Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Als jij je kerneltje gaat compileren, wordt je CPU warmer. Als je CPU'tje dan temperatuurbeveiliging heeft, zal ie uitgaan.
Compile je wel eens andere dingen? Het meest logische wat ik kan bedenken is namelijk dat je CPU oververhit raakt en dat dat een reboot of crash veroorzaakt. Dat komt wel vaker voor als mensen die OC'en wat proberen te compilen. Of gebeurt het altijd bij het compilen van precies hetzelfde stukje source?
Edit: _JGC_, great minds think alike
Edit: _JGC_, great minds think alike
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Out of the question. Kheb debian hier op een PII 233MHz staan. de warning-temp staat op 70 graden en idle is de proc 38 graden. Dus lijkt me onwaarschijnlijk._JGC_ schreef op 25 augustus 2002 @ 16:09:
Als jij je kerneltje gaat compileren, wordt je CPU warmer. Als je CPU'tje dan temperatuurbeveiliging heeft, zal ie uitgaan.
Daarbij, bedenk ook dat dit echt niet de eerste keer is dat ik een kernel compileer met deze PC!
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Misschien dat de voeding brak aan het worden is? Als je iets groots compiled gebruikt de CPU meer stroom en de HD ook, dus dat zou misschien het probleem kunnen zijn. Als er dingen inhangen die niet noodzakelijk zijn maar wel stroom gebruiken (cdrom, extra HDs) dan zou je die eens kunnen loskoppelen en het dan opnieuw proberen.
Ik neem aan dat hij dit "out of the blue" is gaan doen, dwz dat het de ene dag wel goed ging en de volgende dag - zonder iets veranderd te hebben - niet meer.
Probeer ook eens andere dingen te compilen, of je computer op andere manieren te stressen, kijken of het dan ook fout gaat ("cat /dev/zero > /dev/null" en in een andere terminal "find /" zou CPU en HD redelijk moeten stressen).
Ik neem aan dat hij dit "out of the blue" is gaan doen, dwz dat het de ene dag wel goed ging en de volgende dag - zonder iets veranderd te hebben - niet meer.
Probeer ook eens andere dingen te compilen, of je computer op andere manieren te stressen, kijken of het dan ook fout gaat ("cat /dev/zero > /dev/null" en in een andere terminal "find /" zou CPU en HD redelijk moeten stressen).