pci slot veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025
kan ik zonder problemen mijn sb-live in een ander pci slot doen?

want nu past mijn nieuwe koeler niet.

• Hazzz-E
vandaag nog alsjeblieft...

dit is namelijk de laatste dag van mijn vakantie

Verwijderd

Moet geen probleem zijn..

• Hazzz-E
k thnx

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Kan prima, alleen zal Windows (95/98/ME) hem wel even opnieuw dedecteren voordat je hem kan gebruiken. Gaat vrij snel, drivers heeft hij namelijk al.

Dit geld eigenlijk voor (Bijna) alle kaarten. Netwerkkaart is wel lastiger omdat dat dan opnieuw geconfigureerd moet worden.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Mijn geluidskaart (SQ2500) mag echt ALLEEN in PCI-slot nr. 3. Staat expliciet op de doos. :)
En mijn Ne2000 mag alleen in ISA slot nr. 1. :) En dat is maar goed ook, want ik heb maar 1 ISA slot. :) Anders krijg je conflicten enzo... meerdere kaarten die hetzelfde slotnr willen hebben :)
Dus als ik mijn ISA netwerkkaart straks inruil, dan moet de PCI versie OF slot 5, of slot 2 accepteren, want de andere zitten vol. Anders maar een ander merk nemen als een goedkoop merk (zoals Realtek) alleen maar slot 5 is. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Onzin.
Je geluidskaart kan gewoon geen IRQ's delen en op de meeste moederborden deelt PCI3 niet. Op sommige (zoals de P3B-F) wel en moet je em echt in PCI2 stoppen.
ISA is helmaaal bullshit. Bij ISA deteceert de chipset niet in welk slot ie procies zit. Alleen de volgorde -kan- uitmaken.

Een beetje kaart van tegenwoordig kan IRQ's delen dus maakt het verder niet uit in welk PCI slot je 'em stopt. (Behalve als je 'em natuurlijk in een niet-bus mastering slot stopt maar Realteks zouden wel een bus slave kunnen zijn dus dan heb je daar ook geen last van (maar wel van crappy performace)).

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Wel geldt: gewoon proberen. Ontploffen zal ie niet. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• GarBaGe
Gelukkig was mijn dure GF gemaakt voor AGP slot nr. 1. :) Ik heb er ook maar eentje en dat was toevallig ook slot 1, dus het werkt. :) Maar ik kan me best voorstellen dat het bij andere mensen niet werkt, omdat hun kaart alleen geschikt is voor AGP slot nr.2 :) En aangezien die niet bestaan... :)

• GarBaGe
Mijn SQ2500 is ECHT ALLEEN geschikt voor PCI slot nr.3 :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 15:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Slot 3 is meestal het slot waar een uniek interupt voor bestemd is, daarom die melding. Fabrikanten kunnen hiervan afwijken, maar de standaard suggereerd dit. In een van de laatste CT's stond er meen ik een stukje over (als in Computer Techniek, niet Computer Totaal).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

whahahahha is de laatste dag van ze vakantie...

ik heb nog lekker een hele week :)

and I luv it :)
Pagina: 1