Toon posts:

Invoering informatiesysteem (2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van het slotje dat op m'n topic gezet werd...
D2k schreef:
zie de P&W faq mbt huiswerk
En huiswerkvragen dan?
Het is [b]toegestaan[b] om huiswerk te plaatsen.
Mits het aan een aantal eisen voldoet.

1. Je geeft duidelijk een beschrijving van je opdracht en je probleem.
2. Je geeft ook duidelijk aan wat je al geprobeerd hebt.
3. Je moet niet vergeten dat je het huiswerk hoort te kunnen maken met alleen je studiemateriaal en de eventuele hulp van docenten/assistenten en medestudenten.
4. Zodra de vraag richting "maken jullie het dan even" gaat, dan gaat je topic zonder meer op slot.
5. Verder gelden natuurlijk ook hiervoor de standaard voorwaarden uit de algemene en subforum faq.
Ten eerste is dit geen huiswerk (ik weet niet hoe het in nederland zit, maar hier in België hebben we nog steeds verlof), maar een vraag waar IK gewoon een antwoord op wou.

1. Wat is juist het verschil tussen geleidelijke invoering en volledige invoering van een informatiesysteem? En hebben we altijd de keuze?

Kan iemand dit uitleggen aan de hand van een voorbeeld ofzo?

2. Ik heb m'n cursus systeemanalyse nog eens doorlopen en er is niets over te vinden. Ook op het net met Google heb ik geen bevredigend antwoord gevonden.

3. Het is geen huiswerk, in m'n oude cursus staat er niks over en het is nog verlof dus aan een docent kan ik het momenteel ook niet vragen.

4. Was niet het geval.

5. Aan de voorwaarden was voldaan.

Alvast bedankt...

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

kun je anders ff een linkje leggen naar je oude topic...want ik vind dit niet echt een duidelijke vraagstelling

en als je wilt zeiken over een slotje, doe dat dan in SM

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
1. Het oude topic had dezelfde vraag als hierboven. Ik zal ze op een duidelijkere manier prberen te stellen:

In een organisatie/bedrijf kan er een nieuw systeem worden ingevoerd om hun informatie te verwerken. Dit kan
a) geleidelijk worden ingevoerd (= Dit is om te zien of het systeem of het systeem wel geaccepteerd wordt of om te zien of het echt wel een verbetering is tegenover het oude... Hier worden zowel het oude als het nieuwe voor een tijdje samen gebruikt, totdat het het nieuwe systeem stap voor stap volledig is ingevoerd... [veronderstel ik])

of

b) gedeeltelijk worden ingevoerd (= vb. Het nieuwe informatiesysteem al functioneel maken op de receptie van de onderneming, maar nog niet op de andere departementen... [veronderstel ik]).

Zijn mijn veronderstellingen correct of zit ik er volledig naast?

2. Ik wil niet zeiken over dat slotje, ik wil enkel voorkomen dat er terug een slotje opkomt... Tenslotte stel ik terug dezelfde vraag...

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 17:05
Hey zit jij op KdG Antwerpen ? :) Die vraag komt me namelijk vrij bekend voor van het examen in juni, en nu met de herexamens in aantocht :p

Wat ik toen heb geantwoord, was een vergelijking die ik volledig uit men duim heb gezogen maar wel vrij juist bleek te zijn:

Geleidelijk invoeren bevordert de feedback die de gebruikers geven op het systeem: de ontwikkeling gaat door terwijl het systeem al in gebruik is, maar eventuele aanpassingen en vragen van gebruikers kan nog rekening mee gehouden worden.
Geleidelijk invoeren kan niet altijd: een wijziging van het systeem kan in een keer volledig moeten gebeuren, om downtime, storingen en bugs etc. te beperken. Het risico van meteen volledig invoeren is dan wel weer dat als er iets misgaat, alles evenwel down ligt.
Maw: geleidelijk is stapje voor stapje systeem invoeren (per departement, of bv. in een bank eerst de invoer van overschrijvingen, daarna de betaalautomaten, ...), volledig is ineens heel het systeem vernieuwen. Bij geleidelijk draaien de 2 soms nog gedeeltelijk naast elkaar, bij volledig wordt het oude gewoon meteen vervangen.

Succes met je herexamen vrijdag 8) Ik zal er ook zijn

[ Voor 0% gewijzigd door maartenba op 25-08-2002 16:27 . Reden: typo :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt en ook succes met je tweede zit... :)

Cheers,
Sven.