Toon posts:

Vreemd TV-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb een vaag probleem met m'n TV out. 'k gebruik TVTool voor m'n TV-out, en ik probeer al een hele tijd het beeld schermvullend te krijgen. Volgens de handleiding van TVTool moet ik dan de PAL resolutie in 't .inf file'tje van de nVidia driver gedaan. Ze hebben ook dat bestand met die aanpassingen op hun site staan, dus heb ik die gedownload, en vervolgens de hele driver er bij gedownload en uitgepakt en vervolgens Setup uitgevoerd en de driver geinstalleerd. Dus neem ik dan aan dat die PAL resolutie zou moeten werken. Vervolgens heb 'k m'n computer naar beneden verhuist, aangesloten op de TV en opgestart. Vervolgens TVTool geopend en vervolgens de PAL resolutie geselecteerd. Maar dan zegt ie nog steeds dat die resolutie nog niet ingesteld is. Kortom die resolutie wordt nog steeds niet ondersteund door m'n computer. Vervolgens heb ik met Sandra even gekijken welke resoluties ondersteund werden en daar stonden dus inderdaad alleen 320x240, 400x300, 640x480 en 800x600 tussen.

Nu denk ik zelf dat het iets met de monitor te maken heeft. Windows heeft namelijk een Standaard monitor geselecteerd, en waarschijnlijk wil die daarom niet in die resolutie. Maar het probleem is dan, hoe zorg ik er voor dat dat wel kan? Ik ben al heel lang hier mee bezig, maar ik heb het nog steeds niet aan de praat, dus alle tips zijn welkom.

Edit: Voor specificaties van de kaart, zie sig.

Verwijderd

In dat geval zou je kunnen proberen om je standaard beeldscherm te wijzigen in
"standaard super vga 1024*768" (of hoger) zo dat je hogere resoluties kan kiezen.
overigens lijkt me het sterk dat het daar aan leg, maar je kan het proberen.

BTW: volgens mij zit er in het programma tv-tool een menu: "Picture size" met als optie's: Standart , Desktop en Fullscreen.

Verwijderd

Topicstarter
'k heb de optie Picture size op Fullscreen staan. Maar als ik dus de resolutie op 768x576 wil zetten zegt ie dat die resolutie nog niet geinitialiseerd is. Overigens heb ik net even gekeken wat ie doet als ik m'n computer niet aan de TV heb. Dan kan ik wel zonder problemen die resolutie kiezen. Dus ik denk toch dat ik iets met dat beeldscherm te maken heeft. Maar volgens mij moet een Standaard VGA monitor ook 800x600 aankunnen, dus waarom geen 768x576? Of moet ik dan een monitor kiezen die die resolutie aan kan (maar die zijn er volgens mij niet).

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 19:03
En wat als je met behulp van een tweakprogramma a la powerstrip een resolutie forceert?

edit:
Ik lees niet goed |:(

Dacht dat je helemaal geen beeld had, ipv niet-schermvullend :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 26 augustus 2002 @ 23:23:
En wat als je met behulp van een tweakprogramma a la powerstrip een resolutie forceert?

Enne, helpt booten in veilige modes niet?
Ehmz, dat eerste zou inderdaad een goed idee kunnen zijn. Moet ik eens een keer proberen. Maar ehmz, ik zie niet hoe het tweede een oplossing biedt. Het lijkt mij eerder het probleem erger maken aangezien je in Veilige Modus allen op 640x480 kan werken.