Toon posts:

Welk notebook heeft het beste geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil met geluid bezig gaan op een notebook. Welke kan ik het best aanschaffen. Vrienden van mij zijn verdeeld. De ene zegt Mac de andere zegt neem een Sony of een goedkoop notebook als Asus L3800s die ook digitale audio uit heeft. Deze heeft veel meer features en is net zo duur als een goedkoop ibook.
Ik zou graag tips en ervaringen horen van mensen.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Kan je niet beter een goede koptelefoon kopen en die aansluiten op je notebook?

of is dit niet de bedoeling?

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil muziek gaan maken op de notebook en dat moet er goed uitkomen. Dat doe ik nu al op mijn PC. Ik heb trouwens gehoord dat veel goedkope notebooks een achtergrond ruis geven in de koptelefoon ingang.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31

Eraser127

Nijkerk

kun je dan niet beter een SB Extigy ofzow aan je laptop via USB doen ofzow?

My Discogs

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

De meeste Compaq's hebbe JBL speakers, daar komt best goed geluid uit. Maar je kunt eigenlijk niet spreken van goed geluid, die boxjes zijn veel te klein om een mooi geluid te produceren.
De audio-output is meestal wel van redelijke kwaliteit, aansluiten op een versterker is ook zeer aan te bevelen :)

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ik heb een p4 notebook van de aldi, met zijn optical out komt er best mooi geluid uit... geen ruis enzo

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Ik heb hier een Asus L8400 Notebook, zonder digitale output... Het geluid van dit apparaat is niet zo best eigenlijk... Als de cpu fan aangaat dan komt er een hoge pieptoon uit de speakers... Met een hoofdtelefoon is dit nog beter te horen...

Als je het geluid erg hard hebt staan valt het mee... maar het blijft toch op de achtergrond...

Ik heb er aan gedacht om een externe usb geluidskaart te gebruiken, dan kan je in principe elke laptop gebruiken...

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik heb zelf een sony laptop, goed geluid. ik heb em dus ook aan de versterker te hangen. de speakers van de sony zelf zijn niet zo super, maar dat was te verwachten van zulke kleine krengen :)

Mn 3D printer blogje..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

Het beste wat ik heb gehoord zijn die JBL Pro dingen...ik dacht van 'daar kan dus nooit verschil in zitten'...blijkbaar wel dus :) Maar tis nog steeds verre van super.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
'k Heb een Thinkpad met standaard basreflex systeem. :)
Tot nu toe geeft deze het beste geluid wat ik gehoord heb van een laptop (i.i.g beter dan Dell, HP, Acer).

Verwijderd

de notebook met het beste geluid is diegene met de beste geluidskaart....als je er muziek op wilt gaan maken ga je toch hoop ik wel een usb-geluidskaart er bij nemen?

Verwijderd

Er was toch ooit op tweakers.net zo'n lappie met ingebouwde subwoofer :?

[edit]

Een vriend van mij had express zo'n Creative Setje speakers voor de Laptop gekocht, op batterijen & 2x6w, voor speakertjes met een omtrek van een gulden kwam hier aardig geluid uit.

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
ik weet dat 't geluid van toshiba tecra's niet echt geweldig is :(

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:06

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb verschillende laptops gehad en moet zeggen dat Compaq de beste boxen had.
IBM is heel erg slecht, HP en Toshiba waren redelijk (nou was de Toshiba een oud model (cel300) dus hoe nieuwe klinken weet ik niet)

Sys Specs

Verwijderd

Goed id om een Audio Lab op te richten waar je met je lappie kan testen :7

Verwijderd

Ik heb zelf ook meerdere gehad:

Compaq (JBL) klinkt het beste,
daarna Dell (Harman Kardon),
IBM
Toshiba
Vaio

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Ik heb inderdaad ook een vrij nieuwe Compaq, weet het model zo ff niet uit mijn hoofd, maar deze klink zeer goed en kan nog behoorlijk hard ook. Met de nieuwe series IBM's heb ik ook gewerkt en deze klinken inderdaad erg beroerd. Maar bedoel je nou echt de laptopspeakers zelf, of de audio-uitgang? (waarop je nog een versterker kan hangen)
Dat is mij niet geheel duidelijk.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 15:19
Ik heb een Dell Latitiude C600, maar het geluid klinkt, ook over een externe versterker, verre van mooi en zuiver. Een digitale uitgang ontbreekt.

Houdoe

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
M'n huisgenoot heeft een compaq laptop met ingebouwde subwoofer. Klinkt nog best aardig, voor zo'n bakkie. Maargoed, het lijkt me dat je het hebt over de koptelefoon uitgang (ingang!? :) ), en dan lijkt zo'n extigy me wel een mooie oplossing. Kan je, als je je laptop upgrade meenemen naar je nieuwe laptop, en bied voor zover ik me herinner prima geluidskwaliteit voor een redelijke prijs.

Als ik jou was zou ik in ieder geval geen pleebril(Ibook) nemen, maar da's persoonlijke Bias.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 10:11
Ik heb een HP Omnibook 6000 die ik af en toe bij gebrek aan beter gebruik om DJ sets op te nemen maar de line in ruist aardig, zeker als je het terug hoort op een systeem met goede tweeters. Het beste lijkt mij een extern usb of of firewire device-je hoewel dit aardig wat kosten met zich mee brengt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Pagina: 1