Toon posts:

Geen muis meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej.

Ik weet niet waarom, maar ineens werkt m'n muis niet meer in m'n huidige pc.

Specs:
Moederbord: Asus CUBX
Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop Pro
Muis1 (draadloos): Logitech Cordless MouseMan Wheel
Muis2 (met draad): Logitech OEM (3-knops)

Toetsenbord en muis 1 zitten dus op 1 ontvanger. Die zijn niet stuk, want die heb ik
hier op een andere pc getest. Ontvanger, muizen, en toetsenbord doen het dus gewoon
op een andere pc.

Het toetsenbord doet het óók op déze pc, alleen er wordt geen enkele muis meer gepakt.
Ik heb al van alles geprobeerd:
- Muis mét draad pakken
- Stekker GOED in mobo drukken
- Batterijen vervangen
- Kanalen gewisseld
- Logitech muis met drivers geïnstalled

Maar het werkt allemaal niet. Bij de installatie van Windows XP (wat nu de afgelopen
week ongeveer 20 keer is voorgekomen) pakte hij de muis 1 keer. Het toetsenbord
iets vaker, ongeveer 15 keer. Het toetsenbord werkt nu wel weer normaal, alleen
een muis installeert m'n pc dus helemaal niet...

Wat is de oorzaak?

Is m'n mobo nu stuk? Wat is de goedkoopste oplossing?
M'n mobo heeft ook weleens de clock settings van m'n VGA kaart zomaar op 0 gezet,
dus zou het kunnen dat die gewoon aan het doodgaan is?

Standaard BIOS instelling gebruiken werkt ook niet...

Wie helpt deze muisloze man?

Thanx :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
reset de bios eens stel alles opnieuw in en probeer nog eens een keer

Verwijderd

Topicstarter
gfo schreef op 25 augustus 2002 @ 13:57:
reset de bios eens stel alles opnieuw in en probeer nog eens een keer
Ik zal es een CMOS Clear doen... Maar vrees dat het niet veel uitmaakt :(

BRB ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ontkoppel je wel vaker de muis, terwijl de PC nog aanstaat? Vaak gaat dat goed, maar het is niet aanbevelenswaardig bij PS2 poorten :/

De vooralsnog enige (goedkope) oplossing is een USB muis nemen :)

Verwijderd

je kan nog even deze proberen: pc opstarten zonder muis.. ff windoos laten booten bla bla netjes afsluiten, muis er in, en weer opstarten dan zou ie m weer netjes moeten detecteren.
als t een usb muis is... probeer m eens met een ps2 stukje er aan
als t usb is kan je in de bios ook nog even spelen met legacy support

Verwijderd

PS/2 muis? Zet je computer aan, haal stekkertje eruit, doe hem er gelijk weer in en ga verder, kijk of het dan weer werkt. Ik heb dit probleem bijna altijd met mijn toetsenbord. Hij zit er gewoon in, krijg ik keyboard error. Als ik dan op F1 drukt gaat hij gewoon verder, ook bij het boot-menu kan ik gewoon mijn toetsenbord gebruiken, maar aangekomen in windows doet hij niets meer. De enige oplossing is bij het opstarten ff stekkertje eruit en weer erin pluggen, dan werkt alles normaal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PS/2 is nie echt hot-pluggable...
Kan lang goed gaan, maar het houdt een keer op natuurlijk.
Dan kun je nog zonder muis wat doen, maar een keyboard is vrij essentieel lijkt me ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 25 augustus 2002 @ 14:27:
Ontkoppel je wel vaker de muis, terwijl de PC nog aanstaat? Vaak gaat dat goed, maar het is niet aanbevelenswaardig bij PS2 poorten :/

De vooralsnog enige (goedkope) oplossing is een USB muis nemen :)
Nog nooit gedaan, hoe komen jullie daar zo bij?
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:28:
je kan nog even deze proberen: pc opstarten zonder muis.. ff windoos laten booten bla bla netjes afsluiten, muis er in, en weer opstarten dan zou ie m weer netjes moeten detecteren.
als t een usb muis is... probeer m eens met een ps2 stukje er aan
als t usb is kan je in de bios ook nog even spelen met legacy support
Werkt helaas ook niet :(
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:45:
PS/2 muis? Zet je computer aan, haal stekkertje eruit, doe hem er gelijk weer in en ga verder, kijk of het dan weer werkt. Ik heb dit probleem bijna altijd met mijn toetsenbord. Hij zit er gewoon in, krijg ik keyboard error. Als ik dan op F1 drukt gaat hij gewoon verder, ook bij het boot-menu kan ik gewoon mijn toetsenbord gebruiken, maar aangekomen in windows doet hij niets meer. De enige oplossing is bij het opstarten ff stekkertje eruit en weer erin pluggen, dan werkt alles normaal.
Ik zal het eens proberen! BRB :)
BackSlash32 schreef op 25 augustus 2002 @ 14:53:
PS/2 is nie echt hot-pluggable...
Kan lang goed gaan, maar het houdt een keer op natuurlijk.
Dan kun je nog zonder muis wat doen, maar een keyboard is vrij essentieel lijkt me ;)
Geloof me... Je mist je muis echt als ie ut niet meer doet ;(
Ik kan idd nog veel met het keyboard doen, maar het werkt echt niet fijn hoor!

Ik probeer tjetta's reply nog es uit! BRB

Het is dus een PS/2 muis

Zo'n draadloos setje van Logitech:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/144.gif

Ik lees net dat er ook een USB uitvoering zou zijn (pc/mac), ik heb dus de ps/2 versie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:45:
Dit werkt dus ook niet :'(

Ik kan ook geen standaard muis toevoegen bij " Hardware toevoegen" ofzo, daar
vind ik helemaal niks daarover :( De laatste keer dat ik ooit een muis in Apparaatbeheer
zag staan (uiteraard met icoontje ervoor) stond bij de eigenschappen, dat er iets fout
was met het register ofzo. Maar goed, de HDD's zijn nu ongeveer 20 keer geformatteerd,
en het probleem bestaat nog.

Kan het niet zijn dat m'n mobo aan het flippen is?

De witte pijl komt overigens wel in beeld, en verandert ook welles voor een zandlopertje
ofzo, maar bewegen, ho maar :/

Plz help

Verwijderd

oke dat setje heb ik dus ook maar dan de nieuwere zwarte uitvoering
ik heb ook vaak problemen met de muis

-check de volgende dingen staat de ontvanger te dicht bij toetsen bord beeldscherm of welk statich apparaat dan ook?
-blaas ff de lens schoon
-druk op connect op de muis
-kijk ff goed of je er niet toevallig nog een andere usb muis hebt laten zitten klinkt dom maar dat heb ik ook weleens gehad!
-usb poort veranderen

En anders kan je het altijd nog ff met door de kamer gooien proberen :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:05:
oke dat setje heb ik dus ook maar dan de nieuwere zwarte uitvoering
ik heb ook vaak problemen met de muis
In de Pro uitvoering? Dus met gespleten toetsenbord en optische muis?
-check de volgende dingen staat de ontvanger te dicht bij toetsen bord beeldscherm of welk statich apparaat dan ook?
Hij staat bij 2 monitoren, 2 speakers en bij het toetsenbord ja. En dat heeft altijd
zo gewerkt :( Daar ligt het denk ik niet aan!
-blaas ff de lens schoon
Blaas wát ff schoon :?
-druk op connect op de muis
Al té vaak gedaan ;( Ook ingedrukt gehouden, alle combinaties geprobeerd...
-kijk ff goed of je er niet toevallig nog een andere usb muis hebt laten zitten klinkt dom maar dat heb ik ook weleens gehad!
Het is de PS/2 versie, ik werk nu ff tijdelijk met de USB muis van me pa :(
-usb poort veranderen
n.v.t. dus
En anders kan je het altijd nog ff met door de kamer gooien proberen :) :)
hehe >:)

Dit alles gaat dus niet écht werken :( Helaas, toch bedankt!

Verwijderd

blaas de optishe lens schoon
en dat de ontvanger wel degelijk raar kan gaan doen naa langere tijd de kans is er groot dat het daar aan kan liggen zorg er in idd geval wel voor dat er 20 cm ruimtte is tussen muis en apparaat!
als het dan nog niet doet ligt het heel warschijnlijk niet aan de mediaset maar aan de pc
en wat ik nog vergeten ben te zeggen is dat het ook aan een windòw`s update daar heb ik ook al een paar problemen mee gehad!
succes laat me ff weten wwat je er van terecht brengt ben er wel benieuwd naar :)

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Uhm.. batterij (ver) leeg?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:33:
blaas de optishe lens schoon
en dat de ontvanger wel degelijk raar kan gaan doen naa langere tijd de kans is er groot dat het daar aan kan liggen zorg er in idd geval wel voor dat er 20 cm ruimtte is tussen muis en apparaat!
als het dan nog niet doet ligt het heel warschijnlijk niet aan de mediaset maar aan de pc
en wat ik nog vergeten ben te zeggen is dat het ook aan een windòw`s update daar heb ik ook al een paar problemen mee gehad!
succes laat me ff weten wwat je er van terecht brengt ben er wel benieuwd naar :)
/me

Hij heeft een balletje :) Geen optische sensor :)
2 keer gedaan :( Pc gaat morgen naar Pc-boer. Die mag m'n mobo stervende verklaren,
ding is tegen nieuw waarde verzekerd, dus met een beetje mazzel zit ik binnenkort
met een Pentium IV... Alleen m'n mooie 440bx mobotje :( Altijd trouwe dienst, en nu
ineens kappen? Niemand ooit gelijke problemen gehad ofzo?

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45
Ok, ik had dat ook al 3 dagen op mijn pa's pc. Windows bootte gewoon en je zag ook een cursor op het scherm staan alleen kon je hem niet bewegen. Het was een logitech draadloos geval met balletje. Windows gaf geen dingen aan als je hem er uit trok of erin duwde. Hij zat op een usb => ps2 connector. Booten etc hielp niet. Ik heb toen ff mijn logitech in zijn usb poort gedaan en gelijk werd deze geinstalleerd door xp. Daarna gereset en mijn pas muis er weer in en nu werkt ie weer. Misschien hebbie er iets aan?
Pagina: 1