Toon posts:

HD data recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

De HD van mijn laptop is gecrashed, en -inderdaad- ik wil heeel graag mijn data terug. Heeft iemand ervaring met datarecovery bedrijven? Als het goed is zijn er ook bedrijven die niet € 10000 vragen per gig...
Oja...mochten er nog wijsneuzen zijn die het nodig vinden me het nut van de back-up in te wrijven....: mijn laptop crashte TIJDENS het maken van zo`n geweldige back-up. Beetje jammer.

Verwijderd

kunnen ze dat niet bij de fabrikant van die hdd? als hij echt gecrasht is, wordt het volgens mij wel een dure grap om even wat data van je hdd te laten halen

misschien dat ze bij die fabrikant dat wel kunnen doen als ze toch die hdd gaan nakijken... ze moeten zo'n ding dan toch openmaken enzo

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-03 17:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je hebt het al zelf geprobeerd met de in de search te vinden recovery tools?
Zo nee, probeer het eens.

Wat ik zo gauw vond met google.
Nederlandse bedrijf.
http://www.harddisk-recovery.nl/
Prijs: duuuurrr. maar wel dichtbij. :)
prijs staat daar exc. btw!

[ Voor 0% gewijzigd door Vae Victis op 07-09-2002 15:55 . Reden: test ]

Verwijderd

Vae Victis schreef op 25 augustus 2002 @ 17:13:
Je hebt het al zelf geprobeerd met de in de search te vinden recovery tools?
Zo nee, probeer het eens.

Wat ik zo gauw vond met google.
Nederlandse bedrijf.
http://www.harddisk-recovery.nl/
Prijs: duuuurrr. maar wel dichtbij. :)
prijs staat daar exc. btw!!
met google zag ik net ook een paar mogelijkheden, maar meeste zitten in het buitenland en zijn vooral bedoeld voor bedrijven of mensen met veel poen
Per opdracht EUR 1.175,00
+ Per Gb capaciteit EUR 10,00
+ Per gerecoverde Mb #1) EUR 0,50
dit is wel prijzig ja! wat voor belangrijke data staat/stond er op die hdd dan?

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:10:
kunnen ze dat niet bij de fabrikant van die hdd? als hij echt gecrasht is, wordt het volgens mij wel een dure grap om even wat data van je hdd te laten halen

misschien dat ze bij die fabrikant dat wel kunnen doen als ze toch die hdd gaan nakijken... ze moeten zo'n ding dan toch openmaken enzo
Bij de fabrikant gaan ze je data niet recoveren.
Ze checken of hij het doet. zo niet, een nieuwe terug.
Data dat er op staat boeit hun niet.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Eergisteren is hier ook een hd gecrashed, had een head-crash. Ging de hele tijd door.
Zat gelukkig net genoeg tijd tussen om met Ghost nog ff een image te maken.

Juist

Verwijderd

Vae Victis schreef op 25 augustus 2002 @ 17:19:
[...]

Bij de fabrikant gaan ze je data niet recoveren.
Ze checken of hij het doet. zo niet, een nieuwe terug.
Data dat er op staat boeit hun niet.
dat doen ze niet standaard nee! maar ik zou me wel voor kunnen stellen dat grote bedrijven bij een fabrikant komen met een gecrashde schijf waar ze graag zoveel mogelijk data vanaf willen hebben! wie weet er dan beter hoe zo'n ding in elkaar zit dan de fabrikant... misschien hebben ze daar wel een aparte afdeling voor ofzo

en anders hebben ze misschien wel tips en info over bedrijven die dat WEL kunnen

Verwijderd

Je hoeft niet perse je hd op te sturen naar een recoverybedrijf......je kunt ook eens zoeken via google naar ontrack easy recovery bijv....en als ik het goed herinner stond in een van de laatste uitgaven van pc totaal ook een link naar een programma wat recovert...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:23:
Je hoeft niet perse je hd op te sturen naar een recoverybedrijf......je kunt ook eens zoeken via google naar ontrack easy recovery bijv....en als ik het goed herinner stond in een van de laatste uitgaven van pc totaal ook een link naar een programma wat recovert...
uhm... klein vraagje! waar moet zo'n programma de data dan naartoe sturen? kan dat bijvoorbeeld via een netwerkverbinding? want als er een stukje software is dat dat kan, dan moet die data natuurlijk ook ergens op komen te staan... alleen kan je bij een laptop niet zomaar een hdd erbij zetten

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:23:
Data redden na een headcrash is meestal niet zo makkelijk te doen met een software-tooltje. Als je toch wilt proberen te redden wat er te redden valt kan ik je R-Studio aanraden. Daar heb ik veel goede ervaringen mee.
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:28:
[...]

uhm... klein vraagje! waar moet zo'n programma de data dan naartoe sturen? kan dat bijvoorbeeld via een netwerkverbinding? want als er een stukje software is dat dat kan, dan moet die data natuurlijk ook ergens op komen te staan... alleen kan je bij een laptop niet zomaar een hdd erbij zetten
R-Studio Network Edition kan dat inderdaad via het netwerk doen.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg helemaal geen toegang meer tot de schijf. Read error occurred en of ik opnieuw wil opstarten. De data is redelijk belangrijk ja. De afgelopen maanden een Content Management Systeem onwikkeld met bijbehorende website. Paar weken terug het hele zaakie naar iemand gemaild, dus stukjes bij beetjes kan ik dingen wel weer terughalen.
Maarja...haal ik het terug...waar moet ik het op wegschrijven.. :(

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

programma Get Data Back! :D
werkt gegarandeerd! :P

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Eddo: Je kunt via netwerk recoveren.
Je zult een prog moeten vinden die via een client-bootdisk oid werkt.
Dan kun je op een andere pc recoveren.
ik ben laaaat :)
Rebels schreef op 25 augustus 2002 @ 17:31:
programma Get Data Back! :D
werkt gegarandeerd! :P
Die is goed ja maar als je HD kapot is doet ie het niet.
Zeg dus niet gegarandeerd! ;)
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:30:
Ik krijg helemaal geen toegang meer tot de schijf. Read error occurred en of ik opnieuw wil opstarten. De data is redelijk belangrijk ja. De afgelopen maanden een Content Management Systeem onwikkeld met bijbehorende website. Paar weken terug het hele zaakie naar iemand gemaild, dus stukjes bij beetjes kan ik dingen wel weer terughalen.
Maarja...haal ik het terug...waar moet ik het op wegschrijven.. :(
Als het voor een bedrijf is wat je aan het maken was. Kun je hun niet vragen om de recovery te bekostigen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:28:
[...]

Zover ik weet kan het niet via een netwerkverbinding...en de gegevens bakken via een externe fikker gaat ook niet.....misschien als je een partitie aanmaakt dan zou het wel moeten lukken i guess.......

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: met de win 2k pro opstartdiskettes die ik van www.bootdisk.com heb gedownload, krijg ik wel een c prompt. Kan alleen geen commando's uitvoeren als dir en cd WINNT etc.
Als ik een een of andere partitiecommando doe, dan krijg ik een overzicht van de partities en dan ziet ie wel mijn schijf en de grootte ervan. Is er nu hoop?

Verwijderd

Hangt er maar net van af welke foutcodes je krijgt als je dir en cd winnt geeft. Het lijkt me wel dat er nu hoop in bange dagen is want als je met een partitiecommando een overzicht van de partities krijgt kan je dus van de harddisk lezen.

Er schijnen verloopstukken te zijn om je laptop-hd aan je gewone PC te hangen, wellicht wordt die HD daar dan herkend en kan je alsnog de data overhalen.. Succes!
Pagina: 1