the things we fear most have already happened to us
Verwijderd
Bij een stereo signaal van de computer, wat meestal het geval is zullen wel alle boxen benut worden maar echt Dolby heb je alleen als datgene wat je beluiterd is opgenomen in DOlBY zoals bijvoorbeel een film. Maar dan nog met gewoon stereo en dolby aan klinkt het best wel mooi vind ik.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/avh#A13
Staat precies het verschil in tussen Doly Prologic, Dolby Digital en DTS enzo.
Het gaat er dus wat voor mogelijkheden je AKAI receiver heeft.
Heeft ie Dolby Digital decoding of heeft ie 6 kanaals tulp ingang, of alleen stereo??
Staat precies het verschil in tussen Doly Prologic, Dolby Digital en DTS enzo.
Het gaat er dus wat voor mogelijkheden je AKAI receiver heeft.
Heeft ie Dolby Digital decoding of heeft ie 6 kanaals tulp ingang, of alleen stereo??
er staat op de Akai set dat het dolby digital Pro logic heeft, verder zitten er 5 speakers op aangesloten, center en de 2 achterin via tulp en de 2 boxen voor duw je het draadje van in een klemmetje.
ik wil dus dvd films vanaf mijn laptop op de tv kijken d.m.v. de tvout maar wordt het signaal dat via de geluidsuitgang van de laptop dan door de stereoset omgezet zodat het over de 5 speakers gaat????
en ik heb nu op mijn soundblaster 4 speakers aangesloten, zodat ik wel een soort van surround sound krijg in spellen, maar kan ik ook de stereo op de computer aan sluiten en dan dolby krijgen over die 5 speakers??
heb geen dvd's liggen dus kan het nog niet proberen....
nog bedankt voor jullie hulp trouwens.
ik wil dus dvd films vanaf mijn laptop op de tv kijken d.m.v. de tvout maar wordt het signaal dat via de geluidsuitgang van de laptop dan door de stereoset omgezet zodat het over de 5 speakers gaat????
en ik heb nu op mijn soundblaster 4 speakers aangesloten, zodat ik wel een soort van surround sound krijg in spellen, maar kan ik ook de stereo op de computer aan sluiten en dan dolby krijgen over die 5 speakers??
Heb je die FAQ nou gelezen??6bit schreef op 25 augustus 2002 @ 20:33:
er staat op de Akai set dat het dolby digital Pro logic heeft, verder zitten er 5 speakers op aangesloten, center en de 2 achterin via tulp en de 2 boxen voor duw je het draadje van in een klemmetje.
Dolby Prologic, wat jouw versterker dus waarschijnlijk alleen heeft, maakt zelf surround uit stereo signaal. Dwz delen die links en rechts gelijk zijn worden naar de center gestuurd, rest naar fronts, en delen met fase verschil ofzo naar rears.
Dit is bij films dus wel relaxed, maar ik vraag me af of je er met spellen vrolijk van wordt.
Je hebt dus geen DVD nodig om te proberen, want een stereo bron is genoeg. Probeer het dus eens met een DiVX-je.
En lees de gebruiksaanwijzing van je versterker goed, je kan aardig wat instellen.
En lees de FAQ even, staat alles in.
gl
ik heb hem dus gekregen zonder gebruiksaanwijzing, maar bedankt... doeiiiiii
Daar heb ik al eens hele verhalen over uitgelegd, zie de search daarvoor.
je moet dus gewoon een 5.1 input hebben op die set om 4 / 5.1 kanaals geluid te hebben. Zie de achterkant van je setDit is weldegelijk veel vaker langsgekomen. Jammergenoeg heeft iedereen er altijd hele spannende ideeen over heeft die half/niet/amper kloppen.
Het punt is: door je digitale kabel kan je alleen stereo geluid of AC3 (meerkanaals) geluid laten gaan.
Maar dat AC3 geluid is alleen "AC3-pass through", wat inhoudt dat je een DVD bron (of een divx met AC3) moet gebruiken en dat de geluidskaart het dan doorstuurt.
Met spelletjes/mp3/divx-zonder-AC3/alle andere gewoon stereobronnen heb je gewoon 2 kanaals geluid uit je digitale uitgang omdat de SBlive of audigy dit niet kan encoden.
Die 5.1 testproggies testen de analoge uitgangen van de kaart. Als je dus meerkanaals geluid wil, zal je het via de analoge aansluitingen aan moeten sluiten. Als je een 5.1 versterker hebt, kan je dat doen door de analoge 5.1 ingang te gebruiken.
Wees niet bang voor "mindere kwaliteit" want dat is echt zo extreem minimaal. Alleen voor AC3/DTS decoderen van digitaal DVD/film geluid heb je die digitale aansluiting echt nodig. En je kan ze ook alletwee tgelijk aangesloten laten.
Wil je echt perse alleen digitaal aangesloten geluid, dan zal je op je versterker een surroundprogramma moeten aanschakelen die dat doet.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()