Problemen met MSI GF4 met UT

Pagina: 1
Acties:

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:05
Ik heb sinds 1/2 maanden een GeForce4 Ti4200 128MB van MSI en heb sinds die tijd last van extreem veel artifacts bij Unreal Tournament (v436) (vooral skins en wapens) .
Ik heb verschillende drivers van de standaard 28.x tot de huidige 30.82 geprobeerd maar met deze kaart krijg ik steeds dezelfde problemen. Als ik mijn oude GeForce2 MX terug plaats zijn alle problemen weg terwijl ik dezelfde drivers gebruikt.
Het kan geen overhitting probleem zijn omdat de kaart op dit moment wordt gekoeld met water en ik er ook nog RAM-sinks op heb geplaatst... dit loste het probleem niet op.
Ik heb ook geprobeerd of het uitschakelen van Fast Write hielp met dezelfde resultaten als gevolg.
Tevens geprobeerd of 16bit kleuren inplaats van 32bit helpte zonder enig verschil.
Het rare is dat ik onder de VulpineGL, 3DMark2000 en 2001SE geen problemen met artifacts heb.

Mijn verdere specs zijn:
AMD Athlon XP1600+
512MB Corsair PC2400 DDR RAM CAS2
Abit KG7-RAID
SB Live! Player
350W Enermax

Alles draait op dit moment op de standaard snelheden om OC problemen uit te sluiten, de videokaart is nog nooit overgeclocked.

Is dit een probleem met mijn kaart of een fout in unreal tournament?

My case has so many fans that it hovers above the ground

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
UT opnieuw installen?

• Sten Vollebregt
Dat zal een beetje moeilijk gaan... het is namelijk een niet erg legale versie en ik heb de CD niet.

In andere spellen (Quake3, SOF2) komen ook artifacts voor... maar veel minder dan in UT.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is je kaart geoc-ed? Dan een stukje terugzetten. Zo niet is het een brakke kaart (want artifacs op default snelheid mag gewoon niet) en moet je hem ff omruilen.

• Sten Vollebregt
Pollewob schreef op 25 augustus 2002 @ 20:24:
Is je kaart geoc-ed? Dan een stukje terugzetten. Zo niet is het een brakke kaart (want artifacs op default snelheid mag gewoon niet) en moet je hem ff omruilen.
Niet geoc-ed... ik hoop dat ze hem nog willen inruilen ook al hebben ik er RAMsinks opgeplakt met Arctic Silver Adhesive (tape was op... misschien niet erg slim om dan meteen lijm te gaan gebruiken).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan denk ik dat je bestwel een probleem hebt :{ Inruilen zal niet meer gaan nee, maar misschien kun je je geheugen een klein beetje onderclocken waardoor het iig speelbaar blijft :?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Is dat lijmen dan wel goed gegaan? Geen silver op de pootjes?

Verwijderd

svol schreef op 25 augustus 2002 @ 20:34:
[...]

Niet geoc-ed... ik hoop dat ze hem nog willen inruilen ook al hebben ik er RAMsinks opgeplakt met Arctic Silver Adhesive (tape was op... misschien niet erg slim om dan meteen lijm te gaan gebruiken).
Die artifact komen door de arctic silver die je gebruikt hebt. Heb ik ook gehad. Probeer de memorymodules schoon te maken ...en ALLE AS er af te halen! Misschien heb je dan minder/geen artifacts meer..

• Sten Vollebregt
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:44:
[...]

Die artifact komen door de arctic silver die je gebruikt hebt. Heb ik ook gehad. Probeer de memorymodules schoon te maken ...en ALLE AS er af te halen! Misschien heb je dan minder/geen artifacts meer..
Ik heb geen Artic Silver gemorsd... en ik had de problemen al voordat ik de RAMsinks gebruikte. Ik hoopte dat waterkoeling (wat ik toch al van plan was) en RAMsinks iets konden helpen.

• Sten Vollebregt
Ik heb net Max Payne geprobeerd en geen enkel artifact... misschien toch een drivers probleem, ik zal de 31.00 versie eens proberen.

Verwijderd

windows opnieuwe installeren
en verder zorgen dat je een nieuwe backup krijgt van unreal
of koop het spel zo duur zal deze niet meer zijn

• Sten Vollebregt
Ik heb de kaart in een andere PC gedraaid en daar werkte hij perfect... omdat deze PC een maximum van AGP 2x heeft heb ik dit ook eens op mijn systeem geprobeerd: alle artifacts waren meteen weg.
Ik ga kijken of het veranderen van wat AGP timings en een BIOS update kunnen helpen om de kaart zonder artifacts op AGP 4x te draaien. Als er nog andere tips zijn hoor ik deze graag.

• Sten Vollebregt
OPGELOST!

Door in mijn BIOS de AGP Driving Control van D8 naar DE te zetten zijn alle artifacts onder AGP 4x verdwenen.

Pagina: 1