[W2K Server] Routing and Remote Access

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Hoi,

Ik heb vandaag 2 realtek kaartjes in mn W2K Server vervangen door 2 3com kaartjes. Echter nu heb ik geen internet meer op mijn client PC's.

Als ik het menu van RRAS open dan krijg ik de volgende 2 foutmeldingen:

- The connection attempt failed. The Server service is not started.

- The Server service is not started.

Echter als ik bij Services kijk dan is RRAS gewoon netjes gestart. Het interne netwerk werkt gewoon goed, want ik zit nu in een Remote Desktop schermpje te internetten... (internet werkt dus ook goed op de w2k server)

HELP !

Verwijderd

Hmm draait bij services de service "Server" dan wel?
Da's namelijk de melding die hier gegeven wordt

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Denk dat je de rras service overnieuw moet installeren.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Goed lezen! Hij zeg "The Server service is not started". Dus ga doe Computer Management | Services en kijk naar de Server Service. Probeer 'm te starten en kijk in het System Eventlog waarom niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• EdwinB
Ik zie geen service met de naam: Server Service / Server

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Heb je al de Service Pack herinstalleerd?
Na installatie van nieuwe hardware wordt natuurlijk ook om de 2000 CD gevraagd.
Veel mensen vergeten dan na deze installatie nog even de SP te draaien (mits deze al geïnstalleerd was). Dat zou wel moeten na elk nieuw stukje hardware.
Doe je dat niet krijg je inderdaad problemen zoals je die beschrijft.

Bovendien moet je je nieuwe NICs herconfigureren voor gebruik... Dus op de "Internetkaart" de ICS.

We have just one world, but we live in different ones...

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Beter kijken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Nulnulnix schreef op 25 augustus 2002 @ 17:05:
Heb je al de Service Pack herinstalleerd?
Na installatie van nieuwe hardware wordt natuurlijk ook om de 2000 CD gevraagd.
Veel mensen vergeten dan na deze installatie nog even de SP te draaien (mits deze al geïnstalleerd was). Dat zou wel moeten na elk nieuw stukje hardware.
Doe je dat niet krijg je inderdaad problemen zoals je die beschrijft.

Bovendien moet je je nieuwe NICs herconfigureren voor gebruik... Dus op de "Internetkaart" de ICS.
jij leeft nog in het NT4 tijdperk denk ik, toen was het nodig om na elke installatie van extra drivers van de originele cdrom de SP opnieuw toe te passen,

onder windows 2000 is dit niet meer nodig,

A wise man's life is based around fuck you

• EdwinB
|:(

Het staat er toch niet man...

Dus ik moet SP3 nogmaals draaien omdat ik 2 netwerkkaarten heb vernieuwd?
En ik gebruik geen ICS maar NAT Routing

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Zwelgje:
de ervaring leert mij toch anders. Ik weet ook wel dat het niet persé noodzakelijk is, maar praktijk wijst soms toch nog anders uit... Als beheerder en MCSE NT 4/(nog) MCP 2000 met ruime ervaring (6 jaar NT 4 en ruim 1 jaar 2000) loop je soms tegen dit soort zaken aan.

EdwinB:
Of je nu ICS of NAT draait maakt niets uit. ICS is immers de afgeslankte vorm van de NAT. Probeer het, baadt het niet, schaden doet het zeker niet.
Controleer zekerheidshalve ook je instellingen even.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

EdwinB schreef op 25 augustus 2002 @ 17:10:
[...] |:(

Het staat er toch niet man...
Tiep eens "net start" op een command prompt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\>net start
These Windows services are started:

Ati HotKey Poller
   ...
   Security Accounts Manager
   Server
   Shell Hardware Detection
   ...
   Workstation

The command completed successfully.

Wil je nou beweren dat die er bij jou niet tussen staat?
Dus ik moet SP3 nogmaals draaien omdat ik 2 netwerkkaarten heb vernieuwd?
Nee, dat hoeft dus niet want je drivers.cab is door SP3 al voldoende up-to-date
En ik gebruik geen ICS maar NAT Routing
ja?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Brahie:
Drivers ja, maar er zijn ook nog een hoop DLL's die niet in het betreffende .CAB bestand staan...

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nulnulnix schreef op 25 augustus 2002 @ 17:15:
Zwelgje:
de ervaring leert mij toch anders. Ik weet ook wel dat het niet persé noodzakelijk is, maar praktijk wijst soms toch nog anders uit... Als beheerder en MCSE NT 4/(nog) MCP 2000 met ruime ervaring (6 jaar NT 4 en ruim 1 jaar 2000) loop je soms tegen dit soort zaken aan.

EdwinB:
Of je nu ICS of NAT draait maakt niets uit. ICS is immers de afgeslankte vorm van de NAT. Probeer het, baadt het niet, schaden doet het zeker niet.
Controleer zekerheidshalve ook je instellingen even.
Als jij al 6 jaar ervaring hebt met het beheren van NT4/Win2k machinen, zou je toch onderhand moeten weten dat een gestopte server service niet zomaar vanzelf weer gaat draaien omdat je R&RAS herinstalleert.

offtopic:
Als je server "baadt" kun je'm daarna weggooien, vrees ik :z

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Nulnulnix schreef op 25 augustus 2002 @ 17:21:
Brahie:
Drivers ja, maar er zijn ook nog een hoop DLL's die niet in het betreffende .CAB bestand staan...
zodra als dat je iets nodig mocht hebben van de originele windows cd welke niet door de sp3 installatie zijn vervangen vraag windows 'automatisch' om de sp3 cdrom...

(tenminste das mijn ervaring)

* Zwelgje is ook mcse nt4/2000 en heeft ook heel veel ervaring met nt3/4/2000....maarja ik pats er liever niet mee.. ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Brahie:
Ik suggereer ook niet dat je de RRAS moet herinstalleren... Een gestopte server service kan vele oorzaken hebben. Maar het helpt vaak wel als je een SP opnieuw installeerd.

Baadt? Tja, ik zag de fout direct nadat ik het bericht verstuurd had... LOL

Zwelgje:
Ik pats er ook niet mee. Tenminste ik hoop van niet. Maar ook jij zou moeten weten dat Windows 2000 niet altijd naar de CD-rom zal vragen van je service pack.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nulnulnix schreef op 25 augustus 2002 @ 17:33:
Brahie:
Ik suggereer ook niet dat je de RRAS moet herinstalleren... Een gestopte server service kan vele oorzaken hebben. Maar het helpt vaak wel als je een SP opnieuw installeerd.
[...]
Tja, maar de nette manier is toch om eerst eens in de event logs te bekijken waarom die service niet wil starten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Absoluut mee eens. Da's stap 1...

• EdwinB
Tiep eens "net start" op een command prompt

code:
--------------------------------------------------------------------------------
C:\>net start
These Windows services are started:

Ati HotKey Poller
...
Security Accounts Manager
Server
Shell Hardware Detection
...
Workstation

The command completed successfully.

--------------------------------------------------------------------------------

Wil je nou beweren dat die er bij jou niet tussen staat?
Nope. Staat er niet tussen...

Wellicht dat dit het verklaart:
Unable to open the Server service. Server performance data will not be returned. Error code returned is in data DWORD 0.

Waarom het niet opstart is me een raadsel. Hij staat ook niet tussen de services. Net W2K Server opnieuw geinstalleerd en ik krijg wederom deze foutmelding.

Ik heb ondertussen wel ICS aan de gang gekregen ipv de NAT routing. Echter deze PC moet binnenkort ook 100 mbit internet gaan delen op een Lanparty. Misschien beter om een ander programma te installeren of zal ICS goed werken met 60 man?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

EdwinB schreef op 25 augustus 2002 @ 20:28:
[...]Nope. Staat er niet tussen...

Wellicht dat dit het verklaart:
Unable to open the Server service. Server performance data will not be returned. Error code returned is in data DWORD 0.
Nope; verklaart 't niet. Dit event is van je Performance Monitor die geen kontakt kan krijgen met je Server Service. Is dus gevolg van.
Waarom het niet opstart is me een raadsel. Hij staat ook niet tussen de services. Net W2K Server opnieuw geinstalleerd en ik krijg wederom deze foutmelding.
Als je met een fresh install van Win2K server al geen server service krijgt, zou'k maar eens heel kritisch naar je installatie source gaan kijken. Originele CD?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Uhh netwerkkaart vervangen, andere MAC, andere instellingen, NAT herconfigureren misschien??? Ik had het probleem al na het omdraaien van 2 netwerkkaartjes van PCI slot, dan installed ie hem opnieuw (ook 3com) en dan vergeet ie de sets. En toen moest ik naast de nics ook mijn hele NAT nalopen en restarten toen deed alles het weer

• EdwinB
Vanochtend werkte alles dus nog naar behoren. Vervolgens haal ik 2 realtek kaartjes UIT de PC en stop er 2 stuks 3com 905c-txm in. Deze worden goed herkend en geinstalleerd. Vervolgens heb ik bij Remove hardware de drivers van de realtek's verwijderd.

Sindsdien krijg ik de NAT router niet meer opgestart. Het ligt dus niet aan de CD. Vanavond een fresh install gedaan en nog steeds werkt het niet (zelfde foutmeldingen)

• Predator
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Geef eens een volledige output van
code:
1
net start

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Predator schreef op 26 augustus 2002 @ 12:09:
Geef eens een volledige output van
code:
1
net start
Ahum. Als de server service niet gestart is, wordtie ook niet gelist door het "NET START" command, want die laat alleen de draaiende services zien. We zouden dus de output van "NET START SERVER" willen zien. (En daarna de System Event Log en Application Event Log)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• EdwinB
Misschien handig om contact met me op te nemen via msn (edwin@broeken.nl) of icq (35012088)

• Predator
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Brahiewahiewa schreef op 26 augustus 2002 @ 18:41:
[...]

Ahum. Als de server service niet gestart is, wordtie ook niet gelist door het "NET START" command, want die laat alleen de draaiende services zien. We zouden dus de output van "NET START SERVER" willen zien. (En daarna de System Event Log en Application Event Log)

Ahum :+

Ja natuurlijk, maar ik wil weten wat ie wel draaien heeft.
Dan kan ik eens vergelijken.
Ik heb namelijk ook al eens iets dergelijk gehad (was wel niet exact hetzelfde denk ik).
en dat lag hier niet aan de SERVER service :)
EdwinB schreef op 26 augustus 2002 @ 20:19:
Misschien handig om contact met me op te nemen via msn (edwin@broeken.nl) of icq (35012088)
Het is de bedoeling dat problemen op het forum opgelost worden en niet via ICQ of msn :)
Zo hebben anderen er ook iets aan.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1