Batterijstatus onder RedHat 7.3

Pagina: 1
Acties:

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Als ik RedHat Linux 7.3 installeer op mijn laptopje komt er heel braaf een powermanagement icoontje (KLaptop) naast de tijd te staan... Hij ziet alleen mijn laptop batterij niet... Als ik onder Windows XP boot wordt hij wel gewoon gezien...

Op zich is het niet zo'n groot probleem... op de meeste plekken waar ik met mijn laptop wil werken kan ik wel bij een stopcontact, maar ik vind het toch iets lekkerder als ik gewoon die batterijstatus kan zien... (De laptop gaat gewoon uit als de batterij leeg is... Linux ziet hem echt niet...)

Als ik "apm" tik in een console krijg ik ook "AC on-line, no system battery" terwijl hij al 20 minuten op de batterij staat te draaien... (dat heb ik overigens helemaal zelf uitgevonden, dat commando :z )

Mijn (misschien hele simpele) vraag is dus of er misschien iemand weet hoe ik dat goed werkend kan krijgen...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Is de module apm of acpi geladen (lsmod) ? Draait apmd of acpid (ps auxf) ?

Het kan zijn dat je apm geladen hebt en apmd draait terwijl je laptop geen apm ondersteunt maar alleen acpi bijvoorbeeld.

• Quinny
Hmmz... zou je wat meer uitleg kunnen geven? Ik kan redelijk werken met Linux, maar dit soort dingen doe ik niet dagelijks =)

Als ik "ps auxf" tik dan staat "/usr/sbin/apmd -p" ertussen ik neem aan dat ik dus ervoor moet zorgen dat "acpid" gaat draaien? Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat ga doen?

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
Dit komt me vaag bekend voor. Probeer anders het volgende even: Start de KDE configuratie tool, ga naar power management en klik daar wat rond. Dan krijg je melding dat power management niet werkt omdat er een bepaalde configuratiewijziging vereist is (er moet een file setuid root gemaakt worden of iets van die strekking).
Volg die aanwijzingen eens op en kijk of het dan werkt zou ik zeggen. Sorry voor de vage beschrijving, maar ik typ het uit mijn hoofd en het staat me allemaal niet zo helder meer voor de geest.
Succes!

• Quinny
Als ik "Menu>>preferences>>power control>>Battery monitor" opstart zegt hij dat ik in de help moet kijken om ervoor te zorgen dat de battery monitor de computer op standby kan zetten... niets over het "zien" van de batterij...

Verwijderd

Lukt het met andere distro's wel?

• Quinny
Geen idee... Ik gebruik elke keer als ik weer eens met Linux ga "spelen" Redhat... maar ik heb de iso's van 7.3 al 3 keer gedlled en ze wilden steeds niet... dus heb ik de officiele cd's gekocht... Ik heb geen zin om nu een andere te gaan installeren...
Pagina: 1