Toon posts:

DivX met AC3 naar versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik de AC3 stream van een DivX naar mijn versterker waar het gedecodeerd moet worden? Met gewone DVD'tjes lukt het wel, maar met DivX ontvangt mijn versterker een stereo geluid.

Mijn geluidskaart is een Sound Blaster Live! 5.1, ik gebruik de digitale uitgang.

Weet iemand een oplossing voor dit probleempje?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Weet je zeker dat de DivX die je afspeelt AC3 geluid heeft? De meesten hebben namelijk gewoon MP3. En welk programma gebruik je om af te spelen?

Professioneel Hyves-weigeraar

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:34

JT

VETAK y0

Ik weet wel dat je met Terratec kaartjes moest kiezen of je een AC-3 output wou uit je digitale uitgang, is dat niet met jouw kaartje ook zo ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Even search met 'divx ac3 versterker' en je had gevonden.
ac3/divx naar versterker
hem is het gelukt.
Misschien als je dat even doorneemt je wat verder komt. ;)

Verwijderd

nimo codec pack 5.0 instaleren klaar. Ik had vorige week Blade 2 AC3 en die wilde zonder die AC3 codec niet eens geluid afspelen! (ogg vorbis mp3 lame alle rotzooi geinstalleerd) En ik heb geeneens een 5.1 kaart in m'n pc. Het is wel een goeie rip daarom :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het wordt saai nu, maar ook voor het afspelen van films met ac3 kun je het beste bsplayer gebruiken, dan heb je ook geen gezeik met de intervideo codec die z'n instellingen vergeet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 19:47:
nimo codec pack 5.0 instaleren klaar. Ik had vorige week Blade 2 AC3 en die wilde zonder die AC3 codec niet eens geluid afspelen! (ogg vorbis mp3 lame alle rotzooi geinstalleerd) En ik heb geeneens een 5.1 kaart in m'n pc. Het is wel een goeie rip daarom :)
Maar dat wordt dus lekker gedownsampled, en daar vraagt ie dus niet om.
Ik heb zelf PowerDivX geprobeerd, maar die gaf alleen enkele piepen over m'n Inspire 5700.
Met de Realmagic XCard ging DivX afspelen met AC3 perfect, lampje ging branden en ik had 5.1 sound.
Wellicht dat BSPlayer het beter doet

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 22:32
De beste manier om dit te doen is gewoon WinDVD 4 gebruiken om je DivX af te spelen. Gewoon programma openen en je divx ernartoe slepen.

Let op, als je na de installatie van WinDVD nog een ander pakket hebt geïnstalleerd (zoals PowerDVD), dan kan het zijn dat het niet werkt, aangezien ze allemaal dezelfde codecs gebruiken, meestal die van het pakket dat het laatst was geïnstalleerd.

Dus... voor de zekerheid effe WinDVD opnieuw installeren en hupsakee.

(Zo doe ik het toch. En ja, ik heb vandeweek ook Blade 2 gekeken, de AC3-divx. En ik ben in het bezit van een Yamaha DD amp en een Audigy. Maar vroeger met m'n live ging het ook.)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
De filters die ik gebruik in MediaPlayer (6.4) en Zoomplayer liggen op je virtuele deurmat...

Dit zijn gehackte intervideo ac3 decoders. Zijn te gebruiken in iedere speler die via DirectShow werkt. Ik gebruik ze in Media Player (6.4) en Zoomplayer. Via die laatste player kun je trouwens de ac3 filters blijvend instellen!

PowerDVD (XP) en WinDVD (3.1) kunnen in principe ook spdif-out aansturen (iig de multi-channel versies die ik van beide heb). Deze gebruiken trouwens NIET dezelfde filters...

Mocht het alsnog niet werken met je Live zorg dan dat je de laatste drivers en minimaal SP2 voor w2k (als je dat gebruikt) hebt draaien.

Verwijderd

gebruik iig niet de mplayer7/8 maar 6.4 ff rechtermuisknop op de film eigenschappen codecs dolby spddif aanvinken
Pagina: 1