Unreal Tournament draait brak

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Topicstarter
Ik had eerst een ASUS A7A266 met 512MB SDRAM Corsair geheugen (CAS2) een Athlon1333 en een GeForceTi4200.

Die Ali chipset staat bekend om zijn brakke snelheid, en ik haalde ook maar ~5500 3Dmarks (2001SE)

Maar Unreal Tournament draaide echt perfect, 1600*1200@32Bits alles op high, haalde ik zo'n 120FPS gemiddeld, en het haperde niet.

Nu ben ik geupgrade naar een ASUS A7V333 met 512MB PC2700 DDR & Atlon XP 2000+ en haal nu 9497 3Dmarks, perfect toch zou je zeggen.

Alleen Unreal Tournament draait nu met de zelfde settings met zo'n 50-75 FPS en het hapert :( dus dat is echt niet fijn spelen. Onder OpenGL draait het wel perfect, alleen dan kan ik de brightness niet instellen :(

Hoe los ik dit op?

dingen die ik al geprobeerd heb:

- V-Sync uitzetten
- een stapel verschillende drivers
- gecontroleerd of FSAA toevallig niet aan stond

mijn T.net systeemspecspagina

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Raar,heb je geen virusscanner of andere tool opstaan ?
Toch de via4in1 geinstalleerd (tja,je weet maar nooit he)

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
EXE-cuter schreef op 25 augustus 2002 @ 16:33:
Raar,heb je geen virusscanner of andere tool opstaan ?
Toch de via4in1 geinstalleerd (tja,je weet maar nooit he)
Ik heb wel een virusscanner aan staan, maar die had ik bij de vorige config ook al aan staan, dus dat lijkt mij het probleem niet.

De laatste VIA 4-in-1 drivers heb ik ook al geinstalleerd.

Maar dit probleem heb ik dus ook alleen in UT, ik bedoel bij 3D mark haal ik toch ook een gigantische score (onder het benchen staat mijn virusscanner gewoon aan)? en alles draait daar ook soepel, daarom vind ik het ook vreemd.

Verwijderd

weet niet egt veel maargoed...: hebbie die nvidia refresh fix al geprobeerd??

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
misschien een update van UT installeren?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
wat is er trouwens mis met 50-75fps, als je dat konstant hebt, gaat ie echt niet haperen. Hoe die achteruitstand voorkomt is voor mij ook een raadsel.

Grolsch Royce!

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
joostve schreef op 25 augustus 2002 @ 20:05:
misschien een update van UT installeren?
Ik heb de laatste al 4.36 ik heb de GOTY editie
wat is er trouwens mis met 50-75fps, als je dat konstant hebt, gaat ie echt niet haperen. Hoe die achteruitstand voorkomt is voor mij ook een raadsel.
Er is zeker niks mis met 50-75fps maar, het hapert ook nog eens daar heb ik problemen mee. En als het niet zou haperen, zou ik er "in principe" geen problemen mee hebben. Ik zeg "in principe" omdat ik het dan nog erg vreemd zou vinden, dat ik er met een snellere configuratie in UT op achteruit ga.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Gewoon even de nieuwste OpenGL driver voor UT downloaden, dan kun je de brightness wel instellen.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 22:05

Rexomnium

Vincam aut moriar

Ik heb dus precies het zelfde probleem met UT. Het lijkt meestal wel alsof hij eerst een hele map in het geheugen moet laden en dat hij daarna pas een beetje normaal draait.

Op Coret Facility bijvoorbeeld:
Als ik inlog moet ik een flink aantal seconden wachten voordat ik beeld krijg en ik mij kan bewegen. Meestal ben ik dan al meteen dood geschoten. Daarna ga ik een beetje defenden en gaat alles redelijk soepel. Maar zodra ik even een tripje wil maken naar de nme base, gaat alles haperen als een gek. Ik hoor de hele tijd HD activity. Dit gaat bijna niet meer weg. Resultaat: de fun in UT valt weg. OpenGL werkt, net zoals bij RRX, wel goed, maar daar heb ik weer dat brightness probleem. Ik wil gewoon normaal in D3D kunnen spelen. Is dat nou zo moeilijk?

Oh ja, ff wat specs:
TB 850 mhz
Chaintech 133 mhz mobo
2x128 133 mhz geheugen
Asus Geforce II GTS 32 mb
IBM Deststar 30 gb ATA100 7200 rpm (hier staat UT op geïnstalleerd)
Maxtor 80 gb ATA100 7200 rpm

Software:
WinXP
Norton Antivirus 2002
UT met alle laatste patches, packs en updates.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Saekerhett schreef op 25 augustus 2002 @ 22:44:
Gewoon even de nieuwste OpenGL driver voor UT downloaden, dan kun je de brightness wel instellen.
Waar kan je die OpenGL driver downloaden?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
RexomniuM schreef op 25 augustus 2002 @ 23:05:
[...]

Waar kan je die OpenGL driver downloaden?
[google=opengl driver unreal tournament]

En dan direct de eerste link :)

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Saekerhett schreef op 25 augustus 2002 @ 23:16:
[...]

[google=opengl driver unreal tournament]

En dan direct de eerste link :)
Het was inderdaad weer te gemakkelijk voor woorden :)

Dit was voor mij de oplossing (al is het wel ff wennen met dat OpenGL). UT draait nu weer als een zonnetje

Verwijderd

bij mij draaide ut ook brak totdat ik de officiele videokaart drivers ge-uninstalled heb, en gewoon xp's eigen drivers gebruik. Vreemd maar echt waar. En dit geld voor alle versies van de officiele drivers die ik heb getest.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
geformatteerd? (misschien gebruik je nog dezelfde HD als met je oude setup)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Probeer een oude videodriver. 1 van de eersten voor GeForce 4. Verder idd HD formatteren en een windows reinstall. Kan altijd zijn dat je wat vergeten bent ofzo.

Virusscanner een keer uitzetten om te kijken of dat het is, ut reinstall.

Verder kun je ook nog een oudere via 4 in 1 proberen. De nieuwste is niet altijd de beste!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 26 augustus 2002 @ 13:58:
Probeer een oude videodriver. 1 van de eersten voor GeForce 4. Verder idd HD formatteren en een windows reinstall. Kan altijd zijn dat je wat vergeten bent ofzo.

Virusscanner een keer uitzetten om te kijken of dat het is, ut reinstall.

Verder kun je ook nog een oudere via 4 in 1 proberen. De nieuwste is niet altijd de beste!
Hey, -=mol=- :D

Het was al een verse installatie van XP ik kan nog even een oudere 4-in-1 driver installeren, ik heb al verschillende Videokaartdrivers geprobeerd, ook oudere. Maar met OpenGL draait het perfect nu, na die update dus geen problemen meer :D

thanx.

Alle andere spellen draaien wel gewoon perfect met D3D zoals Max Payne bijv.

• robhof
  • Laatst online: 09:53

robhof

Lembongan view

Kan aan je geluidskaart/drivers daarvoor liggen!!

Heb al een half jaar problemen met UT (lag, schokken, kraken geluid etc.), voor de rest lopen alle spellen perfect. Las van de week iets over instellingen geluid in UT.

Type in je console in UT preferences, ga dan naar audio en verander effect channels in 8 en latency in 60. Scheelde bij mij behoorlijk!

Denk dat mijn onboard geluidskaart het niet trok ofzo, dus ga nu losse kaart installeren en hoop dat het dan weer helemaal perfect loopt!

Succes in ieder geval! :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
hoe zet ik de FPS aan eigenlijjk :?

Strava | AP | IP | AW

• QuestGamer
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

bij Tools - Timedemo Statistics

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

UT draaide met m'n Voodoo² 12MB in OpenGL gewoon perfect onder Windows 2K.
Nu heb 'k XP en een Kyro2 64MB en hapert dat spel enorm. 10 à 20 fps is niet leuk :'(

Verwijderd

dat probleem heb ik al vaker gezien met de combiantie UT / Win XP

als UT opgestart is moet ge eens minimalizeren en naar windows gaan, daarna CTR-ALT-DEL duwen, ge zult dan merke dat er waarschijnlijk in de achtergrond een process draait met de naam svchost.exe (er zijn er meerdere van) dat een groot deel van de systeembronnen gebuikt, eens ge dit process afsluit hebt ge der geen last meer van (het nadeel is dat ge het elke keer moet doen als ge UT wilt spele)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb EXACT hetzelfde probleem gehad. Heb een P4 1.7, GF3, ook eerst perfect, en later (ook na verse install) alleeeen maar schokken en problemen. Opgelost met nieuwste nVidia.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 18:00

Sponge

Serious Game Developer

Er zijn ook wat nieuwe drivers van Epic zelf op de site van Epic (unreal.epicgames.com ?)

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
robhof schreef op 27 augustus 2002 @ 21:58:
Kan aan je geluidskaart/drivers daarvoor liggen!!

Heb al een half jaar problemen met UT (lag, schokken, kraken geluid etc.), voor de rest lopen alle spellen perfect. Las van de week iets over instellingen geluid in UT.

Type in je console in UT preferences, ga dan naar audio en verander effect channels in 8 en latency in 60. Scheelde bij mij behoorlijk!

Denk dat mijn onboard geluidskaart het niet trok ofzo, dus ga nu losse kaart installeren en hoop dat het dan weer helemaal perfect loopt!

Succes in ieder geval! :)
Wacht eens even, op mijn nieuwe MoBo zit wel een OnBoard geluidskaart, die gewoon geinstalleerd is door XP, ik zal hem eens uitschakelen in de BIOS

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Ok, geweldig, ik heb me onBoard soundcard uitgezet, en het hapert nu niet meer :D ik haal nog wel een "lage" (lees: lagere) framerate, maar het speelt iig weer lekker

Thanx!

Verwijderd

hey

hehe je ouwe computer te voorschijn halen.
ja als je zo graag unreal speeld maar het gaat klote .

Verwijderd

RRX schreef op 25 augustus 2002 @ 16:31:
.....Maar Unreal Tournament draaide echt perfect, 1600*1200@32Bits alles op high, haalde ik zo'n 120FPS gemiddeld, en het haperde niet....
Hoe krijg jij 1600x1200 in UT, ik kom maar tot 1280x960 :)

Plz tell me

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hoezo haalt iederen hier 120 fps of hoger? ik draai hier op 1280 bij nogwat en haal 65 / 70 constant.

Specs:

AMd 2100+
512 MB DDR
Geforce 4 TI 4400 / 128 mb

Strava | AP | IP | AW

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Dat snap ik ook niet. Als ik mijn monitor in windows instel dat hij bij 1024x768 100Hz is, dan haal ik in UT nooit meer dan 100 fps. Gemiddelde ligt dan op 95 ofzo. Hoe kan je aanzetten dat hij gewoon maakt wat hij wil maken. De refresh rate in windows op optimaal zetten werkt ook niet.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 05:07:
[...]

Hoe krijg jij 1600x1200 in UT, ik kom maar tot 1280x960 :)

Plz tell me
22" monitor?

• SilverZeven
  • Laatst online: 18-06 13:13
Ik haal gemiddeld 35 fps op een Pentium III 450 Mhz, 128MB ram, GeForce 2 MX 32 MB DDR...

Lijkt me ook een beetje laag ofnie? :? Ik speel in 1024*768*16. In 32 Bit word mijn FPS opeens 20. :( In OpenGL word het ook al niet beter...

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
SilverZeven schreef op 29 augustus 2002 @ 21:23:
Ik haal gemiddeld 35 fps op een Pentium III 450 Mhz, 128MB ram, GeForce 2 MX 32 MB DDR...

Lijkt me ook een beetje laag ofnie? :? Ik speel in 1024*768*16. In 32 Bit word mijn FPS opeens 20. :( In OpenGL word het ook al niet beter...
de geforce 2 mx heeft niet genoeg geheugenbandbreedte om 32 bit te verwerken. je cpu is ook maar 450 mHz en dat helpt ook niet echt.....gewoon lekker op 16 bit blijven spelen.....bij ut is het verschil tussen 16 en 32 bit niet zo groot.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-=MOL=- schreef op 29 augustus 2002 @ 10:13:
Dat snap ik ook niet. Als ik mijn monitor in windows instel dat hij bij 1024x768 100Hz is, dan haal ik in UT nooit meer dan 100 fps. Gemiddelde ligt dan op 95 ofzo. Hoe kan je aanzetten dat hij gewoon maakt wat hij wil maken. De refresh rate in windows op optimaal zetten werkt ook niet.
vsync uitschakelen
al win je er niks mee, alleen extra belasting voor je hardware+verbinding (meer fps = ietwat meer latency). daarnaast merk je hoger dan 100fps het dus niet en geeft het ook geen extra voordelen zoals hogere FPS in quake3 extra voordelen geeft
als laatste punt 'smooth' vsync alles mooi uit, framedalingen (als je die al hebt) zullen daardoor minder voorkomen en mijn advies is dan ook vsync gewoon enabled te houden als je toch op 100hz kan draaien
Pagina: 1