Hoe krijg ik Warcraft2 aan de praat onder XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:34
Ja dat lees je goed, geen topic over WCIII, maar over good-old warcraft2. :Y)
Het zit namelijk zo, mijn huisgenoot in ik willen graag over het netwerk een beetje ouderwets gamen. Aangezien WCIII op zijn PC toch never nooit niet gaat draaien willen we dus warcraft2 gaan spelen. :)
In een oude bak heb ik warcraft2 wel gevonden maar ik krijg het spel totaal niet aan de praat. De stettings voor de geluidskaart willen al niet lukken en het spel starten al helemaal niet. Op de PC van mn huisgenoot (win98) lukt het trouwens ook voor geen meter.
Is er een oplossing zodat ik het wel kan gaan draaien?

Ik weet niet of deze vraag al vaker langs geweest ik, is kom amper in Spielerij. Helaas werkt de search nog steeds niet fatsoenlijk (wanneer wordt dat gefixed?) en google gaf me ook bar weinig informatie

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

lukt het je niet om het spel te starten? kom je wel bij het beginscherm?

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
schizofreen schreef op 25 augustus 2002 @ 14:04:
Ik weet niet of deze vraag al vaker langs geweest ik, is kom amper in Spielerij. Helaas werkt de search nog steeds niet fatsoenlijk (wanneer wordt dat gefixed?) en google gaf me ook bar weinig informatie
In 't Mededelingforum staat een topic van ACM met een verbeterde search B)

Hij werkt echt goed!!

Tijdelijk extra searchengine.

Verwijderd

De oude WC2 gaat niet lukken denk ik (WinXP houdt niet van DOS spellen), maar je zou de Battle.net versie kunnen proberen... die heeft Windhoos executables neem ik aan :)

• schizofreen
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:09:
lukt het je niet om het spel te starten? kom je wel bij het beginscherm?
nope, ik krijg 1 seconde een zwart dos-venstertje en daarna kapt ie ermee
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:13:
De oude WC2 gaat niet lukken denk ik (WinXP houdt niet van DOS spellen), maar je zou de Battle.net versie kunnen proberen... die heeft Windhoos executables neem ik aan :)
Uhm, is dat een compleet nieuwe editie, een patch of iets anders?
Kan ik deze legaal ergens downloaden?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 20:09
Probeer voor de installatie je cd-rom directory te openen,
klik met je rechter muisknop op het setupbestandje.
Klik op eigenschappen
Compatilibiteit
Maak hem dan compatibel met Win98

WC2 opnieuw installeren
En jawel WC2 draait onder XP

Verwijderd

Nee, is een nieuwe editie van het spel, deze werkt wel perfect in windows en zo. En nee, je kan hem niet legaal downloaden, wel legaal kopen voor een prikkie in de winkel :)

Verwijderd

battle.net edition nemen, dan kan je meteen met je 'vriend' multiplayeren :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Battle.net Edition roeleert. :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• schizofreen
Raid schreef op 25 augustus 2002 @ 14:24:
Probeer voor de installatie je cd-rom directory te openen,
klik met je rechter muisknop op het setupbestandje.
Klik op eigenschappen
Compatilibiteit
Maak hem dan compatibel met Win98

WC2 opnieuw installeren
En jawel WC2 draait onder XP
hiermee krijg ik idd het spel gestart! Hoera, maar bij mij weigert de muziek (sound effects doen het wel). En het netwerken wil niet lukken. ;(

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 20:09
muziek en netwerk durf ik niks over te zeggen. De methode werkt trouwens ook bij programma's bv, Autocad 2000.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:58
WC II Battle.net Edition kreeg ik gratis bij WC III *D

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Hielko schreef op 25 augustus 2002 @ 17:49:
WC II Battle.net Edition kreeg ik gratis bij WC III *D
Waarom jij wel en ik niet?

Verwijderd

gewoon voor 7 euro uit een budgetbak vissen (of 25 euro bij dixons of FRS, krijg je er de complete starcraft en diablo1 bij). Meteen wat extra handige updates aan het spel (groepen aan toetsen toekennen, wat toch retehandig is), de uitbreiding zit er ook al bij, het draait onder windows, en je kunt nog online spelen ook. En je kunt legaal tegen je maat op een LAN spelen, want je mag spawns installeren (waarom ze die faciliteit uit WC3 hebben gesloopt is beyond me, maar goed.)

Verwijderd

Ik heb 't zelfde probleem maar dan met Theme Park World wanneer ik deze draai op Win XP. Hij werkt wel wanneer je 'instant action' kiest, maar als je met het echte werk begint ('simulation') dan crasht ie onder het laden (of uitpakken whatever de computer doet) van de plaatjes (volgens de logfile). Geen idee waarom want 'instant action' werkt namelijk perfect (3d kaart wordt herkend etc.).

Nee, je kunt niet verwachten dat de echt oude spellen nog goed werken met Win XP. De redenen zijn onbekend. Ik d8 eerst dat het aan de resolutie lag sinds XP niet meer doet aan 640x480, daarnaast is er ook geen DOS meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 22:26:sinds XP niet meer doet aan 640x480
Wat een onzin..

Verwijderd

ow, das een beperking van mijn monitor dan.. of videokaart ofzo (who cares anyway) :)

ik kan nl. geen lagere res. kiezen dan 800x600

Verwijderd

Ah op die manier :) Heb je zo'n oud barrel dan? :P

Verwijderd

ja, 'k weet al niet eens meer hoeveel inch 't is.

Maar de barrel zelf is niet echt oud, heb 'm laatst flink geupgrade. Maar had geen zin om nog geld te pompen in m'n beeldscherm. Ik heb hier op m'n kamer toch niet zo'n geweldig veel ruimte en zo'n groot beeldscherm is ook veel sjauwen als je naar een LAN gaat ofzo. Ik wacht tot ik ergens een goedkoop LCD scherm op de kop kan tikken. Alhoewel ik wel laatst heb gehoord dat ze niet zo geweldig zijn voor multimedia presentaties (en das nou juist wat ik studeer).
Pagina: 1