Toon posts:

Harde schijf produceert ruis en tikken -> crash?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vandaag terugkwam van een weekendje introductie maakte mijn hdd opeens een ruisend/krassen geluid afgewisseld doo m de 3, 4 seconden een tik. Ook start de pc niet meer op als de betreffende seagate staat aangesloten. Die is dus kapot neem ik aan?

Maar de data die erop staat is die op enige manier te recoveren, want dat is opzich wel VEEEEL werk dat erop staat... :'(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb wel es gelezen dat je de hd dan een zacht tikje moet geven (op tafel ofzo).. maarja doet dat maar niet meteen :P Maar zo te lezen is er iets mis met de leeskop, das niet zo fijn en valt er ook weinig meer softwarematig te recoveren. Sommige bedrijven kunnen het wel, maar dan moet die data wel heeeel belangrijk zijn, want dat kost veel geld.

Verwijderd

Topicstarter
iemand die me meer kan vertellen over dat 'tikje geven'?

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb ik ook gehoord,
Schijf op de zijkant leggen en zachtjes met een hamer er tegenaan tikken, niet te hard, want dan ben je je data gegarrandeerd kwijt.

Just as Good

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gewoon ff rustig met een theedoek er tussen op tafel rossen. (de beproefde seagate u-series methode)

anders ff in een plastic zak in de koelkast doen voor 2 uur ofzo. (de beproefde maxtor-die-een-foutcode-geven methode)

op zijn kop of zij leggen wil ook nog weleens helpen. (ibm xxgxp methode)

op 1 van deze manieren heb ik eigenlijk altijd wel de data er nog af weten te krijgen (nok nok)

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks, maar kan je even die seagatemethode iets duidelijker beschrijven? het gaat nl om een seagate

• smvs
  • Niet online
het gaat er gewoon om dat je de schijf op de 1 of andere manier even laat schrikken.

dus niet te bruut ofzo en zonder beschadiging.

punt 1: neem niet de moeite om er van te booten, maar hang hem in een andere pc er naast. dat verhoogt je kansen al.

2: laat hem ff schrikken zodat hij het weer een half uurtje doet. dus gewoon ff rustig op tafel tikken, niet te hard niet te zacht, of ff in de koelkast en als ie dan nog koud is snel aan de pc hangen en hopen dat ie hem nog herkent. gewoon een dagje laten rusten werkt soms ook.

als ie hem herkent maar windows herkent hem niet dan zul je een proggie als easyrecovery moeten gaan gebruiken. erg goede ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
YES! ik heb alle belangrijke zoelie eraf weten te prusten, hulde :)

• smvs
  • Niet online
hoe?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:32:
YES! ik heb alle belangrijke zoelie eraf weten te prusten, hulde :)
dankzij die tik methode?
Pagina: 1