Temperatuur Maxtor meten

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-03 19:04
Met welk programma kan ik de temperatuur van mijn Maxtor-drive meten ? Het gaat om het volgende model : 53073H6.

Ik heb het programma SpeedFan geïnstalleerd maar die vindt mijn Maxtor niet (wel mijn IBM).

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
SiSoft Sandra Pro geeft bij mij de temps van allebei mijn Maxtor HD's, onder ATA/ATAPI Information. Master is momenteel 49 graden, Slave is 47 graden.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
welke hdd's zijn nu allemaal supported eigenlijk?? want ik heb de WD 800 JB 7200 rpm schijven en 2 x 40 gig 5400 rpm samsung schijven en een samsung schijf van 18,2.
Ik zou graag de temps van willen weten.

Verwijderd

Zoek eens met google op het kleine progje, checkhddtemp

• Jamaicaman
  • Niet online
mijne support geen een van allen volgens checkhddtemp

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
oudere (wat is oud? :P) harddisks hebben geen temp sensor. Mn vorige maxtor 40Gb 72k rpm had het ook niet. Mn huidige maxtor d740x heeft het wel.

• Juicy
  • Laatst online: 31-03 17:13
Zoek op dtemp, is een klein tooltje maar wel handig.

-

• One_Gandalf
dtemp en checkhddtemp vinden mijn Maxtor niet. :/

Ik vermoed dat ik S.M.A.R.T. moet inschakelen via mijn BIOS. Maar helaas staat deze mogelijkheid niet in mijn BIOS. Ik heb het meest recente BIOS.

Nog iemand een helder idee.

Ik weet niet zeker of de temperatuur via S.M.A.R.T. wordt uitgelezen. Zou wel graag willen weten hoe de temperatuur kan worden uitgelezen zodat ik er eventueel zelf een programma voor kan schrijven.

Oh ja, ik heb Sisoft Pro niet dus kan het daar niet mee testen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar het feit dat jouw schijfje misschien helemaal geen tempsensor heeft vind je geen optie?

• One_Gandalf
rick_h schreef op 25 augustus 2002 @ 17:53:
Maar het feit dat jouw schijfje misschien helemaal geen tempsensor heeft vind je geen optie?
Dat is een optie. De vraag is alleen hoe kom ik hier achter. Ik heb inmiddels deze vraag ook gesteld op de site van Maxtor. Ik ben benieuwd of en hoe snel ze reageren. ;)

Verwijderd

probeer eens speedfan
Mijn maxtor D740X 80 gig 7200 rpm is 31 C met een 80 cm fan erop

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Als die programma's die je gevonden hebt niet werken met jouw drive, dan support jouw drive gewoon geen temperatuursuitlezing..
(en die ibm wel, dus het is ook geen bios-instelling ofzo).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.