[delphi] component installed, werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
voor mijn programma maak ik gebruik van CoolTrayIcon en TScrollingCredits.
Laatst heb ik een nieuwe CoolTray gedownload en daar is een procedure uit gehaald,

Error:
Exception EReadError in module Decorator.exe at .....
Error reading CoolTrayIcon1.StartMinimized: Property StartMinimized does not exist.

Hoe kan ik die eruit halen (deze regel staat dus niet in mijn programma).

Over de TScrollingCredits, hoe krijg je dat aan de praat?
Op dit moment werkt het, en dan weer niet.
Ik doe dit normaal bij installeren van componenten:
component->install component->browse de pas file->
en dan krijg ik een form:

Package - dclusr.dpk
Ik probeer dan compile en add maar vaak werkt niet.

Nu laad ik mijn programma opnieuw, en nu zegt ie
[Fatal Error] Decorator.dpr(17): File not found: 'credits.dcu'
en die bestaat wel in de directory waar het component staat.

Ik snap hier niet veel van....

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Gebruik je runtime packages? Heb je de package waar je die regel uitgehaald heb wel gerecompiled/installed? En als je m gerecompiled hebt, heb je dan wel de oude overschreven? Er mogen geen dubbele packages/units op je schijf zijn met dezelfde naam, controleer daar op.

TScrollingCredits komt alleen met een .pas file? Geen .dpk dus? Dan moet je het inderdaad in een andere package installeren. De user package is een goeie keus. Zorg wel dat je de unit toevoegt die een Register procedure heeft. Dan druk je op de compile en install knop en dan meld ie dat ie toegevoegd is.

Delphi weet nu design time wel wat de TScrollingCredits code is, maar bij compilen heeft ie weer de source/unit nodig om de code in de exe te compilen. Je kan de dir in de project opties van je project aangeven bij search path of voor alle projecten bij de library path van de environment opties

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 07:04
hmm zou kunnen dat je een delphi 5 of eerder component geinstalleerd hebt in een Delphi 6 omgeving. Er is namelijk in Delphi 6 een onderscheid tussen runtime en design time implementaties.

• MisterE
LordLarry schreef op 25 augustus 2002 @ 21:44:
Gebruik je runtime packages? Heb je de package waar je die regel uitgehaald heb wel gerecompiled/installed? En als je m gerecompiled hebt, heb je dan wel de oude overschreven? Er mogen geen dubbele packages/units op je schijf zijn met dezelfde naam, controleer daar op.

TScrollingCredits komt alleen met een .pas file? Geen .dpk dus? Dan moet je het inderdaad in een andere package installeren. De user package is een goeie keus. Zorg wel dat je de unit toevoegt die een Register procedure heeft. Dan druk je op de compile en install knop en dan meld ie dat ie toegevoegd is.

Delphi weet nu design time wel wat de TScrollingCredits code is, maar bij compilen heeft ie weer de source/unit nodig om de code in de exe te compilen. Je kan de dir in de project opties van je project aangeven bij search path of voor alle projecten bij de library path van de environment opties
Sorry, ik heb niet veel ervaring met installeren van componenten.
Ik heb delphi uninstalled, dir gewist,opnieuw geinstalled.
Toen heb ik cooltrayicon installed, hier het textfile:

If you're running Delphi 5 or Delphi 6:

- Open CoolTrayIcon_D5.dpk (Delphi 5) or CoolTrayIcon_D6.dpk (Delphi 6)
either by doubleclicking the file or by selecting "Open Project" inside
Delphi.

- Click Compile, then Install.

Daarna heb ik scrollingcredits installed (is idd een losse unit, en zijn icoon staat op de samples page)
Volgens mij gaf ie geen message dat ie geregistreerd is :?
Maar hij staat wel op de tabbladen, dus waarschijnlijk wel ???

Als ik nu weer probeer te compilen geeft ie deze error:
[Fatal Error] Decorator.dpr(17): File not found: 'CoolTrayIcon.dcu

/* nou weet MisterE ook waarom ie liever geen externe componenten gebruikt

• MisterE
Just_a_Gamer schreef op 25 augustus 2002 @ 22:54:
hmm zou kunnen dat je een delphi 5 of eerder component geinstalleerd hebt in een Delphi 6 omgeving. Er is namelijk in Delphi 6 een onderscheid tussen runtime en design time implementaties.
volgens mij had ik wel dezelfde componenten geregistreerd met delphi 5 en nu met delphi 6. Kan het zijn dat die dcu's conflicten geven ofzo?

• Delphi32
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

MisterE schreef op 26 augustus 2002 @ 22:42:
[...]
Als ik nu weer probeer te compilen geeft ie deze error:
[Fatal Error] Decorator.dpr(17): File not found: 'CoolTrayIcon.dcu

/* nou weet MisterE ook waarom ie liever geen externe componenten gebruikt
Als jouw project Decorator.dpr de file CoolTrayIcon.dcu wil gebruiken, dan moet het project bij compilen op de hoogte zijn van de locatie van de file op je harde schijf.

Dat kan op twee manieren: pad naar CoolTrayIcon.dcu/pas opnemen in je Environment opties (dan kan elk project het voortaan vinden) of pad opnemen in je Search path in Project Options (dan kan in principe alleen dit project het vinden).

Een mogelijke manier van werken met alle externe componenten is om in de dpk het Output path te zetten naar een directory, bv c:\projecten\lib. Dan de dpk builden, en in je environment deze dir opnemen als Search path.
(noot: dit kan natuurlijk alleen als je de source van die dingen hebt)

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

MisterE schreef op 26 augustus 2002 @ 22:45:
[...]

volgens mij had ik wel dezelfde componenten geregistreerd met delphi 5 en nu met delphi 6. Kan het zijn dat die dcu's conflicten geven ofzo?
In princiepe niet, als de Delplhi's elkaars units maar niet vinden

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1