Ik heb hier een FreeBSD server staan die als verbinding naar buiten werkt voor mijn windowsXP workstation en tevens dient als webserver.
Nu werkt dat op zich allemaal prima, maar bestanden verzenden met MSN, ontvangen met ICQ en andere dingen werken niet. Dus kwam ik bij het grote poortmapping verhaal aan wat in dit forum te vinden is.
Maar nu vroeg ik mij af, hoe doe ik dat nou in FreeBSD?
Wat voor bestanden moet ik bewerken? Ik dacht zelf aan ipfw.rules, of heb ik één of ander programma hiervoor nodig?
Ik heb nu alles open staan volgens mij, de volgende regeltjes staan in mijn ipfw.rules
add divert natd all from any to any via ep0
add allow all from any to any via rl0
add allow tcp from any to any 21 recv rl0
add allow tcp from any to any 443 recv ep0
add allow tcp from any to any 1981 recv ep0
add allow tcp from any to any
add allow udp from any to any
add allow icmp from any to any
Kan iemand mij op weg helpen met welke bestanden ik zou moeten aanpassen (of wat ik anders moet doen) en een voorbeeld regeltje ofzo erbij? Ik heb dit forum al afgezocht en ook google heb ik al gebruikt, maar ik kan zo niet vinden wat ik nou eigenlijk zoek (ik ben ook nogal een noob).
Bij voorbaat dank.
Nu werkt dat op zich allemaal prima, maar bestanden verzenden met MSN, ontvangen met ICQ en andere dingen werken niet. Dus kwam ik bij het grote poortmapping verhaal aan wat in dit forum te vinden is.
Maar nu vroeg ik mij af, hoe doe ik dat nou in FreeBSD?
Wat voor bestanden moet ik bewerken? Ik dacht zelf aan ipfw.rules, of heb ik één of ander programma hiervoor nodig?
Ik heb nu alles open staan volgens mij, de volgende regeltjes staan in mijn ipfw.rules
add divert natd all from any to any via ep0
add allow all from any to any via rl0
add allow tcp from any to any 21 recv rl0
add allow tcp from any to any 443 recv ep0
add allow tcp from any to any 1981 recv ep0
add allow tcp from any to any
add allow udp from any to any
add allow icmp from any to any
Kan iemand mij op weg helpen met welke bestanden ik zou moeten aanpassen (of wat ik anders moet doen) en een voorbeeld regeltje ofzo erbij? Ik heb dit forum al afgezocht en ook google heb ik al gebruikt, maar ik kan zo niet vinden wat ik nou eigenlijk zoek (ik ben ook nogal een noob).
Bij voorbaat dank.
The Flying Dutchman