Toon posts:

Ati Radeon 9700 in pricewatch :)

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/pricewatch/35838

Is bij Alternate.....levertijd 3-5 dagen volgens de site. 499 Eurotjes.

Hopen dat ik geen fouten heb gemaakt :)

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Goh, :O

en deze en deze link dan

Je bent niet erg vernieuwend, tenzij je de 128 mb variant bedoelt :?

Of deze eventueel nog ?

of deze of deze misschien ?

:z

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:23:
http://www.tweakers.net/pricewatch/35838

Is bij Alternate.....levertijd 3-5 dagen volgens de site. 499 Eurotjes.

Hopen dat ik geen fouten heb gemaakt :)
al een week isie in de pricwatch hoor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
[Laat maar, forum doet vreemd]

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
dit is wel een bbati kaart das wel beter hoef je nie helemaal in de us te bestellen

Verwijderd

Topicstarter
de-don schreef op 25 augustus 2002 @ 14:33:
Goh, :O

en deze en deze link dan

Je bent niet erg vernieuwend, tenzij je de 128 mb variant bedoelt :?

Of deze eventueel nog ?

of deze of deze misschien ?

:z
Uhm, slimmerik, dat zijn allemaal third party Radeons, behalve die remote wonder, maar voor die remote wonder betalen veel mensen teveel, omdat ze die remote niet hoeven te hebben. Die link die ik gemaakt heb is van een retail ati radeon 128 mb, dus built by, en niet van die third party shit.

Dus voordat je iemand gaat lopen afzeiken, kijk dan eerst ff verder dan je neus lang is. Ik heb alleen maar een link gemaakt naar een produkt waar veel vraag naar zal zijn, en op het form de mensen ervan op de hoogte gesteld. En denk je soms dat ik die andere radeons niet had gezien?? 'k Ben niet achtelijk.

En als je niet normaal kan replyen, reply dan helemaal niet. :)

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:57

Sa1

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 20:13:
[...]

Uhm, slimmerik, dat zijn allemaal third party Radeons, behalve die remote wonder, maar voor die remote wonder betalen veel mensen teveel, omdat ze die remote niet hoeven te hebben. Die link die ik gemaakt heb is van een retail ati radeon 128 mb, dus built by, en niet van die third party shit.

Dus voordat je iemand gaat lopen afzeiken, kijk dan eerst ff verder dan je neus lang is. Ik heb alleen maar een link gemaakt naar een produkt waar veel vraag naar zal zijn, en op het form de mensen ervan op de hoogte gesteld. En denk je soms dat ik die andere radeons niet had gezien?? 'k Ben niet achtelijk.

En als je niet normaal kan replyen, reply dan helemaal niet. :)
Ik durf het bijna niet te zeggen, k doe het echter toch.

AMEN

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Gaf jij die ff op zijn falie >:) :P

De meeste mensen deugen!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Even een vraagje zonder gelijk in een hoek getrapt te worden. wat VGA kaarten betreft ben ik een n00b :? en wat ik graag zou willen weten is waarom juist deze kaart boven alle anderen uitspringt :? :? Moet ik er bij zeggen dat ik me er ook nog niet in verdiept heb.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Build By Ati (BBA) is gewoon wat hoger aanstaand bij de mensen en is gewoon wat beter gebouwd met wat hogere kwaliteitsonderdelen :)

Als NVIDIA hun eigen kaarten gingen bouwen kwamen die waarschijnlijk ook best hoog in aanzien :)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Wat is er precies beter bij een Radeon gemaakt door Ati zelf als je zo'n 'zelfde' kaart vergelijkt met een Radeon gemaakt door bijvoorbeeld Hercules?! Merk je dat in de prestaties en stabiliteit?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:18

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 20:59:
Wat is er precies beter bij een Radeon gemaakt door Ati zelf als je zo'n 'zelfde' kaart vergelijkt met een Radeon gemaakt door bijvoorbeeld Hercules?! Merk je dat in de prestaties en stabiliteit?
Je hoeft helemaal niks te merken... Volgens mij zit er alleen verschil in het releasen van de drivers... Ati krijgt volgens mij het snelst de nieuwe drivers voor de Radeon, waarna de andere leveranciers volgen. Maar qua kwaliteit scheelt het weinig... Ze zullen gewoon andere software bundelen, en verschillende koelers meeleveren... that's it...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

Professor_Botje

Administrator

Nog steeds geen 256Mb ? zit ik dan met mu 1024Mb rambus waar ik 256Mb vcan gedeeld heb met mu AGP... wil eigenlijk wel 512Mb vga :)

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

huh :?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Hé, toch BBATI in Europa?! maar vast even eentje gereserveerd met de vraag of het niet toch "per ongelijk " om een Club3 oid gaat, als het idd de BBATI is zeg ik gelijk m'n pré order in de VS op.

Niet op voorraad.

Verwijderd

zelf houd ik ook wel van een hercules embleempje op mijn radeon :). the best of two worlds denk ik :).

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, bijv een Hercules kaart zal ook wel goed in aanzien staan, maar die Point of View, en die Atlantis enzo, dat zijn voor veel mensen nietszeggende namen. Maar Ati is wel een bekende naam, dus daarom is het wel leuk te weten dat er een Built by Ati kaart te koop is.

Maar dat die andere kaarten wat onbekender zijn, wilt nu niet meteen zeggen dat het slechte kaarten zijn, maar hoogstwaarschijnlijk zal de Ati beter presteren.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik denk dat ik ook voor de hercules ga. :) met hercules 17" tft :)
Lijkt mij toch toch 1 van de betere kaarten.
Zo'n point of view geval lijkt me zeker niet alles en zal ook wel wat minder in performance zijn.

Verwijderd

Het merk maakt nix uit. Hercules gebruikt dezelfde reference design als Point of View en/of Atlantis.

Hell, zelfs Hercules heeft voor zijn LE kaarten nog brakker geheugen gebruikt als andere "no-name" merken

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 22:31:
Het merk maakt nix uit. Hercules gebruikt dezelfde reference design als Point of View en/of Atlantis.

Hell, zelfs Hercules heeft voor zijn LE kaarten nog brakker geheugen gebruikt als andere "no-name" merken
Hercules gebruikt bij de R8500 idd ander geheugen met langzamere timings, zie digi-life, het scheelt overigens niet erg veel en voor de meeste is dat geen reden om hem daarom niet te nemen, en het is de vraag of er nog verschil zal zijn bij de R9700.
Soms is het verschil toch wel groot te noemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/any-r200-5/ut2-ati.png

voor mij daarom een BBATI.

http://www.digit-life.com/articles/anyr2002/anyr2005.html

Niet op voorraad.

Verwijderd

FF nog een vraagje, waarom kan de 9700 maar 60hz op de hoogste resolutie (2048x1536) en de 9000 85hz ? Zijn die ramdacs verschillend ?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Oja, in deze test kwam de Gigabyte er erg goed uit maar over het geheel genomen is hij even snel als de BBATI

Niet op voorraad.

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Als ik die hercules zo zie is de koeling beter geregeld, maar ik wil die kaart eigenlijk niet overklokken...dat heeft toch nog geen zin :D (niet op mijn machine -> P3-1000@1125 )

Maar die hercules ziet er echt zo gruwelijk vet uit!!!
Maargoed ik zie wel, er komen nog wel tests...als ik niet meer kan wachten dan koop ik gewoon die ik kan krijgen, BBATI of de Hercules, de andere wil ik niet.

Ik heb zelf nog heatsinks die ik kan bevestigen.

*edit*
Die benchmark van hierboven vind ik wel zuur :(
Toch maar op wat vergelijkingen bekijken voordat ik 'm haal.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Dat lichtblauwe van die Hercules kleurt niet zo mooi bij m'n rooie mobo, daarom neem ik liever een mooie rode BBA 8)7
Bovendien is de doos van Ati kewler :D

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Rood en blauw combineert vet man!
Maar die doos van Hercules is echt zuur idd.

• Devil N
Gman schreef op 25 augustus 2002 @ 23:14:
Rood en blauw combineert vet man!
Maar die doos van Hercules is echt zuur idd.
Rood en blauw is geen slechte combinatie, maar rood en lichtblauw? Nah... :|

Verwijderd

Trouwens, is dit die 9700 PRO of een wat slankere versie ?

• Devil N
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 00:23:
Trouwens, is dit die 9700 PRO of een wat slankere versie ?
Op de site van de winkel staat dat 't een Pro is.

Verwijderd

Ik heb net gekeken maar daar staat verder alleen 9700 en niet die PRO

• Devil N
Rechtstreeks van de site gekopieerd:
Radeon 9700 (Retail) 128 MB DDRAM Ati Radeon 9700 Pro AGP 350 MHz EUR 499.00 Excl. BTW: EUR 419.33

Check:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/r9700.jpg

Verwijderd

Ok, sorry heb ik niet goed gekeken, Alleen de naam is een beetje verwarrend bij pricewatch. mijn excuses :X :X :X :X :X 8)7 8)7 8)7 8)7

• Devil N
Fokkin' BTW ook. Je betaalt gewoon 80 pleuro meer voor die kaart vanwege die #@*&^-belastingen.

Verwijderd

Als de suggested retail price van ATI op $399 ligt, en dan daarboven op nog eens shipping costs plus €80 BTW dan blijft er weinig winst over als je het mij vraagt voor Alternate

• Devil N
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 00:38:
Als de suggested retail price van ATI op $399 ligt, en dan daarboven op nog eens shipping costs plus €80 BTW dan blijft er weinig winst over als je het mij vraagt voor Alternate
Blame it on the government :(

• Halo_Master
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou, ik heb net bericht gekregen van alternate, het luidt als volgt:

Bericht

Geachte heer/mevrouw,

Uw bestelde kaartje is een ORIGINELE ATI kaart, dus een build by. Uw bestelling is opgenomen in ons bestand en zodra de kaart binnen is wordt hij zo snel mogelijk naar u opgestuurd.

Met vriendelijke groet,

Het Alternate-team

Nou Edward 2, zeg je buitenlandse order maar af.
Lekker man, ik dacht dat ik weer allerlei toeren moest uithalen om aan een originele Ati-kaart te komen.Nu gaat het wachten beginnen.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Hij staat in de pricewatch ja... en er loopt al sinds tijden een regulier Radeon topic. Dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.