HP Laserjet 1100 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
Ik printte vandaag iets en toen bleken er om de +- 4 cm in de lengte stippen voor te komen op de print. Ik heb het apparaat opengemaakt, en alles schoongemaakt wat ik kon bedenken, maar het blijft aanhouden. :(

De HP site adviseert om de toner te vervangen, maar nu geloof ik dat dat hun default antwoord is, dus voordat ik 60-70 euro uitgeef voor een toner wilde ik eerst even nagaan of het ook ergens anders aan kan liggen.

Herkent iemand het probleem?

Verwijderd

Er zit een bepaalde rol in waarmee de toner over het papier wordt verdeeld. Zitten hier toevallig beschadigingen op? Ik meen dat die rol in de toner zit, achter een klepje (in mijn 4P is het een groenige rol). Misschien dat hier wat troep aan kleeft? Zou me voor kunnen stellen dat die rol precies 4cm in omtrek is, wat je probleem zou kunnen verklaren.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 16:40:
Er zit een bepaalde rol in waarmee de toner over het papier wordt verdeeld. Zitten hier toevallig beschadigingen op? Ik meen dat die rol in de toner zit, achter een klepje (in mijn 4P is het een groenige rol). Misschien dat hier wat troep aan kleeft? Zou me voor kunnen stellen dat die rol precies 4cm in omtrek is, wat je probleem zou kunnen verklaren.
Daar zat ik dus ook al aan te denken.
Maar volgens mij kun je bij de 1100 niet zondermeer aan die rol draaien.
Ik heb zelf ook een 1100, maar gelukkig nog niet last hiervan gehad.
Heb je recentelijk een blaadje proberen te printen met een nietje eraan?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• pioneer5
nou ik heb die printer net uit elkaar geschroefd. En mijn conclusie is dat die toner ongeveer alle printlogica in zich moet hebben, want voor de rest zijn het wat wieltjes en een fuser (en ik heb al gekeken, de beschadigingen treden al op voordat de pagina bij de fuser komt). Ik denk dus dat er in die toner een rol is die beschadigd is, maar het is niet die rol die je kunt zien achter dat klepje..... Kijk als het gewoon een kwestie is van een nieuwe toner kopen, daar kan ik nog mee leven. Het is gewoon zo ^^*^ als je veel geld uitgeeft aan supplies en het blijkt in de printer zelf te zitten (ik heb voor een dode Deskjet ook nog inkt gehaald in een laatste poging, nou daar blijf je dus mooi mee zitten)

ps. en ik heb geen domme dingen gedaan zoals nietjes :)

ps2. ik heb net gekeken (via de zijkant, ding zit nog netjes dicht): er is een kleinere rol die de toner verdeelt (deze kleine rol drukt op die grote 'groene' rol waar men het al over had.). Ik denk gezien de omtrek dat er iets zit op die rol, alleen nu is de vraag: ontploft de tonercartridge als ik hem openschroef (HP kennende hebben ze dat liever niet ivm navullen enzo). Iemand ervaring? :)

• TD-er
Kijk alleen wel goed uit met die toner poeder, dat je dat niet in kleren en huid krijgt.
Persoonlijk zou ik een nieuwe toner halen, wanneer je er bijvoorbeeld > 2000 paginas mee geprint hebt (levensduur is ongeveer 3000 - 3500 paginas)
Hoeveel je gedrukt hebt kun je zien door de grote knop ff een paar secs in te drukken en dan komt er een test pagina uit rollen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je kan nog proberen de tonercartridge goed te schudden, dan verdeel je het poeder.

En als je dan toch toner op je kleren/huid krijgt als je het ding openmaakt, : afwassen met koud water, niet met warm water.

Ik heb ook een 1100, en ik vervang de toner gewoon als de afdrukken vager worden.

• TD-er
Coppertop schreef op 25 augustus 2002 @ 20:09:
Je kan nog proberen de tonercartridge goed te schudden, dan verdeel je het poeder.

En als je dan toch toner op je kleren/huid krijgt als je het ding openmaakt, : afwassen met koud water, niet met warm water.

Ik heb ook een 1100, en ik vervang de toner gewoon als de afdrukken vager worden.
Het liefst nog de toner van je af blazen, want met water veeg je het in je huid.
Een compressor bij de hand houden is dus een goed idee en doe dat soort dingen boven een krant of nog liever buiten.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Even heel iets anders, ik heb hier ook een 1100 staan en sinds enige tijd werkt de automatische papier invoer niet goed meer. Ik moet nu blaadje voor blaadje in de printer zetten, want als ik er een pak papier inzet wil ie gewoon al het papier er tegelijk doorheen trekken... Volgens het boekje zit er een ovaal dingetje in het midden achter de tonercardridge in de printer die je dan schoon moet maken, maar dit helpt helemaal niets. Iemand enig idee?

• Coppertop
  • Niet online
Jelmer Barhorst schreef op 25 augustus 2002 @ 20:16:
Even heel iets anders, ik heb hier ook een 1100 staan en sinds enige tijd werkt de automatische papier invoer niet goed meer. Ik moet nu blaadje voor blaadje in de printer zetten, want als ik er een pak papier inzet wil ie gewoon al het papier er tegelijk doorheen trekken... Volgens het boekje zit er een ovaal dingetje in het midden achter de tonercardridge in de printer die je dan schoon moet maken, maar dit helpt helemaal niets. Iemand enig idee?
Wat jij nodig hebt is een Customer Replaceable Separation Pad Kit.

Gratis te bestellen (volg de link)

• pioneer5
ik had me al omgekleed en heb hem in de tuin eens goed bekeken :)
Dit wil je inderdaad niet binnen doen, want er kwam ook een wolk toner uit.
De print page count staat op 23.848
dat lijkt me best veel, alleen er staat nergens hoe lang geleden de toner is gewisseld. Het is een bedrijfsprinter geweest, dus ik heb geen idee hoeveel ik er zelf al mee geprint heb.

• pioneer5
Coppertpo heeft trouwens gelijk over die seperation page kit.
Dat deze printer na verloop van tijd meerdere vellen pakt is bekend, en ook de reden dat ik hem destijds kreeg toen een bedrijf hem afdankte (even die kit bestellen bij HP en daarna nooit meer last van gehad :))

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Tnx Coppertop!! Als het een beetje meezit heb ik met twee weekjes een nieuw rubbertje en weer een volledig werkende printer! :)

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Zoek de afstand van de defect op in http://www.hp.com/cposupp...pport_doc/bpl70340-17.gif

In de toner zitten nog 2 rollen , de charching roller en de delivery roller

deze 2 zitten dicht bij de 4Cm defect, dus inderdaad vernieuw de Toner.

• Coppertop
  • Niet online
Jelmer Barhorst schreef op 25 augustus 2002 @ 21:23:
Tnx Coppertop!! Als het een beetje meezit heb ik met twee weekjes een nieuw rubbertje en weer een volledig werkende printer! :)
np. iemand anders heeft me er hier ook ooit mee geholpen. Eigenlijk zou deze link ergens in een FAQ moeten staan, want er zijn volgens mij best veel printers afgeschreven die eigenlijk alleen zo'n kitje nodig hadden.

Het is trouwens aan te raden 2 kitjes te bestellen, ik heb er nu al zo'n 30 printers (op werk) mee gerepareerd en soms mislukt er eentje.

[ Voor 0% gewijzigd door Coppertop op 25-08-2002 21:29 . Reden: typo ]

• pioneer5
Wow DTorro, jij held! _/-\o_
De afstand tussen 2 defecten was 3.8 cm
dus mijn primary charging roller is beschadigd.
Gewoon een kwestie van toner vervangen dus?
(ik heb inmiddels de pagina gevonden waar dat plaatje vandaan kwam, maar vroeg me af hoe jij weet dat de primary charging roller in de toner zit)

• pioneer5
hmmz, volgens deze pagina
http://www.hp.com/cposupp...oc/bpl01512.html#P97_3108
zit de Primary chanrging roller in de toner. Maar ze hebben het dus ook over die delivery roller, en die zit niet in de toner (terwijl de markeringen hierbij ook +- 38 mm zijn). Hmmz ik ga eens kijken waar die delivery roller zich bevindt.

Ps. lekker dat die service manuals van HP niet te downloaden zijn :(

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
Waarschijnlijk bedoelen ze de "transfer" roller die het beeld van de drum naar het papier toe trekt. Nou vergeet het maar die zal niet stuk zijn, die gaan tussen de 100.000 en 200.000 afdrukken mee en ik heb er wel gezien die er nog langer in zaten. Het is gewoon je drum die naar zijn grootje is, dus nieuwe kopen en klaar is kees.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Pagina: 1