[miniset] extra boxen op stereo miniset

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36080

Topicstarter
Hoihoi,

1)Is het mogelijk om 2 extra boxen op een (gewone) minisetje aan te sluiten. (bijv. de Sony CMTCP101: http://www.sonystyle.com/...x8720&catid=&itemid=37641
Ik heb namelijk al twee zeer goede luidsprekers en die zou ik graag willen behouden.

Deze miniset heeft aan de achterkant de mogelijkheid om twee (bijgeleverde, 2*35Watt) luidsprekers op aan te sluiten. Ik wil dus als het kan in ieder gaatje twee luidsprekerdraadjes doen, zodat ik totaal op 4 zit.
Moet ik dan op het aantal ohm's letten of hoe zit dat eigenlijk?
Ik ben op dit gebied nog niet zo volmaakt en hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

2)Als het bovenstaande niet mogelijk is, kan ik dan alleen de twee oude luidsprekers aansluiten? Moet ik dan alleen op het vermogen letten of ook de impedantie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Voor die kleine minisetjes maakt dat niet zo heel veel uit als je maar niet te ver onder de 4 Ohm geraakt. als je de impedantie wilt uitrekenen: Impedantie = 1/(1/R1 + 1/R2 + 1/R3 etc) Dus stel nou dat jij twee boxen van 8 ohm op je sony wil zetten dan is de impedantie 1/(1/8 + 1/8) = 4 Ohm Verder is het vermogen niet echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Als je al twee zeer goede luidsprekers hebt zou ik niet dit setje erbij kopen...
Kan je beter een versterker en cd-speler los kopen, zo goedkoop is dat setje ook niet.

Of kijk eens naar die receiver die op die zelfde page staat, en gebruik in eerste instantie nog ff je cd-rom speler voor de cd's ofzo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

de nieuwe QS serie is wel aan te raden. STR-DB780 en 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik zou geen 4 boxen nemen. 2 boxen klinkt mooierr. sluit anders alleen die 2 goeie boxen aan. waarom eigenlijk zo'n miniset? kun je niet beter wat geld bijleggen en een receiver/dvd speler kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62261

4 boxen lelijk??? Ik heb hier vanaf onboard geluidskaartje splitsing naar twee versterkers, eentje met 2 maal Pioneerbox, en twee maal B&W. De andere met subwoofers en hoge-tonen speakers.... Geloof me, klinkt heel wat beter dan twee boxjes....
Pagina: 1