K7M + G400Max

Pagina: 1
Acties:

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Topicstarter
Is er iemand in deze wijde wereld die toevallig deze combo heeft en even wat (related) info wil uitwisselen?

Laat maar.. .

Verwijderd

Zeg het maar...

Asus K7M rev 1.03
Athlon 600@700MHz
256Mb PC-133
Matrox G400Max (6.04 drivers)
SB-Live Value!
3Com905B
Adaptec 2940AU
bla...bla...

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Mijn PC is bijna identiek aan die van Spiff_lg, alleen heb ik een athlon 800 en een realtek net werkkaart.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met deze combo, om onduidelijke reden heb ik elke 2e keer na driver installatie een corrupte desktop bij koude herstart. Let wel, ik bedoel dus aan/uit zetten, ik kan drivers installeren en alles werkt perfect met alle drivers geinstalleerd in AGP2x mode, whatever (ik kan dus 100x warm rebooten zonder problemen)maar het gaat pas fout na uitzetten, aanzetten weer uitzetten en dan aanzetten... gegarandeerd een mislukt desktop scherm. Ik dacht aan een voedingsprobleem maar het doet zich zo voorspelbaar wel en niet voor dat dat volgens mij bijna niet kan.
Nieuwe installatie van Windows Me en/of Windows 2000 heeft niet geholpen.

Het lijkt alleen voor te komen bij ingeschakelde AGP 2x support. Het probleem doet zich onherroepelijk voor bij installatie van de AMD AGP driver, onder Windows Me EN Windows 2000 is het exact hetzelfde.

Mijn vraag dus, hebben jullie al die drivers ook geinstalleerd en/of AGP 2x hard uitgezet bijvoorbeeld, of een gelijksoortig verschijnsel gezien en maybe de oplossing.

Als je het aan mij vraagt zit het echt in de hardware combo... mja.. any idea's?

Met corrupte desktop bedoel ik dus het moment waarom eigenlijk het Windows (aanlog) scherm ZOU moeten verschijnen, dat resulteert dus gewoon in een vastloper dan (met een prachtig onidentificeerbaar scherm)

Ik ben al tig BIOS versies/AGP driver/G400 driver versies verder maar dat lijkt niet echt veel uit te maken..

OP het ogenblik kan ik dus elke 2 dagen mijn computer in vgamode (onder win2k) booten, powerdesk uninstallen, rebooten en weer installeren, en alles werkt weer tot 2 keer shutdown&poweroff (illegal hard uitzet akties, maken ook niet uit.. echt gewoon een probleem bij elke 2e koude start, maakt niet uit hoe de computer is uitgezet of wat voor windows besturingssysteem erop staat, getest met 98se,me,2kpro)

Laat maar.. .

Verwijderd

heb je wel nieuwe drivers voor de
amd 750\751 chip
kijk maar bij asus
bij mij werkt het wel met mijn ati

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Topicstarter
Ja natuurlijk, en drivers voor de AMD750 komen bij AMD vandaan en voor het VIA gedeelte bij VIA dus wat moet ik dan bij Asus (behalve voor de BIOS) ?

Laat maar.. .

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14
Ik heb ook gehoord van g400 met een k7v en win me met afsluiten blauwe schermen..
merja weet het evrder ook niet..
oja en wahy zou je pc moeten uitstaan als je een koetje laat lopen ;)

Sorry was even een geintje..

Greetz Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Verwijderd

Doe je een uninstall van de powerdesk drivers??? of gebruik je de Matrox uninstall-tool... zit niet bij de drivers moet je ff downloaden...(+/- 200K)

kijk ook ff op http://www.matroxusers.com/

Gebruik je bij Windows Meeeh de laatste drivers ??? ( Drivers 6.04 )

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Topicstarter
Ja ik gebruik zoals gezegd altijd de laatste drivers (van alles), Powerdesk uninstall draai ik elke keer om het probleem (tijdelijk) te fixen (uninstall en weer install) dus dat is de oplossing niet.

Daar komt bij dat er bij een schone installatie van WinMe/2k geen Powerdesk aanwezig is dus lijkt me dat een beetje overbodig, maar het probleem is er wel na een schone install.

Een conflict met andere hardware lijkt me ook niet echt want ik heb getest met alle kaarten uit mijn computer, ook nog met mijn 2 Dimm's om de beurt om die uit te sluiten, mag allemaal niet baten.

Laat maar.. .

Verwijderd

helaas stopt mijn hulp want Windows meeeh of Win2k draai ik niet...

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Topicstarter
Niet dat het veel uitmaakt maar OOK onder 98se heb ik er last van

Laat maar.. .

Verwijderd

oomdat bij asus nieuw drivers zijn voor de amd 750\751 chip liggen kon bij amd zelf niet vinden

bij asus zijn de drivers voor win98 en bij je cd van asus staat er op voor win95
snap je het nouew sukkel

Verwijderd

LiGHtNiNG!,
Ik heb helaas precies hetzelfde als jij. Asus K7M in combi met Matrox G400. Ongeveer twee keer per week uninstallen en installen. Ik word er gek van!!!!
Ik heb ook al heel veel geprobeerd. Ben er inmiddels achter dat het niet aan je OS of kaart ligt.
Het probleem zijn de drivers voor de AGP Mini Port. Welke versie gebruik jij?
Ik gebruik momenteel miniport_471.exe, hiermee zou het opgelost moeten zijn, maar bij mij mooi niet he.
Waarschijnlijk hebben we een naatplankie.

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Topicstarter
Mmmh chips, das mooi k** ... Ik heb zo'n vermoeden dat het ongeveer hetzelfde prob is als bij sommige GF's op AMD750 MB's, namelijk dat de kaart teveel stroom door het MB probeert te trekken (wat het niet kan leveren) , en dus waarschijnlijk niet optreed bij een standaard G400... ken nog wel iemand met een "gewone" denk dat ik dat maar eens ga proberen hier, en kijken wat het doet met een "echte" voeding in mijn systeem (heb 250W die voorkomt in de compatiblity list, maar toch heb ik mijn twijfels)

Laat maar.. .

Pagina: 1