[Vigor 2200E] Instellen Static-ip EN Mac-adres mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 15:40
Hallo allen,

ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Draytek Vigor 2200E. Ik zit hier in een studentenflat waar we ons internet krijgen via een vast IP-adres en een vast mac-adres (die je zelf kan doorgeven). Nu ben ik mijn router aan het instellen, maar op het moment dat ik mijn ip-adres instel, wordt het mac-adres weer op de default instelling gezet.

Doe ik iets fout, of zijn beide opties mutually exclusive en zit er voor mij niks anders op dan gewoon het default mac-adres van mijn router door te geven (met als gevolg een paar dagen zonder internet ;)).

Elke hulp is welkom.

Heusinkveld Engineering

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je haalt iets door elkaar :)

Dat vast ip moet jij niet instellen.
Want dat ga je via DHCP krijgen op basis van je mac adres.
Je moet dus geen vast ip zelf instellen maar wel het mac.
Dat zal wel gaan.

Dat je als je zelf een ip instelt geen mac adres kan instellen is begrijpelijk want dat is helemaal niet nodig.
Dan gebeurt er niets via DHCP en hoef je dus ook niets aan je mac adres aan te passen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 15:40
Neen, dat kan hier dus niet:)

Het Uni-netwerk kan mijn router (of pc) niet vertellen welk ip je hebt op basis van het mac-adres (geen DHCP dus). Voer ik het juiste mac-adres in, dan tast mijn router (of vroeger mijn pc) vrolijk in het duister wat betreft mijn ip.

Zit dus weinig anders op dan het default mac-adres van mn router aan de Universiteit door te geven.

Heusinkveld Engineering

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Vul dat gewoon zelf je ip in :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.