Toon posts:

Wel of geen Lak na hoofdkleur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een zooitje dingen voor mijn compu gespoten. Eerst grondlaag daarna hoofdkleur. Ik wil er nu ook nog lak overheen spuiten.
Is dit verstandig?
Verandert de kleur dan nog. (het is metalic zwart)
Met mijn brommer was het 3 jaar geleden fout gegaan.
Hoofdkleur en lak waren niet op dezelfde basis gemaakt en de lak loste de hoofdkleur op. Nu heb ik een milka brommer.
Dit wil ik dus niet weer.
De hoofd en lak laag zijn beide acrylverf.
Kan het? (8>

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets:
De hoofdkleur zwart wil ook voor geen meter dekken.
Heb nu al 10 lagen gespoten maar de grijze grondlaag komt er nog steeds doorheen. Het wordt al beter maar met die tempo is het pas goed na 20 lagen. :'(

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 02:13
Dan heb je waarschijnlijk verkeerde lak gebruikt.

Ik heb de mijne met witte grondverf gespoten (2 lagen) en heb hem daarna met 2 zwarte lagen afgelakt.

Voor de laatste laag heb ik hem nat geschuurd met xtra fijne korrel. De laatste laag heb ik na een week met commandant gepolijst en daarna in de autowax gezet.

Mu casie glimt als een achterlijke!!!!

Bij de weg,

Lijkt mij geen goed idee om hem daarna nog een keer te lakken. Het veranderd altijd de hoofdlak... of het gaat anders glimmen of hij word doffer....

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Verwijderd

Topicstarter
Maar een beetje relief/grofheid is wel mooi vind ik.

• Henneo
  • Laatst online: 12-07 02:13
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:51:
Maar een beetje relief/grofheid is wel mooi vind ik.
Is dus een kwestie van smaak.... Die van mij is te glad om beet te pakken en je ziet er alles op. (vingers etc.)

Maar als je de hoofdlak goed aanbrengt en je doet normaal met je kast dan blijft het jaren zitten. Een krasje krijg je altijd wel en dat kan je altijd nog wel wegwerken. Doe ik dus met polijst en autowax....

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

na een blanke laklaag gaat het altijd glimmen, dat is juist de bedoeling van blanke lak.
trouwens, alle metallic lakken "moeten/horen" met een blanke laklaag afgewerkt worden.

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik spuit het er in een keer overheen. alleen moet je wel een goeie ontvetter kopen. ik heb van mijn werk een busje met ontvetter.. toen ik het op mijn schone kast spoot kwam er toch nog zichtbaar vuil af. dus koop een goeie ontvetter en laat dat drogen (30 seconde) en ga dan je kast spuiten! word heel mooi (hier dan)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

U-96 schreef op 25 augustus 2002 @ 14:10:
na een blanke laklaag gaat het altijd glimmen, dat is juist de bedoeling van blanke lak.
trouwens, alle metallic lakken "moeten/horen" met een blanke laklaag afgewerkt worden.
Tenzij je mat lak neemt natuurlijk :P
Overigens kan ik het gebruik van blanke lak zeker aanraden, je zo mooi gelakte oppervlak is veel slijtvaster dan zonder lak.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik had eens geprobeert om die gealvanizeerde delen van mijn compu te spuiten, eerst veel schuren, zit gelukkig maar een dun laagje zink op, daarna 2 lagen grondlaag, dartussen 15 minuten gew8, daarnna 2 uur gew8, toen normale lak op de zelfde manier, maar voordat ik de blanke laklaag aanbracht een halve dag gewacht . die was pas echt HARD na 5 dagen, toen kon je met je nagel de lak niet meer beschadigen, daarvoor wel
Pagina: 1