-kabels?

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Deze kan weg.

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zorg dat je splitters en stekers van metaal zijn (en dus afgeschermd) zijn.

De kabel moet dubbel afgeschermd zijn (vlechtwerk + aluminium)

Bij een goede zaak verkopen ze deze spullen bv van Hirschmann.

Yo.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Dat zal ook best wat kosten dat hirschmann ofniet?

• ThomasH
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 14:38
Een kabel signaalversterker is nodig als je de coax over langere afstanden wil leggen. Ik heb een coax helemaal over het dak moeten leggen in verband met huurhuis en hele harde muren... Zonder de versterker werkt hij niet. Maar dit heeft niks te maken met de splitter. Nu heb ik het wel over meer dan tien meter.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Copyman schreef op 25 augustus 2002 @ 19:58:
Dat zal ook best wat kosten dat hirschmann ofniet?
Hirschmann is wel duurder dan de normale Gamma zooi, maar merkbaar beter!

Yo.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 19:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Metalen splitter met schroef draad voor de kabels kopen. Ik had eerst van die G@MM@ dingen (plastic) en dat werkte voor geen meter. Die metalen dingen zijn stukken beter (tis wel ff kuttuh met het aansluiten van je kabels).

Oh ja, zorg ook voor goede COAX kabel (desnoods het hele huis opnieuw bedraden met COAX)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

zown versterkers zijn kut, en vervagen het signaal zelfs, maja, een goeie kost ook een hele duit.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Dus ik kan het beter eerst met een gewone (metalen) T-splitter proberen?

Verwijderd

ja
Pagina: 1