Toon posts:

Is ECC echt stabieler

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de Asus P4T 533 te kopen met daarbij 512 mb PC 1066 Rimm 32 bit geheugen. Nu loop ik tegen het volgende "probleempje" aan:

Dit bord wordt (bij de meeste zaken) verkocht met geheugen erbij. Dit geheugen is dan van Samsung. Nu wil ik er nog 256 mb bij kopen en ik wil dat dit van hetzelfde merk is. Nu verkopen die zaken dan vaak alleen Kingston geheugen los. Dus dat wil ik niet. Nu heb ik een zaak gevonden die het mobo en het geheugen los verkoopt. Die zaak verkoop zelfs Kingston en Samsung geheugen los. Nu is mijn vraag, aangezien het Samsung 100 Euro per stick van 256 mb goedkoper is, is dit Samsung non ECC geheugen nu echt veel slechter of minder stabiel dan het ECC geheugen van Kinston. Als dat niet zo is dan koop ik gewoon 512 mb non ECC Samsung geheugen. :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

ECC is alleen handig voor servers waar alle data kritiek is, ander is het weggegooid geld.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

scorpie

Supra Addict

512mb.. heb je niet echt ECC nodig, je hebt pas ECC nodig bij >1024MB = 1Gb...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Als gewone gebruiker heb je niet zo veel aan ECC geheugen (is vaak zelfs iets langzamer dan non-ECC). ECC geheuugen is vooral geschikt voor servers e.d. die een hoge uptime moeten kunnen halen...
:)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en een normaal niet-overgeklokt systeem met een goede reep RAM heeft eigenlijk helemaal niet zoveel last van fouten in het geheugen ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Duracell schreef op 25 augustus 2002 @ 16:12:
ECC is alleen handig voor servers waar alle data kritiek is, ander is het weggegooid geld.
Nee hier speeld prijs/stabiliteit een rol.

bedrijf/server heeft stabiliteit preoriteit. ECC
Massa consumenten heeft Prijs preoriteit en stabiliteit aanvaardbaar.
ECC is dus wel beter maar niet gangbaar voor de consumenten markt ivm ander eeisen(prijs).

Asus bied dit wel aan met de P4T533(C) dus je kan het wel gebruiken en overwegen.

Het is geen weg gegooied geld maar eerder een treed off.
extra gegarandeerde stabiliteit vs extra prijs

Ik speel net als berdijven meer op zeker heid. en zou eerder voor ECC gaan.
voor kleine Rimms/dimms dus 128/256(/512) Rims/dimms valt de ECC meer prijs mee .

De grote ECC stickies vanaf 512/1Gb hoger die zijn echt pas duur.

Ieder zijn preoriteiten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

limoentje schreef op 25 augustus 2002 @ 16:18:
en een normaal niet-overgeklokt systeem met een goede reep RAM heeft eigenlijk helemaal niet zoveel last van fouten in het geheugen ...
Er is blijkbaar wel wat slechte kwaliteit geheugen in omloop voor al als je geheugen koopt die je gebruit op stock speed en je systeem is dan onstabiel.

Bij een loss eGeheugen update is dat wel duidelijk maar als je een complete systeem koopt met enkel stick erin i het niet meteen mogelijk het geheugen aante wijzen aangezien de meeste mensen geen reserve sticky thuis voor het rapen liggen.

ALs de kwaliteit van ECC rimms ook hoger is dan normale zou ik er ook meer voor kiezen

This maar wat je belangrijk vind.

aangrzien sommige stickies het al op stock speed al niet goed doen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=voordelen ecc]

zie ook:

http://www.pcguide.com/ref/ram/err_ECC.htm

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik zou zeggen lees het stukje bij ECC in de RAM FAQ hier en je kunt zelf heel makkelijk beoordelen of je het nodig hebt, vooral het laatste gedeelte over de kansen dat er een bit omvalt :) (je hebt 't niet nodig).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.